دانلود و خرید کتاب نباشه برای بعد! محمد فرهوش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نباشه برای بعد! اثر محمد فرهوش

کتاب نباشه برای بعد!

معرفی کتاب نباشه برای بعد!

کتاب نباشه برای بعد! نوشتهٔ محمد فرهوش و عماد رحیمی است. نشر معارف این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر راهنمای رهایی از اهمال‌کاری که با رویکردی موسوم به روان‌شناسی اسلامی نوشته شده است.

درباره کتاب نباشه برای بعد!

در کتاب نباشه برای بعد!، اصل تلاش و پشتکار در راه رضای خدا از نظر ارزش‌شناختی خوب است و در روش‌های تقویت تلاش و پشتکار، از متون اسلامی (آیات و روایات) و متون اسلام‌شناسان (تراث اخلاقی و تربیت اخلاقی) و عقل و تجربه (دستاوردهای روان‌شناسی تجربی) استفاده شده است. این کتاب در ۹ فصل نوشته شده و ۲ پیوست را نیز در پایان خود قرار داده است.

«اهمال‌کاری» که در حیطهٔ عادت‌ها دسته‌بندی می‌شود، به‌معنی به‌تأخیرانداختن کارها و تعلل‌ورزیدن در تصمیم‌گیری یا اقدام عملی و نوعی مشکل انگیزشی است. روان‌شناسان از این عادت مخرب با عناوینی همچون تعلل‌ورزی، سهل‌انگاری، به‌تأخیرانداختن کار و مسامحه‌کاری یاد می‌کنند. معادل انگلیسی آن «procrastination» است. در مقابلِ اهمال‌کاری، واژه‌های وظیفه‌شناسی، تلاش و پشتکار قرار می‌گیرد.

خواندن کتاب نباشه برای بعد! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی با رویکرد اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نباشه برای بعد!

«افرادی که برون‌گرا هستند انرژی خود را از روابط با دیگران تأمین می‌کنند. اما اگر برون‌گرایی در شما به‌گونه‌ای شدید است که زمان زیادی را برای ارتباط با دیگران می‌گذارید، فرصت کافی برای تلاش برای هدفتان نخواهید داشت. بنابراین:

ارتباط با دوستان را مدیریت کنید. برای ارتباط با دوستان بودجهٔ مشخصی در هفته تعیین کنید؛ مثلاً چهار ساعت در هفته.

زمانی که برنامه‌های شخصی خود را انجام می‌دهید، محیط کاری را برای خودتان دلنشین کنید.

وقتی کارهایی برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود انجام می‌دهید، برای خودتان پاداش‌های مثبتی مثل تفریح، خوراکی موردعلاقه و غیره در نظر بگیرید.

چقدر از مشکلاتتان با حرف زدن زیاد و پرداختن به دورهمی‌ها حل شده‌است؟ واقعیت آن است که اغلب، به‌دلیل طفره رفتن از کارهای مهم و کاهش اضطراب ناشی از تلنبار شدن کارها، خود را سرگرم حرف زدن و دورهمی با دیگران می‌کنید، درحالی‌که کارها روی زمین مانده‌است و احساس منفی حاصل از ناتمام ماندن آن‌ها همراه شماست. با فکر کردن و حرف زدن تغییر در زندگی ایجاد نمی‌شود،‌ بلکه رفتارها و اعمال ماست که تغییرات در زندگی را ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید متفاوت با گذشته نتیجه بگیرید،‌ باید متفاوت با گذشته عمل کنید. تغییر در زندگی به‌واسطهٔ رفتارهای شما ایجاد می‌شود.»

نظرات کاربران

بهمن دهقانی
۱۴۰۲/۰۴/۰۱

کتاب خیلی خوبی است چون خیلی ساختارمند است و اهمال کاری را از ابعاد مختلف بررسی کرده است من بیشتر بعد معنوی آن را پسندیم که تو کتاب های دیگر به آن کمتر پرداخته اند اما بعد معنوی جای کار

- بیشتر
حمیدرضا خاکی
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

اگر بیشتر از احادیث و آیات استفاد میکردند بهتر بود ، خوب بود در مجموع ،اما جا داشت بهتر از این هم بشه، بیشتر قسمت کاربردیش تاثیرگذار بود به شرط عمل

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در منابع علمی روان‌شناختی، تعاریف مختلفی از اهمال‌کاری ارائه شده‌است که برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم: ۱. تأخیر عمدی در آغاز یا اتمام کارهای مهم؛ ۲. ضعف در خودتنظیمی و به تأخیر انداختن آنچه برای رسیدن به هدف مهم است؛ ۳. موکول کردن تکالیف و وظایف به آینده بدون دلیل منطقی؛ ۴. به تأخیر انداختن کارها با وجود آگاهی از نتایج منفی آن؛ ۵. به آینده موکول کردن کاری که تصمیم به اجرای آن گرفته‌ایم؛ ۶. تأخیر کار به‌سبب ناخوشایندی آن؛ ۷. تأخیر هدفمند و همیشگی در شروع و تکمیل کارها، تا حد رسیدن به احساس ناراحتی.
خوش‌خوان

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۲۰۰
تومان