دانلود و خرید کتاب اولویت دادن به اولویت ها استفان آر. کاوی ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اولویت دادن به اولویت ها اثر استفان آر. کاوی

کتاب اولویت دادن به اولویت ها

معرفی کتاب اولویت دادن به اولویت ها

کتاب اولویت دادن به اولویت ها نوشتهٔ استفان آر. کاوی با ترجمهٔ رضا اردلان در نشر شنیدار چاپ شده است. این اثر که خلاصهٔ کتاب اولویت‌دادن به اولویت‌ها است به ما می‌آموزد چگونه زندگی خود را از روزمرگی نجات دهیم و هدفمند باشیم؟

درباره کتاب اولویت دادن به اولویت ها

ایده اصلی کتابِ «اولویت‌‌دادن به اولویت‌ها» بسیار ساده است؛ چیزهای مهم را اول قرار دهید و زندگی خود را روی مسائل هدفمندتر متمرکز کنید.

ممکن است با خودتان فکر کنید: «خب، اینکه واضح است!»، واقعاً برای فهمیدن چنین ایده‌ای نیاز به خواندن یک کتاب ندارم؛ اما اولویت‌های ما آنقدر که فکر می‌کنیم، واضح نیستند.

زمانی که عاشق می‌شوید، اولویت‌هایتان زمین تا آسمان با زمانی که برای رسیدن به یک هدف تجاری تلاش می‌کنید، فرق می‌کند. ممکن است بدانیم چه چیزی برای شغلمان مهم است، اما درباره مسائل زندگی شخصی‌مان سردرگم باشیم.

البته این‌ همه‌ٔ ماجرا نیست؛ در بسیاری از مواقع ما با اینکه می‌دانیم چه چیزهایی مهم هستند، اصلاً طبق اولویت‌هایمان رفتار نمی‌کنیم. چند ثانیه به تصمیماتی که ابتدای هر سال جدید می‌گیرید، فکر کنید. آیا می‌توانید بگویید چیزهای مهمی نیستند؟ متأسفانه همه‌ٔ آن‌ها مهم هستند؛ اما نه‌تنها اجرا نمی‌شوند، بلکه پس از مدتی کاملاً از یاد می‌روند.

یکی از نکات مهمی که کتاب «اولویت‌‌دادن به اولویت‌ها» به ما می‌گوید این است که پایبندی به چیزهای مهم فقط به انگیزه یا اراده بستگی ندارد. اولویت‌ها باید مطابق با ارزش‌ها و اهدافمان باشد. در واقع زندگیِ بامعنا ربطی به ‌سرعت یا بازدهی ندارد؛ زیستن یعنی چه کاری انجام می‌دهید و چرا آن را انجام می‌دهید؟

کتاب اولویت دادن به اولویت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اولویت دادن به اولویت ها

«نسل سوم مدیریت زمان بر اولویت‌بندی و کنترل تأکید دارد. در این مرحله، ارزش‌ها و هدف‌های زندگی مطرح می‌شوند. طرح‌های برنامه‌ریزی از یک چک‌لیست روزانه به برنامه‌های بلندمدتی تغییر می‌یابند که هر لحظه با ارزش‌های اصلی ما سنجیده می‌شوند. این مرحله تقریباً آخرین و اصلی‌ترین روش مدیریت زمان است.

اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که ویژگی مشترک این سه نسل تمرکز بر زمان است. این روش‌ها کمک می‌کنند بتوانید خودتان را مدیریت کنید تا خیلی تنبل نشوید و اجازه ندهید غرایز تصادفی زندگی، بر شما تسلط یابند.

اما این سه نسل یک واقعیت مهم را فراموش کرده‌اند؛ شاید اختیار اینکه چه عملی را انتخاب کنیم دست خودمان باشد، اما نتیجه انتخاب‌ها همیشه دست ما نیست؛ بلکه تحت تأثیر قوانین و اصول عمومی است. این موضوع یک بینش کلی به ما می‌دهد تا متوجه شویم که چرا مدیریت زمان همچنان شکست می‌خورد. پس شاید وقت آن رسیده که به نسل بعدی سفر کنیم. نسل چهارم مدیریت زمان یک تفاوت مهم با سه نسل قبلی دارد.

چیزی که ما تاکنون متوجه آن نشده بودیم، دقیقاً همین نکته است. مدیریت کردن زمان همه چیز را حل نمی‌کند. ما باید یاد بگیریم رهبر خود باشیم. در حقیقت، اگر سه نسل اول همچون ساعت هستند، نسل چهارم شبیه به یک قطب‌نما است؛ قطب‌نمایی که دیدگاه، ارزش‌ها، اصول، مأموریت و جهت ما را نشان می‌دهد. این موارد تمام چیزهایی هستند که در زندگی اهمیت دارند. نسل چهارم مدیریت زمان درباره انجام کارهای درست است؛ نه انجام دادن درستِ کارها.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۱۸٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان