دانلود و خرید کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود لرن هرینگ ترجمه حمید هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود اثر لرن هرینگ

کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود

نویسنده:لرن هرینگ
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۴۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود

کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود؛ پیکربخشی صدای معتبرتان نوشتهٔ لرن هرینگ و ترجمهٔ حمید هاشمی است و نشر بیدگل آن را منتشر کرده است. این کتاب به ما می‌آموزد یکی از چیزهایی که برای عمیق‌نوشتن به آن نیاز داریم آگاهی از بدن است.

درباره کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود

نوشتن با تنفس آغاز می‌شود؛ پیکربخشی صدای معتبرتان نوشتهٔ لرن هرینگ (-۱۹۶۸)، است.

در این کتاب یاد می‌گیرید دست نگه دارید و به قدر لازم صبر کنید تا کارکرد نوشتاریِ ژرفِ خودتان را ببینید. نوشتن عمیق از بدن ما، از نفس ما و از این توانایی به دست می‌آید که بتوانیم در موقعیت‌هایی که ما را می‌ترساند آرامشمان را نگه داریم؛ از اینجا می‌آید که بتوانیم با آنچه می‌نویسیم در هم بیامیزیم (از اینکه الگوهایمان را در هم حل کنیم تا کارمان حالت واقعی پیدا کند) و موقعیت ما ربطی به آن ندارد.

یکی از چیزهایی که برای عمیق‌نوشتن به آن نیاز داریم آگاهی از بدن است. ما به‌راحتی اهمیت بدنمان را در فرایند نوشتار به فراموشی می‌سپاریم. واژه‌ها و زبان ساخته‌های ذهن ما هستند، به همین دلیل ما همیشه روند نوشتار را فقط به اندیشه‌مان ربط می‌دهیم. درست است که زبان از اندیشه می‌آید اما داستان‌هایی که از صدای معتبر ما (فقط صدای معتبر خودمان) ریشه می‌گیرد از درون تن ما می‌آید. بدن ما تجربه‌های ما را حفظ کرده است؛ تجربه‌های بیان‌شده و بیان‌ناشده و حتی تجربه‌های فراموش‌شده.

باید یاد بگیریم داستان‌هایمان را با نوشتن پیکردهی کنیم. برای این‌کار باید ابتدا در بدن خودمان حاضر باشیم و ذهنمان را ساکت کنیم تا نوشتن شروع به کار کند و داستان درونمان شنیده بشود.

این کتاب راه‌هایی نشان می‌دهد که ذهنتان و خودتان را در فرایند نوشتن بررسی کنید. یکی از راه‌هایی که برای این‌ کار وجود دارد و به شما پیشنهاد می‌کنم با مراقبه حرکات نفس و بدن است؛ تمریناتی کوچک و ساده که قطعات مختلف نوشته‌هایتان را جابه‌جا کند. البته این‌کار در کل به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. نوشتنِ عمیق از فضای بین دم و بازدم می‌آید؛ فضای بین نقشه‌کشیدن و عمل‌کردن، رؤیاپرداختن و انجام‌دادن، جایگاه قدرت، راز و اعتبار. 

این کتاب راهنمای تولید یک اثر نیست، بلکه راهنمای طی یک فرایند است. این کتاب می‌تواند دانش شما را در زمینهٔ گرامر، تکنیک‌پردازی و داستان‌گویی بالا ببرد. این کتاب نمایندهٔ بخشی از روند نوشتن است که زیر سبک نوشتار و طرح داستان که سطحی‌تر هستند قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در نوشتن موفق باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نوشتن با تنفس آغاز می‌شود

«شش‌های ما با هر دمی گسترده و باز می‌شوند. قفسه دنده‌هایمان برجسته و قلبمان گشوده‌تر می‌شود. هر دم شروعی تازه و لوحی نانوشته است. در ابتدای پروژه نوشتن همیشه یک کاغذ نانوشته داریم. هر چیزی می‌توانیم خلق کنیم و به‌راستی در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. بیشترِ نویسندگان از این مرحله کار که حالت تصوری دارد لذت می‌برند؛ ولی برای بسیاری این‌گونه است که از پتانسیل نوشتن‌شان آگاهند و این باعث می‌شود یخ بزنند، نفس‌شان را نگه دارند و صدایشان بیرون نیاید.

صفحه نانوشته باعث می‌شود لبخند بزنید یا خود را پنهان کنید؟ در هر دو صورت در این بخش ابزارهایی پیدا می‌کنید که به رشد شما کمک می‌کند. در این بخش سعی می‌کنیم مغزمان را ساکت کنیم تا از این مراحلِ اولیه کار نفع ببرید. الهام خمپاره یا صاعقه نیست که از جانب خدایان نازل شود، بلکه از یک نفسِ محکم می‌آید، از یک بنیادِ قابل اعتماد و احساس تعهد به فرایند. از نفسی که ریشه در زمین داشته باشد، شکوفه آزادی گل می‌کند. اگر نفس‌تان ریشه در زمین داشته باشد، داستان و شعرهایتان زنده می‌شوند و روی زمین به رقص می‌آیند.

در این بخش همچنین یاد می‌گیرید در مورد فکرتان آگاهی به دست بیاورید. هرجا فکر انسان برود انرژی او هم همان‌جا می‌رود. هرچه ذهنتان از طبیعتِ پراکنده افکارتان آگاه‌تر باشد برایتان راحت‌تر است که خودتان را با مشاهده رشد قصه متمرکزتر کنید. به همان سرعتی که فکر قبلی می‌رود فکر بعدی می‌آید. یکی‌یکی همه را آزاد کنید.

در این بخش ابزاری به دست می‌آورید تا بازی کنید، کشف کنید، بخندید، سؤال کنید و از رویارویی با ناشناخته‌ها لذت ببرید. نترسید اگر ناچار شدید چند بار باز از سر شروع کنید؛ و مهم‌تر این‌که از شگفت‌زده‌شدنِ خود نهراسید.»

نظرات کاربران

Dexter
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

کتاب خیلی خوبی بود چیزهای خوبی در زمینه ی نویسندگی و خودِ زندگی ازش یاد گرفتم. کتاب روانی بود ، بدون زیاده گویی ، بدون حرف های پرتکلف و پر از واقعیات ملموس . در ابتدای هربخش تمرینات تنفسی آورده شده که

- بیشتر
مـَه‌سـا
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

"نوشتن با تنفس آغار می‌شود" کتابی‌ست از لرن هرینگ با ترجمه‌ی حمید هاشمی که به شما نکاتی را درباره‌ی نویسنده‌گی از نگاهی متفاوت در بعدِ《روانشناسی》 به خوبی می‌آموزد. کتاب شاملِ سه‌ بخش می‌شود : ۱_تمرکز ذهن ۲_فرایندِ عمیق نوشتن ۳_پذیرفتن آن چه که

- بیشتر
Ali Shahabadi
۱۳۹۷/۰۷/۰۳

فوق العاده الهام بخشه برای شروع نوشتن

Abolfazl Sharifian
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هاییه که یک نویسندهٔ تازه‌کار می‌تونه نوشتن رو باهاش شروع کنه

سياه مشق
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

تخفیف بزارید لطفا

Maryam
۱۴۰۰/۰۵/۲۲

سلام دوستان طاقچه ای گل:) این یک مجموعه خیلی جذاب و زیبا هستش بهتون پیشنهاد میکنم که بخونید ضرر نمیکنید پو اینکه بریده های زیادی داره واقعا عالین خسته نباشید دوستان 👋🌹🌺🌹

امیر
۱۴۰۲/۰۲/۰۳

کتاب خیلی خوبیه، توصیه می کنم حتماً بخونید. یک پیشنهاد داشتم می خواستم مطرح کنم. به نظرم طاقچه باید بخشی رو اضافه کنه که کاربر ها بتونن با هم گفتگو کنند. جدای از نظر گذاشتن برای کتاب ها. این بخش

- بیشتر
کاربر ۳۴۹۶۶۸۲
۱۴۰۱/۰۵/۳۱

لطفا کتاب "کم یعنی زیاد"نوشته کلودیا هانتر جانسن ترجمه محمد گذر آبادی رو در طاقچه بی نهایت قرار بدید ممنون

javad
۱۴۰۱/۰۸/۰۴

کتاب به نکته های جالب و کلیدی‌ای اشاره کرده و قطعا برای علاقمندان به نویسندگی حرف واسه گفتن داره. اما متاسفانه ترجمه‌ش زیاد جالب نبود. به نظرم کسی باید این کتاب رو ترجمه می‌کرد که آگاهی خوبی نسبت به هم

- بیشتر
کاربر 4624176
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۴)
«اگر صد کودک گرسنه باشند و فقط یکی را می‌توانی سیر کنی یکی را سیر کن. نگران نود و نه کودکی که نمی‌توانی سیر کنی نباش. اگر نگران آن‌ها هم باشی هیچ‌کاری نمی‌توانی بکنی. این‌کار را هم همین امروز بکن و الا فردا همین کودک هم می‌میرد».
مـَه‌سـا
به ما یاد داده‌اند چیزی را بنویسیم که فکر می‌کنیم معلم‌هایمان دوست دارند بخوانند. یاد گرفته‌ایم حرفی بزنیم که تصور می‌کنیم صاحبان قدرت دوست دارند بشنوند.
مـَه‌سـا
برای نوشتنِ آن‌چه باید بنویسیم، باید ناپدید شویم.
آلوین (هاجیك) ツ
هر انسانی محدودیت‌های میدان دیدش را به منزله محدودیت دنیا می‌گیرد. شوپن‌هاور
مـَه‌سـا
اگر تمام وقتمان را در سرمان بگذرانیم، نه‌تنها درگیر افکار درهم‌وبرهمی می‌شویم که در ذهنمان می‌آیند و می‌روند، بلکه پاسخ تمام مشکلاتمان و راهنماییِ تمامِ مسائلمان را فقط از همان یک نقطه طلب می‌کنیم: مغز.
مـَه‌سـا
و روزی رسید که خطر تنگ و کوچک درغنچه‌باقی‌ماندن دردناک‌تر از خطر شکفتن بود.
مـَه‌سـا
کنجکاوی کنید. همه ما انسانیم و این‌کار ما ناشایست نیست. طبعا این‌کار بهتر از آن است که بنشینیم و فکر کنیم این کارها نادرست است و تشخیص ما بالاتر از آن است که بخواهیم در دنیا به این کارها مشغول باشیم.
مـَه‌سـا
فروتنی بنیان مستحکم تمام فضایل است.
مـَه‌سـا
دشوارترین قسمت کار برای هر نویسنده‌ای این است که ساعت‌ها بنشیند و بنویسد.
Dexter
جوینده، مورد جست‌وجو و فضای بین آن‌ها نوازنده باید بنوازد، نقاش باید نقاشی کند و شاعر باید بسراید تا با خود در آرامش کامل باشند. انسان چیزی را که می‌تواند باشد، باید باشد.
مـَه‌سـا

حجم

۱۹۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱۹۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان