دانلود و خرید کتاب مدیریت کسب و کار و بهره وری مهدی سعیدی کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت کسب و کار و بهره وری اثر مهدی سعیدی کیا

کتاب مدیریت کسب و کار و بهره وری

معرفی کتاب مدیریت کسب و کار و بهره وری

کتاب الکترونیکی مدیریت کسب و کار و بهره وری نوشتهٔ مهدی سعیدی کیا و فیروزه طبیب زاده و ویراستهٔ هدی آقاکاظم شیرازی و از انتشارات آها است. این کتاب دربارهٔ عوامل بهره‌وری و موفقیت در کسب‌وکار است.

در‌باره کتاب مدیریت کسب و کار و بهره‌ وری

تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دهه‌های گذشته، فضای کسب و کار را دستخوش تغییرات زیادی نموده، آن را از حالت سنتی خارج نموده و باعث شده که بر میزان پیچیدگی‌های و پویایی محیط کسب و کار نسبت به زمان گذشته افزوده گردد و شرایط جدیدی برای ارائه محصولات متنوع و خدمات بیشتر در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گیرد. مدیریت کسب و کار از مفاهیم جدیدی است که وارد دنیای کسب و کار شده تا بتواند تغییرات و تحولات روزافزون حوزه مدیریت را برای استفاده بهینه از فرصت های کسب و کار با انعطاف پذیری لازم مدیریت نماید.

موفقیت در کسب و کار نیازمند وقت و انرژی بسیار است و زمانی که فرد از انجام دادن کاری لذت ببرد، مفهوم کسب و کار درک خواهد شد. آفت اصلی کسب و کار عدم دلبستگی به آن است و زمانی که الگوی فکری و کاری، مورد علاقه فرد قرار گیرد، کسب و کار ابزاری برای رشد شخصیتی، مالی و اجتماعی او می‌شود.

کسب و کار به زبان ساده یک مشغولیت است و به طور عام، فعالیت‌هایی از قبیل تولید و خرید و فروش به منظور کسب سود می باشد. سود اقتصادی می تواند معیار خوبی برای موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار باشد. البته تنها هدف کسب و کار فقط سود نیست. کسب و کارها دارای اهداف اقتصادی و اجتماعی هم هستند. ویژگی‌های کسب و کار شامل فروش کالا، معامله کالا، تکرار معامله با انگیزه سود هستند. از دیگر ویژگی‌های کسب و کار فعالیت توأم با ریسک است، چون عدم اطمینان، ویژگی آینده است. کارهای خدماتی ریسک پایین تری نسبت به کارهای تولیدی دارند.

مفهوم کسب و کار به مشتری نیز بستگی دارد. عرضه خدمات، در کنار محصولات و خدمات رقابتی دیگر بستگی به استقبال مشتری دارد و این مشتری ‌ها هستند که تعیین می کنند چه کسی برنده یا بازنده بازار هست.

اهداف کسب و کار عبارت از سرمایه اجتماعی شامل کالاها و خدمات کیفی، برخورد عادلانه با کارگران، رعایت عدالت در برخورد با سرمایه‌گذاران و همچنین سرمایه اقتصادی شامل سود رضایت‌بخش، ایجاد و حفظ مشتریان، و ایجاد نوآوری است.

کسب و کارها شامل کسب و کار تولیدی، خدماتی، خانگی، الکترونیکی، روستایی و ....هستند.

هیچ عاملی به اندازه مدیریت صحیح، منطقی و عقلایی موجب رشد و شکوفایی استعدادها نمی‌شود.

مدیریت کسب و کار با مدیریت زمان، هزینه، پارامترهای مختلف کیفی، فنی و اجرایی و تهیه یک برنامه برای دستیابی به همه موارد ذکر شده و اطمینان از پیشرفت و موفقیت جهت رسیدن به هدف همراه می باشد.‌

فصل‌های کتاب مدیریت کسب و کار و بهره‌وری از این قرار است:

فصل نخست: مفاهیم اولیه کسب و کار و مدیریت

فصل دوم: مدل کسب و کار

فصل سوم: مدیریت رشد کسب و کار

فصل چهارم: فعالیت‌های مرتبط با یک کسب و کار سودآور

فصل پنجم: بهره‌وری

فصل ششم: مدیریت بهره‌وری

خواندن کتاب مدیریت کسب و کار و بهره‌ وری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که علاقه‌مند به یادگیری مبانی و اصول مدیریت کسب و کار و بهره‌ وری هستند و مدرسین و دانشجویان رشته مدیریت کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت کسب و کار و بهره‌ وری

«اما عده‌ای دیگر مفهوم کسب و کار را در یک کلمه خلاصه می‌کنند و آن واژه " مشتری" است.

یک فرد باید محصول یا خدمت خاص خود را، در چارچوب بازار، در کنار محصولات و خدمات رقابتی دیگر، به پادشاهان عرضه نماید. آنها آنچه را که می‌پسندند انتخاب و خریداری می‌کنند. این پادشاهان بازار همان مصرف کنندگاند؛ مشتری‌ها هستند که تعیین می‌کنند که چه کسی برنده باشد و چه کسی بازنده، چه کسی موفق می شود و چه کسی شکست بخورد. آنها زیرک و آگاهند و بخشش در کارشان نیست. کسی که یک کسب و کار تازه ایجاد می‌کند باید با کالاها و خدمات پر مزیت، این فرمانروایان را راضی نگه دارد. یک کسب و کار با ارایه‌ی محصولات باارزشی که آنها از روی میل انتخاب می‌کنند، شروع می‌شود یا به انتها می‌رسد.

"چارلز کترینگ" یکی از بزرگترین کارآفرینان نوآور دنیا می‌گوید:

در کسب و کار، آن کسی که هرگز در‌باره‌اش فکر نمی‌کنید و او را نمی‌شناسید، می‌نشیند و کل جریان را کنترل می‌کند. آن شخص، مشتری شما است. همیشه گفته‌ام تمام سود و زیانی که در دفاتر یک تولید کننده دیده می‌شود، حاصل تشویق‌ها و تحذیرهای مشتریان است.»


نظرات کاربران

کاربر 6538735
۱۴۰۲/۱۰/۲۰

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان