دانلود و خرید کتاب مدیریت فناوری اطلاعات مریم ملاباقر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت فناوری اطلاعات اثر مریم ملاباقر

کتاب مدیریت فناوری اطلاعات

معرفی کتاب مدیریت فناوری اطلاعات

کتاب الکترونیکی مدیریت فناوری اطلاعات نوشتهٔ مریم ملاباقر و مهدی سعیدی کیا و ویراستهٔ اکرم وحدانی فر از انتشارات آها است. این کتاب ضرورت موضوع فناوری اطلاعات در دو جنبه کاربردی و فناوری و وابستگی سازمان‌ها به فناوری اطلاعات را توضیح می‌دهد.

درباره کتاب مدیریت فناوری اطلاعات

وابستگی سازمان‌ها، کارکنان و روند فعالیت سازمان‌ها به ابزار فناوری اطلاعات، ضرورت جدی گرفتن موضوع حاکمیت فناوری اطلاعات را دو چندان می‌کند. فناوری اطلاعات از دو جنبه کاربردی و فناوری اهمیت دارد. در حوزه کاربردی مسئله اصلی استفاده هر چه بیشتر و مفیدتر از فناوری اطلاعات در راستای فعالیت‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی است؛ به گونه‌ای که در نتیجه آن بهره‌وری ، کیفیت و شفافیت افزایش و هزینه‌ها کاهش یابد. در مقابل حوزه فناوری به موضوع تولید تجهیزات، سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم در حوزه کاربردی می‌پردازد.با توجه به گستردگی کاربرد فناوری اطلاعات و به عبارت دیگر وسعت حوزه کاربردی، نیاز به حوزه تولید و فناوری نیز بسیار افزایش یافته است و همین امر عامل مهمی برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات و اشتغال زایی در سال‌های اخیر بوده است.

موفقیت و شکست سازمان‌های گوناگون ناشی از تفاوت مدیریت حاکم بر هر سازمان است. مدیریت هر سازمان تا آن جا اهمیت دارد که صاحبان سیستم‌های مختلف هنگام مواجه با بحران‌ با کمک و همراهی مدیران توانمند می توانند از آن خارج شوند. مدیریت فرایندی است شامل: برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و نظارت بر کار اعضای سازمان و کاربرد همه منابع در دسترس برای رسیدن به اهداف ‌از پیش تعیین‌ شده سازمان‌. برای مدیریت سازمان، مدیران باید دارای مهارت‌ها و توانایی ‌های ادراکی، انسانی و فنی باشند. مدیر در سطح مدیران عالی باید توانایی هماهنگی و ایجاد وحدت در کل سازمان را داشته باشد و روابط متقابل بخش‌های گوناگون سازمان را پیش بینی کند. مدیر توانمند با ارتباط مؤثر و مفید با اطرافیان و کارکنان می تواند فضای سالم همکاری را در سازمان ایجاد کند و در امور عملیاتی سازمان با به کار‌گیری از ابزار و شیوه‌های خاص در انجام امور خاص به تحقق اهداف سازمان کمک نماید.

برخی از فصل‌های کتاب مدیریت فناوری اطلاعات:

فصل نخست: مبانی و اصول مدیریت و سازمان

فصل دوم: فناوری اطلاعات، فرایندها و زیر ساخت‌های آن در سازمان

معماری فناوری اطلاعات

حاکمیت فناوری اطلاعات

فصل سوم: سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت

انواع سیستم‌های اطلاعاتی

تغییرات سازمانی

تحول در سازمان

فصل چهارم: مدیریت دانش،معرفی و کاربردها

نقش فناوری در مدیریت دانش

مشکلات دانش و فناوری

فصل پنجم: نقش فناوری اطلاعات در مدیریت ارتباط با مشتری

اصول مشتری مداری

نقش فناوری اطلاعات در بهبود ارتباط با مشتری

فصل ششم: نقش فناوری اطلاعات در مدیریت کسب و کار

مدل کسب و کار

محرک‌های پیشرفت کسب و کار

مدل‌های رایج کسب و کار اینترنتی

فصل هفتم: برنامه‌ریزی و ارزیابی استراتژیک فناوری اطلاعات

تفکر استراتژیک

برنامه‌ریزی استراتژیک

برنامه‌ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات

فصل هشتم: امنیت فناوری اطلاعات، حقوق و جرایم سایبری

خواندن کتاب مدیریت فناوری اطلاعات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها و دانشجویان رشته‌های مدیریت و فناوری و همه کسانی که به رشته‌های مدیریت و فناوری علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت فناوری اطلاعات

«در خصوص وظایف مدیران گزینه‌های و دیدگاههای متعددی وجود دارد. در اینجا به پنج وظیفه معمول مدیران اشاره می‌شود که به این شرح‌اند: ۱- برنامه‌ریزی: شامل تعریف هدف‌های سازمان و تعیین راهبرد تحقق این هدف‌های. ۲- سازمان‌دهی: شامل تعیین وظیفه‌هایی که باید ذدر سازمان اجرا شوند و مشخص کردن افرادی که باید آن وظیفه‌ها را انجام دهند.

۳- هدایت: رهبری مؤثر مدیر با ایجاد انگیزه و تشویق زیردستان و جلوگیری از تعارض. 

۴-نظارت: ارزیابی عملکرد سازمان و مقایسه آن با هدف از پیش تعیین شده و اصلاح احتمالی عملکردها در راستای هدف‌ها از سوی مدیران. این فرایند ارزیابی، مقایسه و اصلاح نظارت نامیده می‌شود.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان