دانلود و خرید کتاب مالیه بین الملل دومینیک سالواتوره ترجمه حمیدرضا ارباب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مالیه بین الملل اثر دومینیک سالواتوره

کتاب مالیه بین الملل

انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مالیه بین الملل

کتاب مالیه بین الملل (اقتصاد بین الملل ۲) نوشتهٔ دومینیک سالواتوره و ترجمهٔ حمیدرضا ارباب است و نشر نی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مالیه بین الملل

کتاب مالیهٔ بین‌الملل حاصل بیش از ۳ دهه تدریس دومینیک سالواتوره در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این کتاب در بیش از ۶۰۰ دانشکده و دانشگاه در سراسر امریکا، کانادا و سایر دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان به‌عنوان کتاب درسی معرفی شده است. کتاب حاضر ترجمهٔ ۹ فصل از ویراست نهم کتاب اقتصاد بین‌الملل است که در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شده است.

کتاب دارای متنی منسجم، روان و یکدست است. ارائهٔ فصل‌بندی دقیق، ارتباط منطقی موضوعات هر فصل، پیوست‌های ارزشمند، پرسش‌ها و مسائل فصل‌ها و استفاده از نمودارهای متعدد کتاب را جذاب و برتر از کتاب‌های مشابه ساخته است.

فصل‌های اصلی کتاب عبارت‌اند از تراز پرداخت‌ها، بازارهای ارز و نرخ‌های ارز، تعیین نرخ ارز، مکانیسم تعدیل قیمت با وجود نرخ‌های ارز ثابت و مکانیسم تعدیل درآمد و ترکیب تعدیلات خودکار، اقتصاد کلان باز، سیاست‌های تعدیل، قیمت‌ها و تولید در یک اقتصاد باز، عرضه و تقاضای کل، نرخ‌های ثابت ارز در مقابل نرخ‌های انعطاف‌پذیر ارز، نظام پولی اروپایی و هماهنگی سیاست‌های کلان، نظام پولی بین‌المللی، گذشته، حال و آینده.

خواندن کتاب مالیه بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مالیه بین الملل

«معاملات بین‌المللی به دو نوع بستانکار و بدهکار تقسیم می‌شود. معاملات بستانکار معاملاتی است که مستلزم دریافت از خارجی‌هاست. معاملات بدهکار نیز معاملاتی است که مستلزم پرداخت به خارجی‌هاست. معاملات بستانکار با علامت مثبت و معاملات بدهکار با علامت منفی در تراز پرداخت‌های یک کشور ثبت می‌شود.

بنابراین صادرات کالاها و خدمات، دریافت‌های انتقالی یک‌جانبه (هدایای دریافت‌شده از خارجی‌ها) و جریان ورود سرمایه به کشور در ستون بستانکار تراز پرداخت‌ها با علامت مثبت (+) ثبت می‌شود، زیرا مستلزم دریافت از خارجی‌هاست. از سوی دیگر واردات کالاها و خدمات، پرداخت‌های انتقالی یک‌جانبه (یا هدایا به خارجی‌ها) و جریان خروج سرمایه مستلزم پرداخت به خارجی‌هاست و بنابراین در ستون بدهکار تراز پرداخت‌ها با علامت منفی (-) ثبت می‌شوند.

جریان ورودی سرمایه به دو صورت انجام می‌شود: افزایش دارایی‌های خارجی در کشور یا کاهش دارایی‌های کشور در خارج. مثلا وقتی یک فرد ساکن انگلیس یک برگ سهام امریکایی را خریداری می‌کند دارایی خارجی‌ها در کشور امریکا زیاد شده است. در این وضعیت با جریان ورود سرمایه به امریکا روبه‌رو هستیم، بنابراین یک مبلغ بستانکار (معادل سرمایه ورودی) در تراز پرداخت‌های امریکا ثبت می‌شود، زیرا این معامله مستلزم دریافت از یک خارجی است. جریان ورود سرمایه می‌تواند به صورت کاهش دارایی‌های یک کشور در خارج باشد. مثلا وقتی یک امریکایی یک برگ سهام خارجی را می‌فروشد، دارایی خارجی امریکا کاهش می‌یابد. در این حالت نیز با یک جریان ورود سرمایه به امریکا روبه‌رو هستیم (برعکس، جریان خروج سرمایه زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد امریکایی یک برگ سهام خارجی خریداری کند)، بنابراین باز هم یک مبلغ بستانکار (معادل ارزش برگ سهام خارجی) در تراز پرداخت‌های امریکا ثبت می‌شود، زیرا این معامله مستلزم دریافت از خارجی‌هاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

حجم

۵٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

قیمت:
۱۷۸,۰۰۰
تومان