دانلود و خرید کتاب اخلاق حرفه ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق حرفه ای اثر مهدی سعیدی کیا

کتاب اخلاق حرفه ای

معرفی کتاب اخلاق حرفه ای

ویرایش تازهٔ کتاب اخلاق حرفه ای نوشتهٔ مهدی سعیدی کیا و ملیحه عنابستانی و ویراستهٔ راحله نوری است. انتشارات آها این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اخلاق حرفه ای

کتاب اخلاق حرفه ای در ۶ فصل نوشته شده است. این کتاب ابتدا به طرح مبانی رفتار انسان و تعریف اصلاحات کلیدی همچون اخلاق حرفه‌ای و منشور اخلاقی پرداخته است. نویسنده‌ها در فصل دوم به ذکر برخی مبانی بینشی و ارزشی کار در اسلام، رفع تعارضات ظاهری میان برخی آموزه‌های دینی و کار و بیان شرایط عمومی نیروی کار پرداخته‌اند. در فصل سوم به‌طور خاص پیرامون اخلاق حرفه‌ای، تعریف نحوهٔ تحقق و اعمال آن بحث شده است و در فصل چهارم برخی اصول و ارزش‌های اخلاقی حاکم بر کسب‌وکار بیان شده است. فصل پنجم به بیان چالش‌ها و لغزشگاه‌های کسب‌وکار اختصاص یافته و در نهایت در فصل ششم به ارتباط میان اخلاق حرفه‌ای و بهره‌وری پرداخته شده است. گفته شده است که این کتاب بر اساس سرفصل‌های مصوب شورای برنامه‌ریزی درسی علمی - کاربردی تهیه و تنظیم شده است.

اخلاق حرفه‌ای یعنی افراد شاغل در موقعیت‌های حرفه‌ای از مهارت‌ها و دانش خود برای انجام کار بهره می‌گیرند. این افراد قادر به قضاوت، اعمال مهارت‌ها و دانش و تصمیم‌گیری بر اساس دانش خود در شرایطی که عموم جامعه به دلیل نداشتن این دانش و مهارت قادر به این کار نیست، هستند. چگونگی استفاده از این دانش و مهارت در هنگام ارائهٔ خدمات به جامعه، یک مسئلهٔ اخلاقی و موضوع اخلاق حرفه‌ای است. اخلاق حرفه‌ای با اصطلاحاتی مثل work ethics یا professional ethics معادل اخلاق کاری یا اخلاق حرفه‌ای در زبان پارسی شناخته شده است که در واقع متعهدشدن انرژی ذهنی، روانی و فیزیکی فردی یا گروهی است در جهت بهبود توانایی‌های افراد گروه که در راستای هدف مشترک و توسعهٔ گروه صورت می‌گیرد. گفته شده است که یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های اخلاق حرفه‌ای، سوگندنامهٔ بقراط است که امروز نیز پزشکان برای تعهد به آن سوگند یاد می‌کنند.

خواندن کتاب اخلاق حرفه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ اخلاق و روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان