دانلود و خرید کتاب آینه بامداد جواد مجابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آینه بامداد اثر جواد مجابی

کتاب آینه بامداد

نویسنده:جواد مجابی
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آینه بامداد

کتاب آینه بامداد نوشتهٔ جواد مجابی است. انتشارات به نگار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ طنز و حماسه در آثار احمد شاملو است.

درباره کتاب آینه بامداد

جواد مجابی کتاب آینه بامداد را با چند نکته آغاز کرده و سپس به موضوع طنز در آثار احمد شاملو، زندگی شاعرانهٔ او همراه با حضور مداومش، نوسان شاعر بین ۲ زبان، ژورنالیسم احمد شاملو، نگرش حماسی او و چند موضوع دیگر پرداخته است.

کتاب حاضر در واقع از چند مقاله و نظر دربارهٔ زندگی و آثار احمد شاملو تشکیل شده است. برخی از این مقالات زمینهٔ سخنرانی‌های جواد مجابی در مجامع فرهنگی گوناگون بوده است. در این کتاب ۲ گفت‌وشنود هم قرار داده شده است که یکی از آن‌ها گفت‌وگوی چند تن از نویسندگان با مجابی دربارهٔ زندگی ادبی شاملو است و دیگری حاصل نشستی به اتفاق شاعران معاصری همچون منوچهر آتشی، محمد حقوقی، محمدعلی سپانلو و علی باباچاهی. خاطرات خصوصی جواد مجابی نیز در این کتاب گنجانده شده است.

احمد شاملو ۲۱ آذر ۱۳۰۴ به دنیا آمد. وی که متخلص به «الف. بامداد» و «الف. صبح» بود، شاعر، فیلم‌ساز، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم، فعال سیاسی، فرهنگ‌نویس و از دبیران کانون نویسندگان ایران بود. زندانی‌شدن او در سال ۱۳۲۲ به‌سبب فعالیت‌های سیاسی، پایانِ تحصیلات نامرتب او در زندگی بود. شاملو، به‌خاطر نوآوری در شعر معاصر فارسی و سرودن گونه‌ای شعر که با نام «شعر سپید» یا «شعر شاملویی» خوانده می‌شود، شهرت دارد. این گونهٔ شعری، هم‌اکنون، یکی از مهم‌ترین قالب‌های شعری مورد استفادهٔ ایران به‌شمار می‌رود. شاملو، هر شاعر آرمان‌گرایی را درنهایت، یک آنارشیست تام و تمام می‌انگاشت. او در سال ۱۳۲۵ با نیما یوشیج ملاقات کرد و تحت‌تأثیر او به «شعر نیمایی» روی آورد اما نخستین‌بار در شعر «تا شکوفهٔ سرخ یک پیراهن» که در سال ۱۳۲۹ با نام «شعر سفید غفران» منتشر شد، وزن را رها کرد و به‌صورت پیشرو، سبک نویی را در شعر معاصر فارسی شکل داد. احمد شاملو ۲ مرداد ۱۳۷۹ درگذشت. پیکر وی در امامزاده طاهر در کرج به خاک سپرده شد. سنگ گور او، بارها، به‌وسیلهٔ افرادی ناشناس شکسته شده‌ است.

خواندن کتاب آینه بامداد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که مایلند با زندگی و آثار احمد شاملو بیشتر آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جواد مجابی

جواد مجابی ۲۲ مهر ۱۳۱۸ در قزوین به دنیا آمد. او شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و هنرهای تجسمی، نقاش، طنزپرداز و روزنامه‌نگار ایرانی است. از او آثار گوناگونی منتشر رسیده است. او برای مدت کوتاهی سردبیر مجلهٔ «دنیای سخن» نیز بود. جواد مجابی یکی از شناخته‌شده‌ترین روشنفکران و هنرمندان معاصر ایران است که نامش همیشه در میان بزرگان دیگر آمده است. از او بارها از سوی مجامع اروپایی و آمریکایی برای سخنرانی دربارهٔ هنر و ادبیات ایران دعوت شده است. او یکی از نمایندگان شاخص ادبیات معاصر ایران به‌شمار می‌رود.

آثار بسیار جواد مجابی در زمینه‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

شناخت‌نامه و مجموعه مقالات، سفرنامه، فیلمنامه، نمایشنامه، شعر، داستان کوتاه، رمان، گفت‌وگو و مصاحبه، پژوهش، داستان کودکان و طنز.

بخش‌هایی از کتاب آینه بامداد

«در واقع شاملو در زندگی‌اش هیچ‌گاه به باید و نبایدهای بیرونی و روا و نارواهای فردی و اجتماعی رایج تن نسپرده و بدان سر خم نکرده است. به تحصیل و آموزش مدرسه‌ای تسلیم نشده، از مدرسه بیرون زده است، آن هم درست موقعی که تب تحصیلات عالیه و کسب مدارج خالیه همه را به سرسام ترقی و رفاه دچار کرده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۱۰٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان