دانلود و خرید کتاب اصول فنون مذاکره فاطمه زند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول فنون مذاکره اثر فاطمه زند

کتاب اصول فنون مذاکره

معرفی کتاب اصول فنون مذاکره

کتاب اصول فنون مذاکره نوشتهٔ فاطمه زند است. انتشارات آها این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اصول فنون مذاکره

مذاکره می‌تواند روابط را آسان کند و درعین‌حال به ما در صرفه‌جویی در زمان، هزینه، حفظ حیثیت و کسب یک مزیت نسبی کمک کند. کتاب اصول فنون مذاکره به چنین موضوعی پرداخته است. این کتاب در ۸ فصل کوشیده است تا بهترین راه مسالمت‌آمیز برون‌رفت از تمام مشکلات (از حل اختلافات خانوادگی و چانه‌زنی‌ها در کوچه و بازار و دانشگاه گرفته تا توافقات پیچیدهٔ سیاسی و بین‌المللی) را به ما آموزش دهد. این اثر کمک می‌کند شیوهٔ کارکرد مذاکره را بفهمیم، شیوهٔ طرح‌ریزی، به‌کارگیری و تکمیل مذاکرات موفقیت‌آمیز را بدانیم و مهم‌تر از همه اینکه بتوانیم نتایج خود را به بیشترین حد رضایتمندی برسانیم. «مفاهیم، تعاریف و کلیات»، «اصول مذاکره»، «مراحل مذاکره»، «تکنیک‌های مذاکره»، «توافق و تفاهم»، «احکام گفتگو و مذاکره در اسلام»، «نقش فرهنگ در مذاکره» و «ملاحظات حقوقی در مذاکره» عنوان فصل‌های این کتاب نوشتهٔ فاطمه زند است.

خواندن کتاب اصول فنون مذاکره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که می‌خواهند همواره آمادهٔ تشخیص وضعیت‌های مذاکره‌ای باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول فنون مذاکره

«اگرچه اساس فرهنگ در ذهن انسان‌ها قرار دارد، اما نباید فراموش کرد که انسان‌ها دریافت‌ها و برداشت‌های خود از فرهنگ را عمدتاً و شاید بتوان گفت منحصراً از مشاهده رفتار دیگران در گروه اجتماعی خود به دست می‌آورند. در این کتاب، ما فرهنگ را به عنوان الگوهای رفتاری، ارزش‌ها، اعتقادات و هنجارهای یک جامعه در نظر می‌گیریم که از طریق رفتارهای اجتماعی بین افراد مختلف یک جامعه منتقل شده و در ذهن آنها تثبیت می‌شود. فرهنگ، خود یک زبان است؛ «زبان ساکت»، زبانی که در مقاله‌ها شنیده نمی‌شود، اما در پس زمینه تک‌تک کلمه‌ها و رفتارهای مذاکره‌کنندگان مشاهده و احساس می‌گردد.

فرهنگ، ترکیبی منحصر به فرد از باورها، ارزش‌ها، سنت‌ها و تاریخ گروهی، اجتماعی، مذهبی یا نژادی خاص از انسان‌هاست. اما هر یک از این گروه‌بندی‌ها در دل خود ده‌ها فرهنگ دیگر را جای داده‌اند. کشورها می‌توانند بیش از یک فرهنگ داشته باشند و فرهنگ‌ها می‌توانند مرزهای ملی را احاطه کنند.

فرهنگ‌ها بر شیوه ارتباط شفاهی و غیرشفاهی افراد تأثیر می‌گذارند. همچنین ارتباط غیرکلامی در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است؛ رفتاری که در یک فرهنگ بسیار توهین‌آمیز به نظر می‌رسد، می‌تواند در فرهنگ دیگر کاملاً بی‌ضرر باشد.

هنگام مذاکرات بین‌المللی لازم است تفاوت‌های فرهنگی میان خود و طرف مقابل را بشناسید و به آنها احترام بگذارید.

تعریف فرهنگ

فرهنگ را می‌توان به عنوان ویژگی یک گروه اجتماعی که دارای مؤلفه‌های متعدد روان‌شناختی، ارزشی و اجتماعی (عرفی، سیاسی، مذهبی، اقتصادی و...) است، تعریف کرد و به این دلیل است که فرهنگ تأثیر بسیار عمیقی بر نحوه اندیشیدن، رفتار کردن و برقراری ارتباط میان افراد می‌گذارد. این عامل حتی بر نحوه تعامل، مذاکره، عقد قرارداد و فرایند دستیابی به توافق نیز تأثیر می‌گذارد.

دانستن این نکته مهم است که اگرچه فرهنگ ویژگی‌های گروهی را توصیف می‌کند، اما این بدان معنی نیست که هر عضو جامعه به یک اندازه از همان ویژگی‌ها استفاده می‌کند. در واقع همان‌گونه که تفاوت‌های رفتاری در بین فرهنگ‌ها متفاوت است در درون فرهنگ‌ها نیز «تفاوت‌های رفتاری» گوناگونی وجود دارد.»

نظرات کاربران

سیدعلی حسینی خوراسگانی
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

حتما بخوانید. مرجع فهم و یادگیری و طراحی کلیه سوالات آزمون های سنجش مذاکره گر هست تکنیک های فوق العاده به زبان ساده برای فنی و حرفه ای و علمی کاربردی و رشته هایی که درس اصول مذاکره را دارند حتما توصیه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۵۳۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان