دانلود و خرید کتاب آشنایی با آلن پو پل استراترن ترجمه کاظم فیروزمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با آلن پو اثر پل استراترن

کتاب آشنایی با آلن پو

معرفی کتاب آشنایی با آلن پو

کتاب آشنایی با آلن پو نوشتهٔ پل استراترن و ترجمهٔ کاظم فیروزمند است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. این کتاب از مجموعهٔ آشنایی با نویسندگان است.

درباره کتاب آشنایی با آلن پو

آشنایی با نویسندگان مجموعه‌ای است برای آگاهی از اندیشه و زندگـی نویسنـدگان برجستـه و تـأثیـری که آن‌ها بر جهـان فرهنگ و ادب و چـالش آدمی بـرای درک جایگاه خـود در جهان هستی گذاشتند. هر کتاب در کنار اطلاعات زندگی‌نامه‌ای، افکار و عقاید نویسنده را به‌ویژه در مواجهه با جریان‌ها و تحولات ادبی و فرهنگی عصرش بازگو و نکته‌هـای اصلی اندیشه‌ٔ او را از زبان خود او بیان می‌کند. مؤلـف به تحلیل روحیات و شخصیت نویسنـدگان توجهی خاص دارد و از همین رو است که خواننده در پایان کتاب احسـاس می‌کند نویسنده‌ٔ مطرح‌شده برای او نه فقط یک نام مشهور که شخصیتی آشنا است.

فصل‌های این کتاب از این قرار است:

زندگی و آثار پو

سخن پایانی

از نوشته‌های پو

آثار عمدهٔ پو

گاه‌شمار زندگی و زمانهٔ پو

خواندن کتاب آشنایی با آلن پو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با بزرگ‌ترین نویسندگان دنیا آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آشنایی با آلن پو

«ادگار آلن پو در ۱۹ ژانویهٔ ۱۸۰۹ در بوستونِ ماساچوست متولد شد. پدر و مادرش بازیگر نمایش‌های کوتاه بودند و برای گروه تئاتر سیاری کار می‌کردند که نمایش‌های کوتاه مشهور را در تئاترهای سرتاسر ساحل شرقی بر صحنه می‌آورد. پدر بیست‌وپنج ساله‌اش، دیوید پو، تبار ایرلندی داشت و مردی جلوه‌فروش، عجول، و می‌گسار بود که در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شد و نقش آدم‌های رمانتیک را بازی می‌کرد. وقتی ادگار هنوز شیرخوار بود، پدرش خانه را ترک کرد و مادر را با سه بچه تنها گذاشت و رفت و در پهنهٔ آمریکای تازه استقلال‌یافته گم شد و هرگز دیگر خبری از او نشد.

مادر پو، الیزابت، انگلیسی بود؛ پیش از ازدواج با دیوید پو بیوه شده بود و بازیگر بااستعدادی هم بود که زیبایی اثیری‌اش پشت سر هم نقش‌های اصلی برایش فراهم می‌آورد. به نظر می‌آید پو در بچگی پیوسته دل‌مشغول مادرش بوده است، اما فقط دو سالش بود که مادرش بیمار شد و درگذشت ــ پو از آن پس در سراسر زندگی‌اش مجذوب زنان اثیری می‌شد و عشقی افلاتونی به آنان احساس می‌کرد. ادگارِ یتیم را به خانوادهٔ جان آلن، یک بازرگان ثروتمند اهل ریچموند، سپردند. در ۱۸۱۵ وقتی ادگار شش سالش بود، جان آلن همراه خانواده ضمن سفری کاری از اقیانوس اطلس گذشت و به اسکاتلند و انگلستان رفت و ادگار در آنجا در چندین مدرسه درس خواند که آخرین‌شان آموزشگاهی برای نوجوانان در حومهٔ استاک نیواینگتون، درست در حاشیهٔ شرق لندن، بود. آنجا در درس تاریخ و ادبیات موفق بود هرچند در گواهی‌نامه‌اش دانش‌آموزی «باهوش، سرکش و خودرأی» خوانده می‌شد.

در ۱۸۲۰ تجارت توتون کساد شد و به کسب‌وکار جان آلن سخت آسیب زد و خانواده بازگشت و در ریچموند ساکن شد. پو در تابستان گرم طولانی یاد گرفت که در رود شوکو شنا کند و رابینسون کروزو را خواند که مسحورش کرد. با بهبود یافتن کسب‌وکار جان آلن، خانواده به عمارتی با خدمت‌کاران اسباب‌کشی کرد و پو به مدرسه‌ای خصوصی برای نوجوانان جنوب فرستاده شد و آنجا در ورزش‌های دو و مشت‌زنی توفیق یافت. در همین دوره است که گفته می‌شود شش مایل در رود جیمز برخلاف جریان آب شنا کرده، و هم‌چنین به سارا المیرا رویستر ۱۵ ساله دل باخت، و سپس وارد دانشگاه ویرجینیا شد. جان آلن فقط مقرری اندکی به او می‌داد که توقعات و تصورش از خود، یعنی جنتلمنی جنوبی، را سخت تضعیف کرد. پو با پسران مزرعه‌داران ثروتمند در آمیخت و طولی نکشید که به قمار روی آورد و مقروض شد، و برای جبران آن باز قمار کرد و بیشتر زیر بار قرض رفت. به زودی شروع به می‌گساری کرد که با بنیهٔ جسمانی‌اش هیچ سازگاری نداشت، چنان که با اولین گیلاس شراب مست می‌شد.

در دسامبر ۱۸۲۶ پو به ریچموند بازگشت و دریافت که محبوبه‌اش سارا با کس دیگری نامزد شده است. جان آلن وقتی از می‌خوارگی پو و قرض‌های حاصل از قماربازی‌اش اطلاع یافت سخت خشمگین شد و اجازه نداد که به دانشگاه برگردد. این آغاز مشکلات جدی او با سرپرستش را رقم زد. آلن که فطرتاً سوداگری واقع‌بین بود، در قطب مخالف پو قرار داشت که اکنون شروع به سرودن اشعاری رمانتیک در حال‌وهوای بایرون کرده بود:

ایستاده‌ام در هیاهوی

این ساحلِ خسته از ضربهٔ موج

و در دستانم اندک ماسهٔ زرد،

آوخ! چگونه می‌ریزد

میان انگشتانم

در این لُجّهٔ ژرف... .»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۹۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان