دانلود و خرید کتاب از اصفهان تا ویرجینیا مهدی باجغلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از اصفهان تا ویرجینیا اثر مهدی باجغلی

کتاب از اصفهان تا ویرجینیا

نویسنده:مهدی باجغلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از اصفهان تا ویرجینیا

کتاب از اصفهان تا ویرجینیا نوشتهٔ مهدی باجغلی است و مؤسسهٔ روشنگران و مطالعات زنان آن را منتشر کرده است. این کتاب زندگی حرفه‌ای یک پزشک ایرانی را روایت می‌کند.

درباره کتاب از اصفهان تا ویرجینیا

دکتر مهدی باجغلی با نزدیک به شش دهه طبابت به عنوان متخصص کودکان و سپس آلرژی در ایران و آمریکا، در سن بالای هشتاد سالگی طبابت می‌کند و تصمیم دارد تا زمانی که می‌تواند به این کار ادامه دهد. یک تصادف و تلنگر این حادثه باعث شد تصمیم به نوشتن زندگی‌نامه‌اش بگیرد و از تجربیات سال‌ها تحصیل و طبابت در ایران و آمریکا بگوید.

مهدی باجغلی در سالی که پایانی بود بر آرامش پس از جنگ جهانی اول، در شهر تاریخی اصفهان متولد شد، مشقت‌های جنگ جهانی دوم را تجربه کرد، سقوط دو پادشاه را دید، شاهد سختی‌ها، قحطی‌هایی و تحولات سیاسی که بر ایران گذشته بود، آموزش را از مکتب تا مدرسه و از دانشگاه تهران تا دانشگاه‌های مطرح آمریکا پشت سرگذاشت و در کتاب از اصفهان تا ویرجینیا گفتنی‌های بسیاری به‌ویژه از طبابت گذشته تا امروز دارد که از خواندشان لذت خواهید برد.

خواندن کتاب از اصفهان تا ویرجینیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از اصفهان تا ویرجینیا

«من در روز چهارشنبه نهم اسفند سال ۱۳۱۲ خورشیدی (۱۹۳۴ میلادی) در یک خانواده مرفه و منزلی تاریخی به‌عنوان سومین فرزند و اولین پسر به‌دنیا آمدم. خواهرم نصرت سه سال از من بزرگ‌تر بود و دختر دومی که قبل از من به‌دنیا آمده بود در دوران شیرخوارگی فوت شد. پسر بودن من برای مادر ۱۸ ساله و پدر ۲۷ ساله‌ام، آن هم پس از دو فرزند دختر بسیار خوشحال‌کننده بود. والدینم برای من نام «مهدی» را انتخاب کردند که نام جد پدری من بود. به‌دنیا آمدن من با کمک قابله محلی انجام گرفت و دلاک محله خواجو ختنه‌ام کرد.

سال ۱۳۱۲ در ایران، سال هشتم سلطنت رضاشاه بود. ایجادِ نظم نوین آغاز شده و دولت برنامه گسترده‌ای برای سامان دادن به مسائل اداری و اقتصادی کشور شروع کرده بود. در این دوران بود که برنامه‌های نوسازی چون ایجاد دانشگاه، بانک، راه‌آهن سراسری، تدوین قوانین مدنی و دادگستری آغاز شد. جهان در سال ۱۳۱۲/ ۱۹۳۴ میلادی، هنوز در آرامش نسبی پس از جنگ جهانی اول بود. از سقوط جمهوری وایمار در آلمان، تنها چند ماهی می‌گذشت و دوران حکومت نازی با صدراعظمی آدولف هیتلر اتریشی تازه آغاز شده بود. روشن نبود که آیا نهضت فاشیسم آلمان دائمی خواهد بود یا همچون مقتضیات ایجاد آن از میان خواهد رفت؟ سایهٔ سنگینی بر صلح شکننده بعد از پایان جنگ اول جهانی افتاده بود که سرانجام به جنگ جهانگیر دوم انجامید. من در این پس زمینهٔ تاریخی و در سالی به‌دنیا آمدم که آغازی بود بر پایان آرامش نسبی جهان.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۲۰۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
تومان