دانلود و خرید کتاب چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟ فرانک ویلز ترجمه اسماعیل سعدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟ اثر فرانک ویلز

کتاب چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟

معرفی کتاب چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟

در کتاب چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟ اثر فرانک ویلز و ترجمه دکتر اسماعیل سعدی‌پور با راز و رمزهای CBT  آشنا می‌شوید.

 درباره کتاب چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟

درمان شناختی رفتاری در دهه‌های گذشته  یک پدیده جدید بود اما در حال حاضر بسیار بیشتر از یک مدل درمانی است. درمان شناختی- رفتاری به عنوان مجموعه‌ای از مفاهیم و روش‌ها، به نسبت زمان حال، برای استفادهٔ تعداد بیشتری از درمانگران مناسب گردیده و توسعه یافته است. کتاب حاضر مجموعهٔ گسترده‌ای از مثال‌های موردی را ارائه می‌دهد که معمولاً با تمرین‌های درمان شناختی – رفتاری مرتبط است و مدلی است که برای مددکاران اجتماعی، مشاوران، مددکاران جوان، شاغلان در سازمان‌های داوطلبانه و بسیاری دیگر از افراد مناسب است.

 این کتاب در تلاش است تا مطرح کند که چگونه مهارت‌های فردی و هیجانی با دیگر روش‌های درمانی که می‌توانند در درمان شناختی- رفتاری استفاده شوند در ارتباط هستند. درمان‌های شناختی- رفتاری در اصل مجموعه‌ای از نظرها و روش‌ها هستند که ممکن است برای تناسب با موقعیت‌های مختلف به شکلی خلاقانه توسط درمانگران در حرفهٔ کمکی خود و مراجعان آن‌ها به کار رود. درمان‌های شناختی- رفتاری نباید به شیوه‌ای ثابت و غیرمنعطف استفاده شوند. در فصل آخر برخی از شیوه‌های ایجاد مهارت‌های درمان شناختی-رفتاری بر اساس آنچه رایج است با استفاده از نظریه‌های برآمده از پژوهش‌های مربوط به فرایند درمان و تمرین انعکاسی نشان داده شده است .

 خواندن کتاب چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مددکاران اجتماعی، مشاوران، مددکاران جوان مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب چگونه یک درمانگر موفق شناختی-رفتاری شوم؟

اولین تماس‌ها با مراجعان تحت تأثیر شرایطی قرار دارد که کار در آنجا انجام می‌شود. زمانی که خدمت در یک سازمان بزرگ انجام می‌شود، جلسه اول ممکن است اولین مرتبه‌ای باشد که مراجعان با افرادی که به آن‌ها کمک می‌کنند صحبت می‌کنند. در کارهای مستقل یا خصوصی، درمانگرها ممکن است اطلاعات اولیه را ازطریق تلفن یا ایمیل دریافت کنند و زمان ملاقات را تنظیم کنند. زمان‌های مهمی وجود دارد که ممکن است تماس بیشتری تنظیم شود. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که گویی گرفتن وقت از افرادی که خبره‌تر هستند و از فناوری استفاده می‌کنند دشوارتر است. ایمیل به مراجعان این فرصت را می‌دهد تا تماس را با روشی با ریسک پایین شروع کنند به عنوان مثال، گاهی اوقات از وب سایت‌ها استفاده می‌شود تا ارائه‌دهندگان را از استفاده‌کنندگان از خدمات مجزا کنند و با روش‌هایی که برای طراحان وب سایت راحت‌تر است امکان دسترسی به خدمات را فراهم کنند. افرادی که تمایل دارند به خودشان رجوع کنند اغلب عصبی و نامطمئن هستند و معمولاً برای واکنش‌هایی که دوستانه، آرامش‌بخش و صریح است ارزش زیادی قائلند. درمانگران همچنین باید به سؤالاتی که افرد می‌پرسند و همچنین نحوهٔ پرسیدن آن‌ها دقت کنند. با این سؤالات ممکن است ما بتوانیم به شیوه‌های نگرش مراجعان نگاهی اجمالی داشته باشیم. گاهی اوقات درک کردن، از مشکلات برقراری ارتباط پدیدار می‌شود. یکی از مراجعان پیغامی برای یکی از مشاورین گذاشته بود تا با او تماس بگیرد اما گویا مراجع همیشه حتی در ساعت‌های پایانی بعدازظهر مشغول به کار بود، این به نظر معنی خاصی داشت و در واقع هم همین طور بود. مراجع دوره‌ای پراسترس را در محل کارش می‌گذراند و با احتمال بیکاری مواجه بود. او ساعاتی طولانی کار می‌کرد تا حقانیت خود را به رئیسش نشان دهد اما با این‌کار به طور اجتناب‌ناپذیری خود را دچار بیماری مرتبط با استرس کرده بود. اولین تماس تلفنی ممکن است زمانی باشد که امیدواری دادن با اخلاق‌مداری مرتبط باشد. مراجعان اغلب به طور مستقیم می‌پرسند: «آیا فکر می‌کنی بتوانی به من در حل مشکلم کمک کنی؟»

راهنمای عملی درمان اختلال افسردگی بر اساس اصول شناختی رفتاری
زهرا اکبری بیاتیانی
روان‌درمانی بین شخصی برای افسردگی
امیر هوشنگ مهریار
خودزنی در جوانان
دنیس اوگرین
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها
آویگیل لیو
طرح درمان نظریه شناختی بک در ده جلسه
فرشته ابراهیمی
افسردگی
کوام مک‌کنزی
هندبوک روان درمانی پویشی برای اختلالات سطحی شخصیت
او. کالیگور
زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل
جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین
جان دبلیو
فعال‌سازی رفتاری برای درمان افسردگی
سونا دیمیدجیان
پیش رفتن با همدیگر
شرود میلر
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
رفتار درمانی عقلانی _ هیجانی (REBT)؛ راهنمای درمانگران تازه‌کار
والتر متویچوک
درمانگری شناختی - رفتاری
نیل ا. رکتور
درمان اضطراب
متیو مک کی
خانواده‌درمانی: ۱۰۰ نکته‌ی کلیدی و فنون
مارک ریوت
روانشناسی عصبی در آموزش و یادگیری
مژگان فریدون‌نژاد
درمان فراشناختی در کاهش افسردگی و اضطراب
محمد خانی نر گی
طراحی مدارات الکترونیکی با نرم افزار Electronic WORKBENCH
علی سلطانی شریف آبادی

نظرات کاربران

حسین آقا
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

اکثر کتابهای روانشناسی خواننده رو در موقعیت مناسب تخصصی قرار نمیده و اون فضا رو ایجاد نمیکنه در کل کتاب خوب و پر باری هستش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۹۷۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان