دانلود و خرید کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان) رضا رستمی
کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان) اثر رضا رستمی

کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان)

کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان) نوشتهٔ دکتر رضا رستمی (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) و مریم بیدادیان در انتشارات ارجمند منتشر شده است.

 درباره کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان)

یکی از نیازهای اساسی افراد مبتلا به افسردگی، دسترسی به شیوهٔ درمانی مناسب و مؤثر است. در دههٔ اخیر، درمانگران کتاب‌هایی را برای افراد مبتلا به افسردگی به رشتهٔ تحریر درآورده‌اند که اطلاعات مورد نیاز درمان را برای مراجعان فراهم می‌سازد.

کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان) مکمل کتاب «راهنمای عملی درمان شناختی‌رفتاری افسردگی: آموزش بالینی برای درمانگران» است که برای مراجعان مبتلا به افسردگی آماده و تنظیم شده است. افراد مبتلا به افسردگی تحت‌درمان شناختی‌رفتاری با مطالعهٔ این کتاب می‌توانند از مسیر و محتوای جلسات روان‌درمانی خود و همچنین ابزارهای آموزشی جلسات درمانی نظیر بروشورها و چک‌لیست‌ها مطلع شوند. هدف این کتاب، افزایش همکاری مراجع با درمانگر خود است تا با ایفای نقش فعال و دانش مناسب، در درمان خود موفق‌تر عمل کند.

ویژگی‌های آموزشی این کتاب عبارت‌‌اند از:

۱. مشخص کردن مراحل درمان و اهداف درمانی در هر مرحله

۲. ارائهٔ ساختار و محتوای هر جلسه درمان

۳. معرفی تکالیف و ابزارهای آموزشی هر جلسه

۴. تعیین تمرین‌های هفتگی منظم برای مراجعین

این کتاب تألیف دکتر رضا رستمی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مریم بیدادیان، دانشجوی دکتری روان‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است.

خواندن کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به افراد درگیر اختلال افسردگی که به روان‌شناس مراجعه می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تمرینات عملی شناختی - رفتاری برای افسردگی (کتاب کار مراجعان)

«هدف از جلسه ارزیابی، جمع‌آوری اطلاعات جهت درک بهتر مسائل شما است. جلسه ارزیابی به دنبال رسیدن به یک تشخیص به منظور توصیف نشانه‌ها و شکایات‌تان است. این جلسات ارزیابی توسط روان‌درمانگر به منظور گردآوری اطلاعاتی که برای طرح‌ریزی درمان مورد نیاز است، تشکیل می‌شود و باعث می‌شود به یک تصویر کامل‌تری از علت مشکلات‌تان دست پیدا کنید.

درمان شناختی- رفتاری شبیه یک مسیر است که نقشه آن توسط اطلاعاتی که در جلسه ارزیابی جمع‌آوری می‌شود، ترسیم می‌شود. هر چه اطلاعات به دست آمده در جلسه ارزیابی از صحت بیشتری برخوردار باشد، مسیر درمان شفاف‌تر خواهد بود.

اقداماتی که برای جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌شود شامل موارد زیر است:

مصاحبه درمانگر با شما: در خلال مصاحبه، درمانگر از شما در مورد مسائل و مشکلات فعلی‌تان که اذیتتان می‌کند، تاریخچه شخصی شما مانند سابقه پزشکی، دوران تحصیل، علایق‌تان و غیره، تاریخچه خانوادگی و دیگر مسائل مشابه سؤالاتی می‌پرسد. مصاحبه بخش مهم جلسه ارزیابی است و به درمانگر کمک می‌کند تا به شناخت بیشتری از شما دست پیدا کند.

پرسشنامه‌هایی که خودتان باید تکمیل کنید: درمانگر از شما درخواست می‌کند تا در جلسه ارزیابی برای رسیدن به اطلاعات بیشتر و درک بهتر شما، یک سری از پرسشنامه‌ها را تکمیل کنید.

مشاهده خویش: درمانگر در صورت نیاز به شما روش‌هایی را آموزش می‌دهد تا به وسیله آن، تا جلسه بعدی رفتارهای خودتان را مشاهده و ثبت کنید و در جلسه بعد ارزیابی، گزارشی از مشاهده خویش ارائه بدهید.

استفاده از تکنیک‌ها به همراه مثال‌هایی از خودتان: همچنین درمانگر ممکن است برای شناسایی افکار و احساس‌هایتان از یک سری تکنیک‌هایی استفاده کند و از شما بخواهد تا مثال‌هایی از موقعیت‌های خودتان بزنید.

نکته مهمی که در مورد این ابزارها و جلسه ارزیابی وجود دارد این است که درمانگر از آنها برای طراحی درمان و ارزیابی پیشرفت آن استفاده می‌کند. بنابراین صحت اطلاعات ارائه شده توسط شما در جلسات ارزیابی از اهمیت حیاتی در حل مشکلات شما برخوردار است. زیرا در تمام سیر درمان، درمانگر از اطلاعاتی که شما به وی می‌دهید، استفاده خواهد کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان