دانلود و خرید کتاب مرغ قدم (جلد یازدهم) مسعود ریاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرغ قدم (جلد یازدهم) اثر مسعود ریاعی

کتاب مرغ قدم (جلد یازدهم)

نویسنده:مسعود ریاعی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مرغ قدم (جلد یازدهم)

کتاب مرغ قدم (جلد یازدهم) نوشتۀ مسعود ریاعی است. انتشارات عصر کنکاش این مجموعۀ جستار را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب مرغ قدم (جلد یازدهم)

مجموعۀ مرغ قدم مجموعه‌ای از متون کوتاهی است که مسعود ریاعی به‌صورت روزانه برای استفادۀ مخاطبان در فضای مجازی نوشته است. انتشارات عصر کنکاش برای حفظ آن متن‌ها، اقدام به جمع‌آوری و چاپ و نشرشان در یک مجموعهٔ ۱۲جلدی کرده است. این مجموعه شامل مباحث اخلاقی و کلامی در حوزۀ اسلام و شریعت و نیز مباحثی در حوزۀ عرفان و سلوک است.

خواندن کتاب مرغ قدم (جلد یازدهم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان حوزۀ اخلاق و احادیث پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مرغ قدم (جلد یازدهم)

«ارتعاش كلمات قرآن"

درست است که قرآن کلمات خداوند به زبان بشری و برای بشر است، اما این به آن معنا نیست که ذهن بشر می تواند آن را به دلخواه تغییر دهد و یا با واژه های دیگر همسان پندارد. آن کلمات، منتخبات الهی است خاص است برخوردار از روح است. ارزش و اقتدار و تاثیرگذاری اش نیز در همین است. قرائت و بیان قرآن به همان صورتی کاربردی و مؤثر و اعجاز آور است، که بر پیامبر (ص) نازل شده است. این یعنی هیچ ترجمه ای و هیچ بافت دیگری از کلمات جایگزین وحی نازل شده نمی شود. هر کلمه، هر آیه و هر سوره ارتعاش خاص خود را دارد. تأثیرگذاری خاص خود را دارد اگر کلمات تغییر کنند، ارتعاشات تغییر کرده اند اگر به طرز دیگری خوانده شوند باز ارتعاشات تغییر کرده اند. آن چیز دیگری شده است. فلذا اگر سالکی به : لطف حق دریابد که پیامبر(ص) و اهل بیت گرامی اش (ع) چگونه با  ارتعاشی و چه وصل و قطعی قرآن را قرائت میکردند بی کارش کارستان است.

راستگویی حماقت نیست، حکمت است"

همواره با خودت راستگو .باش حقیقت راستگویی با خود راستگو بودن است. راستگویی به این معنا نیست که هر کس هر چه از تو پرسید شروع کنی از سیر تا پیاز را .گفتن. چنین چیزی حماقت است. حال آنکه راستگویی حماقت نیست، آن از مقوله حکمت است. و حکمت را فقط نزد اهلش به تمامی گویند. پس با سوال هر سوال کننده ای همه چیزت را بر روی میز پهن مکن. راستگویی ات را به تمامی برای کسانی نگهدار که لیاقت راست شنیدن را دارند.

ای دوست، آنچه که گفتم بدین معنا نیست که دروغگو شوی. لازم نیست دروغ بگویی بلکه در برابر پرسشگران هرزه زبان گاه سکوت کن. گاه نگاهشان کن و با لبخندی بگذر و گاه حتی نگاهشان هم نکن. اما هرگز آنچنان که با خودت راستگویی ـ در این روزگاران آشفته با هرزه پرسشگران فضول، راست هر چیزی را مگو. راست شنیدن لیاقت میخواهد همانطور که راست گفتن لیاقت می خواهد.

پایان رؤیاها"

آخر سلوک بی رویایی است. آن پایان رؤیاهاست. تو وقتی با حقیقت روبرو شوی، دگر هیچ نیازی به رؤیا و رؤیاپردازی نداری. آنجا بی رؤیایی حاکم است چه هر چیزی حقیقت خویش را نمایان کرده است.

ای دوست رؤیاها در هر سطحی که باشند، هر چقدر جذاب و شگفت هم باشند به همان اندازه نیز خطرناک و مهلک اند. در این جهان رؤیاسازانی حرفهای وجود دارند که میتوانند تو را به سادگی به رؤیاهای از پیش ساخته شان بکشانند و هم آنجا از درون به بندات .کشند امروزه بسیاری از مردمان در رؤیاهایی که دیگران برایشان ساخته و پرداخته اند زندانیاند و خود نمیدانند. آنها با تصویرها و تصورات ذهنیشان زندگی میکنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۸۰۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان