دانلود و خرید کتاب کودک، خانواده، انسان ادل فیبر ترجمه گیتی ناصحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودک، خانواده، انسان اثر ادل فیبر

کتاب کودک، خانواده، انسان

معرفی کتاب کودک، خانواده، انسان

کتاب کودک، خانواده، انسان نوشتهٔ ادل فیبر و ایلین مزلیش و ترجمهٔ گیتی ناصحی است و نشر نی آن را منتشر کرده است. روش تربیت کودک براساس نظرات دکتر هایم جینات در این کتاب آمده است.

درباره کتاب کودک، خانواده، انسان

کتاب کودک، خانواده، انسان حاصل تجربیات دو مادر است که به مدت پنج سال در یک گروه تربیت کودک شرکت کردند تا بتوانند فرزندانشان را با روش‌های بهتری پرورش دهند. از آنجا که نویسندگان کتاب روان‌شناس حرفه‌ای نیستند، در این کتاب از اصطلاحات دشوار و فنی خبری نیست و نویسندگان با ساده‌ترین زبان، تجربیات خود را در مقام مادر در دسترس خواننده قرار داده‌اند. آن‌ها حاصل یک دوره‌ٔ پنج‌ساله‌ٔ کار گروهی زیر نظر دکتر جینات را در این کتاب گرد آورده‌اند و با طرح شکست‌ها و موفقیت‌هایشان نشان می‌دهند که تربیت کودک، کاری ساده و پیش‌پاافتاده نیست. خانم ادل فیبر دارای درجه‌ٔ لیسانس در رشته‌ٔ تئاتر و فوق‌لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه نیویورک است. او مادر سه فرزند است و در مدارس نیویورک تدریس می‌کند. خانم ایلین مزلیش دارای درجه‌ٔ لیسانس در رشته‌ٔ تئاتر است و در مؤسسات پرورش کودکانی که مشکل تربیتی دارند، مشغول به کار است. او نیز مادر سه فرزند است.

فصل‌ها و بخش‌های این کتاب از این قرار هستند:

* کودکان انسان‌اند

- احساسات کودکان برای آنها واقعی است

- احساسات و جلوه‌های مختلف آن

- وقتی کودک به خود اعتماد می‌کند

- رها شدن بحثی درباره استقلال

- «آفرین!» کافی نیست: روش جدید تمجیدکردن

- نقش‌هایی که به کودکان تحمیل می‌کنیم

- شخصیت را تغییر ندهید: حالت را عوض کنید

* والدین نیز انسان‌اند

- هر چه احساس می‌کنیم، واقعی است

- حمایت از من، از آنهاــ از همگی ما

-  احساس گناه و عذاب

-  خشم

-  چهره نوین یک والد

خواندن کتاب کودک، خانواده، انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم. کسانی که می‌خواهند در آینده والد شوند نیز این کتاب برایشان مفید است.

بخشی از کتاب کودک، خانواده، انسان

«جلسه بعدی ما را روزالین، که یک مادر با شور و حرارت بود، با داستان ملاقاتی تصادفی که با هم‌اتاقی سابقش داشت، شروع کرد و گفت:

یک نگاه به او کردم و عجیب‌ترین کار از من سر زد. این‌طور وانمود کردم که او را نشناخته‌ام. اصلا نمی‌دانم چرا. او همیشه دختر خوبی بود. ولی همواره به من یک احساس ... نمی‌دانم چه بگویم، احساس کمبود اعتمادبه‌نفس می‌داد... احساس اینکه زیاد باهوش نیستم.

یک لحظه به فکرم رسید از طرف دیگر بروم، سپس با خودم فکر کردم: «این واقعاً خنده‌دار است! من دیگر زن بزرگی شده‌ام. دارای خانواده هستم.»

بالاخره صدا زدم: «سلام ماشا!» و وانمود کردم که تازه او را دیده‌ام: «صد سال به این سال‌ها!»

آن‌قدر از دیدن من خوشحال شد که واقعاً خجالت‌زده شدم. دست‌هایش را به دور من حلقه کرد و گفت: «روزالین، این اطراف زندگی می‌کنی؟ من تازه به این محله آمده‌ام!» دقیقه‌ای بعد، مشغول ردوبدل‌کردن خاطرات گذشته شدیم و عکس‌های بچه‌های‌مان را به یکدیگر نشان دادیم. بعد، از من پرسید که آیا مشغولیتی دارم یا نه. نمی‌دانم چرا دلم نمی‌خواست به او راجع به کلاس چیزی بگویم. آخر، کی به کسی می‌گوید بزرگ‌ترین مشغولیات من این است که بروم کلاس تا یاد بگیرم مادر بهتری باشم؟ اما وقتی او اشاره کرد که به بچه‌های عقب‌افتاده درس می‌دهد، یک‌دفعه به خودم گفتم: «چرا که نه؟ هر چیزی که ما در این کلاس‌ها یاد می‌گیریم، می‌توانست برای یک معلم خیلی مفید باشد.»

به‌همین‌خاطر شروع به توصیف جلسات‌مان کردم. برایش توضیح دادم چطور یاد می‌گیریم خشم خود را به طریقی ابراز کنیم که به بچه آسیب نرساند، چطور به فرزندان‌مان یاد می‌دهیم که روی پای خود بایستند، و چگونه از وقتی آموختیم احساسات فرزندان‌مان را بی‌کم‌وکاست بپذیریم همه ما احساس خوبی پیدا کردیم. او با علاقه فراوان گوش می‌کرد، تا اینکه به روش جدید تشویق‌کردن رسیدم. در این موقع آن نگاه تحقیرآمیز گذشته بر چهره‌اش نشست:

ــ «توصیف‌کردن چیزی که می‌بینی یا حس می‌کنی؟» و با اخم اضافه کرد: «اصلا چنین چیزی را قبول ندارم. برای چه این همه طول‌وتفصیل بدیم وقتی که می‌توانیم مستقیماً به بچه بگیم چی فکر می‌کنیم؟ به نظر من هیچ اشکالی ندارد که به بچه‌ای که یک گلدان قشنگ درست کرده بگویم کارش خوب است. همین‌طور هم اشکالی ندارد که در صورت لزوم به او بگویم کارش خوب نیست. من به‌هیچ‌وجه معتقد به لوس‌کردن بچه‌ها نیستم.»»

نظرات کاربران

شیما تبرته فراهانی
۱۴۰۲/۰۳/۰۶

لطفا کتاب به این خوبی را بی نهایت کنید

mina
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

کتاب بسیار مفید و کارامدی هست برای والدین و هر کسی که با کودک سو کار داره و این که به صورت مستند نوشته شده، خوانش اش رو جذاب کرده است

SHOKoOoH
۱۴۰۲/۰۴/۰۵

این کتاب از اون مدل کتابایی نیست که بخونی بری باید هر قسمتش رو تمرین کنید و خیلی دید بازتری از والدگری به شما میده حتی ممکن با بعضی تصورات تون جور در نیاد

Azimi
۱۴۰۲/۰۳/۱۲

کتاب بسیار خوبی هست .به عنوان یک تسهیلگر کودک ،نکاتی رو بهم یاد آوری کرد که بسیار مهم کاربردی است .توصیه می کنم هر والدین و هر کسی که با کودک در ارتباط هست به هر نحوی این کتاب رو

- بیشتر
نجمه خدمتگذار
۱۴۰۲/۰۵/۲۷

از بهترین کتاب هایی که به عنوان یک مادر برای ارتباط بهتر با فرزندم خوندم👌

بخشی
۱۴۰۲/۰۸/۱۳

بعضی فصلهاش جدید و پرنکته بود، تا به حال به این شکل جایی ندیده بودم

maryam.f
۱۴۰۲/۰۶/۳۱

کتاب فوق العاده خوب و کاربردی در زمینه ی تربیت پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید

حاجی حسینی
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

یک کتاب بسیار عالی. به همه والدین توصیه میکنم بخوننش متن روان و بیان خاطره خیلی جذابش کرده

آرمیتا
۱۴۰۲/۰۳/۰۶

عالی بود، توصیه میکنم، روش های خیلی کارآمد و عالی داره و خیلی میتونه تو تربیت کمک کنه

کاربر ۲۰۰۳۱۷۱
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

خوندن این کتاب اطلاعات مفیدی رو به من داد.میشه این کتاب رو جز کتابهای برتر دونست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
زبانی که من به‌کار می‌برم ارزیابی نمی‌کند. من از کلماتی که شخصیت و توانایی بچه را مورد قضاوت قرار می‌دهد پرهیز می‌کنم. من از کلماتی مانند «احمق، چلفتی، بد» و حتی کلماتی مانند «قشنگ، خوب، عالی» نیز دوری می‌کنم، به خاطر اینکه کمکی به کارها نمی‌کنند. این کلمات راه را بر کودک می‌بندند. در عوض، من از واژه‌هایی استفاده می‌کنم که توصیف می‌کنند. من چیزهایی را که می‌بینم توصیف می‌کنم. آن چیزی را که حس می‌کنم توصیف می‌کنم.
کاربر ۵۳۲۷۸۶۱
یک ابراز موافقت صمیمانه: «آره، می‌فهمم»، به فرزند شما می‌فهماند که «تمام احساسات تو، همه‌اش، برای من مهم است، چه احساسات خوب و چه بد. همه آنها بخشی از تو هستند. احساسات تو، نه مرا می‌ترساند و نه برایم تعجب‌آور است.»
کاربر ۵۷۰۵۷۰۵
مسئولیت والدین تنها خوشحال‌کردن کودک نیست، بلکه ساختن شخصیت اوست. صرفاً با خوشحال‌کردن بچه، ما خدمتی به او نکرده‌ایم. این چه ارزش‌هایی است که به فرزندان‌مان می‌دهیم اگر اجازه دهیم نسبت به حیوانات ظلم روا دارند؟ آیا می‌دانستی که «نه» می‌تواند پاسخی بس مهرآمیز باشد؟ آیا می‌دانستی که وقتی ما وارد عمل می‌شویم و بچه‌ای را از ارتکاب به کاری غیرانسانی باز می‌داریم، به او خدمت کرده‌ایم؟ اضافه بر این، ما به او می‌آموزیم چگونه یک فرد بالغ می‌تواند پای حرفی بایستد که به آن ایمان دارد.»
aedesa
هر عملی که در رابطه با کودک انجام می‌شود مهم است، به حساب می‌آید و بخشی از وجود او می‌شود.
کاربر ۵۷۰۵۷۰۵
بایستی اشیای خلاقیت‌آفرین، مانند قلم، مداد، مدادرنگی، رنگ، کاغذ، مقوا، جعبه، گچ و غیره، به‌وفور در خانه‌ها یافت شوند.»
کاربر ۵۱۱۳۵۹۲
دکتر جینات پاسخ داد: «از نظر من خنده و گریه کودک یک اندازه ارزش دارد. من هرگز نخواهم خواست از یک کودک مواهبی مانند رنجش، و غم و غصه را بگیرم. عواطف بشری شخصیت انسان را رشد می‌دهد. هر چه عواطف ما عمیق‌تر شود، انسان‌تر می‌شویم.» اِولین این مطلب را به‌راحتی قبول نمی‌کرد: «منظور شما این است که غم و غصه برای بچه خوبست؟»
کاربر ۱۵۰۳۷۰۲

حجم

۲۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۲۶۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان