دانلود و خرید کتاب الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب) برایان کریستین ترجمه گروه مترجمان شنیدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب) اثر برایان کریستین

کتاب الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب)

کتاب الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب) نوشتهٔ برایان کریستین و تام گریفیتس و ترجمهٔ گروه مترجمان شنیدار است. شنیدار نگار نوین این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب)

کتاب الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب) به تحلیل تصمیمات انسان با الگوریتم‌ها پرداخته است. در این کتاب، ایدۀ طراحی الگوریتم انسانی را دنبال می‌کنید و به جست‌وجوی راهکارهای بهتر برای چالش‌های روزمرۀ انسان‌ها هستید. دیدن زندگی روزمره با عینک علوم کامپیوتر می‌تواند دستاوردهای متعددی برایتان داشته باشد. مجموعۀ مشخصی از مسائل هستند که همۀ افراد با آن‌ها مواجه می‌شوند. این مسائل نتیجۀ مستقیم زندگی ما در زمان و مکان متناهی است. در یک روز یا در یک دهه چه کارهایی باید بکنیم و سراغ چه کارهایی نباید برویم؟ چه میزانی از آشفتگی را باید بپذیریم و چه میزان از نظم اضافی است؟ این‌گونه مسائل ویژهٔ انسان‌ها به نظر می‌رسند، اما این‌طور نیست. بیش از نیم‌قرن است که دانشمندان علوم کامپیوتر با مسائلی هم‌ارز این دوراهی‌های روزمره دست‌وپنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آن‌ها را هم حل کرده‌اند. کتاب حاضر به ما نشان می‌دهد که چگونه همه‌روزه در زندگی شخصی خود از الگوریتم‌ها استفاده می‌کنیم؛ بی‌آنکه خودمان از وجود آن‌ها باخبر باشیم. برایان کریستین و تام گریفیتس، دست به معرفی انواع الگوریتم‌ها زده و نحوهٔ صحیحِ استفاده از آن‌ها در زندگی را با مثال‌هایی بسیار ملموس به نمایش گذاشته‌اند.

خواندن کتابالگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درموردزندگی انسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب الگوریتم هایی برای زندگی (خلاصه کتاب)

«تاثیر الگوریتم‌ها در مرتب‌سازی فایل‌ها

آیا تا به حال پیش آمده که با مرتب کردنِ میز یا دفتر کار خود، نتوانید چیزی را که به دنبالش هستید، پیدا کنید؟ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که موافقِ اندکی شلوغی و هرج و مرجِ وسایل در دفتر کار خود هستند.

دسته بندی و مرتب کردن حجم زیادی کاغذ، وقت و انرژی قابل توجهی می‌طلبد که اهمیت چندانی ندارد. بنابراین بهتر است زمان خود را صرف کارهای دیگر کنید.

اما به هرحال ممکن است شما به دنبال راه‌هایی برای مرتب کردن فایل‌ها باشید. در ادامه تعدادی الگوریتم، مختصِ این هدف، معرفی خواهند شد.

بیایید با الگوریتمی شروع کنیم که کمترین بازدهی را دارد. این الگوریتم مرتب سازی حبابی نام داشته که بر اساسِ آن، ابتدا به مرتب سازی مواردی می‌پردازیم که جفت جفت یا کلکسیونی هستند.

مثالی در این زمینه می‌تواند به درکِ بهتر از مفهومِ آن کمک کند. فرض کنید می‌خواهید که مجموعه بزرگی از کتاب‌های تخیلی خود درباره «زامبی‌ها» را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید. این کار را دو تا دو تا انجام دهید، یعنی برای مثال، کتابی با عنوان «آهسته‌ترین زامبی» را بعد از کتاب «آشفته‌ترین زامبی» قرار دهید، چرا که بر اساس حرفِ دومِ هر دوی این کلمات، حرف «ه» بعد از حرف «ش» قرار دارد. این کار را بر روی تمام کتاب‌های زامبیِ خود انجام داده و تکرار کنید. به این ترتیب شما مجموعه‌ای مثلا ۲۰ کتابی را، به صورت جفت های دوتایی مرتب کرده‌اید و در مرحله بعدی، شما فقط با مرتب کردنِ ۱۰ جفت کتاب روبه‌رو هستید. جامعه آماریِ کوچکتر!

به این ترتیب، الگوریتمِ مرتب سازی حبابی به ما یاد می‌دهد که در ابتدا یک جفت از اشیاءِ مورد نظر را در زمان مشخص سازماندهی کرده و به صورت پیوسته این حرکت را تکرار کنیم تا در نهایت همه چیز مرتب شود. البته این راه برای تعداد کم وسایل کارساز است. زمانی که با تعداد بیشتری از وسایل سر و کار دارید این روش کمک چندانی به صرفه‌جوییِ زمان و انرژی نمی‌کند.

یک روش بهتر برای این کار استفاده از الگوریتمِ مرتب سازی افزودنی است. در این روش، ابتدا تمام کتاب‌ها را از قفسه خارج کنید و سپس آن ها را یک به یک با توجه به ترتیب حروف الفبا به قفسه برگردانید. هر یک از آن‌ها را با توجه به عنوانِ کتابِ قبلی، داخل قفسه قرار دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

حجم

۱۶٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان