دانلود و خرید کتاب تحلیل هزینه و منفعت محمدمهدی متدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل هزینه و منفعت اثر محمدمهدی متدین

کتاب تحلیل هزینه و منفعت

معرفی کتاب تحلیل هزینه و منفعت

کتاب تحلیل هزینه و منفعت نوشتۀ محمدمهدی متدین و ویراستۀ لیلا حاتمی سرچشمه و نیلوفر اکبری مقدم در انتشارات آها به چاپ رسیده است.

درباره کتاب تحلیل هزینه و منفعت

تحلیل هزینه و منفعت در هر کسب‌وکاری ضروری است. این نوع تحلیل هم در آغاز کار و هم طی حیات آن، باید متناوب مورد استفاده قرار گیرد. اگر کارآفرینان و صاحبان مشاغل با اصول اولیۀ تحلیل‌های مالی بیگانه باشند، نمی‌توانند نگاهی واقع‌بینانه به ایده‌های خود داشته باشند و عملکرد مالی اجرایی‌سازی ایده‌های خود را در میدان شاخص‌های مالی محک بزنند.

با توجه به اهمیت موضوع، کتاب تحلیل هزینه و منفعت تلاش کرده تا خوانندگان را با پایه‌ای‌ترین شاخص‌ها و تکنیک‌های تحلیل مالی که برای بررسی طرح‌های جدید یا کسب‌وکارهای موجود به کار گرفته ‌می‌شوند، آشنا کند.

کتاب برای دستیابی به این هدف، تا حد ممکن ساده و کاربردی نوشته شده و در عین حال، رئوس سرفصل‌های آموزشی دانشگاه در آن رعایت شده است. همچنین نویسنده تأکید کرده است که با توجه به گسترده بودن برخی از سرفصل‌های کتاب و نیاز بیشتر به تشریح آن‌ها، مراجعۀ خواننده به کتاب‌های تخصصی‌تر ضرورت دارد. در همین راستا، موضوعاتی با هدف پژوهش آتی، در انتهای هر فصل در نظر گرفته شده‌اند که ‌می‌تواند سرآغاز ارتباط خوانندگان با مباحث عمیق‌تر یا جدیدتر باشد.

فصل اول کتاب به موضوع حسابداری اختصاص یافته است. حسابداری پایه‌ای‌ترین موضوع در تحلیل‌های مالی است؛ اما با توجه گستردگی علم حسابداری در این فصل صرفاً مطالب مرتبط به‌عنوان پیش‌نیازهای فصول بعدی ارائه شده‌اند؛ بنابراین آشنایی با ادبیات اولیه حسابداری، تشریح مفاهیم طبقات مورد استفاده و گزارش‌های معمول آن در این فصل طرح شده‌اند. مفاهیم اقتصادی موضوع دیگری است که در کتاب توضیح داده شده است. در این قسمت، با تشریح برنامه‌ریزی بهای تمام‌شده، نقش آن در واحدهای کسب وکار بررسی شده است. در ادامه نیز با تکیه بر بهای تمام‌شده، مفهوم قیمت‌گذاری و موارد وابسته به آن تشریح شده‌اند. هزینه‌یابی موضوع دیگری است که در کتاب طرح شده است. در این مبحث، ضمن تشریح اهمیت مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه‌ها، طبقه‌بندی‌های مرسوم در زمینۀ هزینه‌ها معرفی و نهایتاً چندین روش برگزیده هزینه‌یابی معرفی شده‌اند. ارزیابی و تحلیل منفعت موضوع بعدی است که در چهارچوب تحلیل‌های امکان‌سنجی ارائه شده است. در این فصل با مرور مفهوم ارزش زمانی پول، مفاهیم وابسته به آن از جمله بهره، نرخ بازگشت سرمایه و تعادل معرفی شده‌اند. در نهایت، با معرفی شاخص‌های اصلی بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری، چهارچوب تجزیه‌وتحلیل سود و زیان تشریح شده است.

به‌طور کلی کتاب تحلیل هزینه و منفعت در ۴ فصل تدوین شده است که عنوان آن‌ها و زیرشاخه‌های آن به شرح زیر هستند:

فصل اول: اصول حسابداری

تعاریف و مفاهیم حسابداری

مفهوم دارایی

مفهوم بدهی

مفهوم سرمایه

مفهوم درامد

مفهوم هزینه

رابطه سود و زیان

مفهوم استهلاک

فصل دوم: مفاهیم اقتصادی

برنامه‌ریزی بهای تمام شده

بهایابی

مفاهیم مهندسی ارزش

مفهوم قیمت‌گذاری

روش‌های قیمت‌گذاری

فصل سوم: هزینه‌یابی

مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه

طبقه‌بندی هزینه‌ها

مفهوم نقطه سر‌به‌سر

کاربردهایی از مدیریت و برنامه‌ریزی هزینه

معرفی سیستم‌های هزینه‌یابی

چهارم: ارزیابی و تحلیل منفعت

مفاهیم ارزش زمانی پول

مفاهیم بهره

نرخ بازگشت سرمایه

تعادل

تصمیم‌گیری در سرمایه‌گذاری

تجزیه‌وتحلیل سود و زیان

خواندن کتاب تحلیل هزینه و منفعت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کارآفرینان، صاحبان مشاغل و همۀ دوستداران کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان