دانلود و خرید کتاب متفکران بزرگ آلن دوباتن ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متفکران بزرگ اثر آلن دوباتن

کتاب متفکران بزرگ

معرفی کتاب متفکران بزرگ

خلاصه‌کتاب متفکران بزرگ نوشتهٔ آلن دوباتن و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب آشنایی با اندیشه و بینش متفکران بزرگ است.

درباره خلاصه‌کتاب متفکران بزرگ

ما برای شناخت بهتر جهان، به ایده‌های بزرگ نیاز داریم.

همه‌ٔ ما دوست داریم کمی دربارهٔ فلسفه، جامعه‌شناسی یا سیاست اطلاعات داشته باشیم، دوست داریم بدانیم که ارسطو یا فروید چقدر می‌توانند به ما کمک کنند، نیچه کیست و چه حرفی برای ما دارد؟ اما وقت کافی برای این کار نداریم. از سویی فکر می‌کنیم چنین کاری بسیار خسته‌کننده است، شاید به‌‌راحتی متوجه نظریاتشان نشویم، گاهی نیز شانه‌هایمان را بالا می‌اندازیم و با خود می‌گوییم اصلاً چه فرقی می‌کند؟ ارسطو، مارکس یا کامو واقعاً چه تأثیری روی زندگی روزمره‌ٔ من دارند؟

اما به این موضوع فکر نمی‌کنیم که مطالعهٔ فلسفه یا جامعه‌شناسی تا چه حد می‌تواند دید ما را نسبت به جهان و انسان تغییر دهد. یک متفکر بزرگ و ایده‌های فوق‌العادهٔ او چقدر می‌تواند برای حل مشکلات اصلی جامعه به ما کمک کند؟ از دیدگاه این کتاب، متفکر بزرگ کسی است که ایده‌هایش بتواند به ما کمک کند تا بهتر و پُربارتر زندگی کنیم.

موضوع غم‌انگیز دربارهٔ جامعه‌شناسی، فلسفه یا هنر این است که ما هیچگاه سعی نکردیم با آن‌ها خودمانی برخورد کنیم، تلاش نکردیم فلسفه یا سیاست را کمی عامه‌پسندتر بیان کنیم و به همین دلیل، این موضوعات همیشه دور از دسترس و یک چیز بزرگ و خسته‌‌کننده به نظر رسیده‌اند.

علاوه بر این، ما انسان‌های فراموشکاری هستیم. البته یک راه آسان برای اینکه با فراموشیِ خود مقابله کنیم وجود دارد؛ اینکه نظریات مختلف با وجود تمام پیچیدگی و سختی‌هایشان، به زبانی ساده به ما عرضه شوند.

خلاصه‌کتاب «متفکران بزرگ» نوشته‌ٔ آلن دو باتن، تاریخ را حفاری کرده است تا بتواند بزرگ‌ترین ایده‌های جهان را به ساده‌ترین شکل به شما ارائه کند. متفکران و نظریه‌هایی که بیشترین ارتباط را با زمانهٔ ما دارند؛ نظریاتی که در روزها و سال‌های آتی، وقتی در تنگناهای دشوار و مصائب زندگی روزمره محاصره شده‌اید، بتوانید به آن‌ها بازگردید و بهترین تصمیم را بگیرید.

خواندن خلاصه‌کتاب متفکران بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با متفکران بزرگ و آثار و اندیشه‌هایشان آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب متفکران بزرگ

«فرقی نمی‌کند یک جامعه‌شناس باشید یا یک دلال معاملات؛ شما به فلسفه احتیاج دارید. فلسفه برای بسیاری از ما مفهومی سنگین و غیرضروری است که فکر می‌کنیم هرگز آن را درک نمی‌کنیم و نمی‌دانیم که تا چه حد برای شناخت خودمان و جهان به فلسفه نیاز داریم.

برای شناخت بهتر فلسفه بد نیست از ارسطو شروع کنیم. ارسطو شیفتهٔ منطق و پر از سؤال بود. از دیدگاه ارسطو، انسانِ خوبْ فردی است که می‌تواند در حد وسطِ طلایی زندگی کند. برای مثال لودگی، شوخ‌طبعی و منزوی بودن را در نظر بگیرید؛ لودگی یک صفت بد است. به این صورت که شخص بیش از حد شوخی کرده و دیگران را ناراحت می‌کند. در عین حال، منزوی بودن یا کناره‌گیری از جامعه نیز مضر است. پس در این میانه چه کسی درست رفتار می‌کند؟ کسی که حد وسط طلایی را می‌داند؛ یک فرد شوخ‌طبع امّا سنجیده.

ارسطو معتقد بود که بهترین ایده‌ها همیشه پیروز نمی‌شوند. از آنجا که فلسفه برای بسیاری از افراد خسته کننده بود، ارسطو چیزی را ابداع کرد که ما امروز به آن فن بیان می‌گوییم. او می‌گفت اگر می‌خواهید مردم را قانع کنید، اول از همه باید ترس‌های افراد را تسکین دهید و قسمت عاطفی مسائل را در نظر بگیرید. جریحه‌دار شدن غرور یا شرمساری افراد می‌تواند در پیروزی یا شکست شما مؤثر باشد. در واقع اگر امروزه فلسفه چندان سرگرم کننده نیست، بیشتر به این دلیل است که ما به اندازه کافی به آموزه‌های ارسطو نپرداخته‌ایم.»

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

حجم

۲۷٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان