دانلود و خرید کتاب سفر و پیام آور هانری کربن ترجمه مهدی سررشته‌داری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفر و پیام آور اثر هانری کربن

کتاب سفر و پیام آور

نویسنده:هانری کربن
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سفر و پیام آور

کتاب سفر و پیام آور؛ ایران و فلسفه نوشتهٔ هانری کربن و ترجمهٔ مهدی سررشته‌داری و ویراستهٔ مهدی سجودی مقدم است و انتشارات مهراندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سفر و پیام آور

کتاب سفر و پیام آور که مجموعه‌ای است از مصاحبه‌ها و مقالاتی که پس از مرگ هانری کُربَن چاپ و منتشر شده است، شرحی است بر سفری که کُربَن در طلب عالم خیالیِ واقعیت نامشهود، حیطهٔ فرشتگان و موجودات قدسی در آن گام نهاده است. کتاب حاضر که به مطالعهٔ فلسفه دینی و کندوکاو در ایمان شهودی می‌پردازد، تأملی است ژرف در مضامین عظیم عرفان ایرانی - اسلامی (نظریهٔ صوفیانه دانش، سفری به درون روح و مناسک جام) که نگاهی روشنگر به درون عوالم فلسفی سهروردی، ابن عربی و ملاصدرا شیرازی می‌اندازد.

خواندن کتاب سفر و پیام آور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران مطالعات عرفان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هانری کُربَن

هانری کُربَن (۱۹۷۸ ـ ۱۹۰۳) استاد دین اسلام در دانشگاه سوربن در پاریس و رئیس بخش مطالعات ایرانی در انستیتوی ایران  فرانسه در تهران بوده است. آثار گستردهٔ او ازجمله شامل اولین ترجمهٔ هایدگر به زبان فرانسه، مطالعه در آثار سودنبورگ و بویمه، نوشته‌هایی در باب جام، فرشته‌شناسی، و ترجمه و تفسیر متون ایرانی اسلامی/ صوفی است. او اصطلاحاتی چون عالم خیال، تأویل و تجلی الهی را به اندیشهٔ روانی ـ روحی غرب معرفی کرد.

درباره مهدی سررشته‌داری

مهدی سررشته‌داری، متولد سال ۱۳۲۷، تهران، در سال ۱۳۴۵ از دبیرستان البرز فارغ‌التحصیل شد. دانشگاه پهلوی شیراز (پزشکی)، دانشگاه ملی (علوم سیاسی) و مدرسهٔ عالی شهر کلن (روان‌شناسی تعلیم‌وتربیت) ازجمله مراکز دانشگاهی محلِ تحصیلِ مهدی سررشته‌داری بوده است.

از مهدی سررشته‌داری، کتاب‌های فراوانی در زمینه‌های روان‌شناسی، فلسفه و عرفان، ادبیات معاصر و کهن، اسطوره و آثار یونگ منتشرشده است. برخی کتاب‌های منتشرهٔ ایشان به‌شرح زیر است:

طریق صوفیانهٔ عشق؛ آفرینش، وجود و زمان؛ اِنیگرام، تیپ‌شناسی نُه‌گانه؛ شور عشق، رنج هجران  سایه‌روشن‌های رنج و ابتلا؛ تعبیر قصه‌های پریان و آنیما و آنیموس در قصه‌های پریان؛ که عشق آسان نمود اول، روان‌شناسیِ عشقِ رمانتیک؛ چهار مقالهٔ یونگی؛ آمور و سایکی، بالندگیِ روانیِ زنان؛ فرهنگ یونگ؛ تیپ‌شناسی یونگی؛ تشریح روان، نمادپردازیِ کیمیاوی در روان‌درمانی؛ کیمیاگری؛ آنیما وآنیموس،دو مقاله، آنیما و آنیموس؛ تا ابد جوان و همین کتاب نام برد.

کتاب‌های صوتیِ تختِ پولاد، بوف کور، سگ ولگرد، هشت کتاب و چرندوپرند با صدای مهدی سررشته‌داری در آمریکا منتشر شده است.

مهدی سررشته‌داری از سال ۱۳۶۴ مقیم آمریکاست و به‌جز فعالیت حرفه‌ای در امر پژوهش، تألیف و ترجمه به تدریس در موضوعات مربوطه نیز اشتغال دارد.

بخشی از کتاب سفر و پیام آور

«برای من مایهٔ افتخار است که درون‌مایهٔ مطالعات تطبیقی ادیان را که مضمونی پایه‌ای است، در انستیتوی ایران‌شناسی جزء چارچوب کار خود قرار دهم. درعین‌حال، پیچیدگی فوق‌العادهٔ این کار مرا مبهوت کرده است. مجموعهٔ کلی پرسش‌ها و مسائل پژوهشی که مفهوم این رشتهٔ خاص را احاطه کرده‌اند، حدود صدوپنجاه سال پیش در یک زمینهٔ فلسفی کاملاً غربی به وجود آمد.

آن وضعیت هم به‌نوبهٔ خود حاصلِ به‌ثمررسیدهٔ تجربیات و بحران‌هایی بود که طی چندین قرن رخ نموده بودند. اگر (با فرض اینکه تحقیقات تاریخیِ صرف، قادر به حل چنین اسراری باشد) به جست‌وجوی عمیق‌ترین ریشه‌های این وضعیت برآییم، حداقل می‌بایست به تحول ذهنیت دینیِ غربی پس از بحران بزرگ قرن شانزدهم که زمان وقوع حوادث دورهٔ نوزایی و اصلاحگری بوده است، توجه کنیم. تنها در این صورت است که می‌توان آن فضای احساسات‌زده‌ای را که طی قرن نوزدهم اغلب بر مطالعات دینی مسلط بود، درک کرد. بی‌گمان در بسیار از موارد، علت وجودی چنین حال‌وهوایی این بود که بسیاری از کسانی که به این مطالعات می‌پرداختند، فقط به نتیجه‌گیریِ منفی از آن علاقه داشتند.

درعین‌حال، چنین وضعیتی باعث می‌شود که مستقیماً رویاروی نکتهٔ بسیار ظریفی قرار بگیریم که هرگاه شخصی برای فرمول‌بندی تقابل شرق و غرب کوشش می‌کند، با آن روبه‌رو می‌شود و این فرمول‌بندی، اغلب غربی را مفروض می‌دارد که کاملاً الگوی معینی پیدا کرده، و تصور می‌کند که شرق هم هنوز یک شیوهٔ وجودی معین را حفظ کرده و آن را ادامه می‌دهد. تقابلی که در اینجا مطرح شد، فرصتی برای بعضی نَفس‌پژوهی‌های راست و درست به وجود آورده، ولی، درعین‌حال، زمینه را برای مقایسه‌ها و تطبیق‌های شتاب‌زده نیز فراهم کرده است. این امر، اهمیت و گران‌باری آنچه را در این مطالعات به خطر افتاده است، به ما گوشزد می‌کند. قضایایی که در این مطالعات مطرح می‌شوند، بر روی جدی‌ترین سؤالاتی انگشت گذارده‌اند که انسان تابه‌حال در مورد خود مطرح کرده است و یا در آینده خواهد پرسید و به طبیعتِ مطلق و درونی او ارتباط دارند. این پرسش‌ها ایجاب می‌کنند که پاسخ‌هایی را که نسل‌های مختلف آدمیان طی قرن‌ها به آن‌ها داده‌اند، دریابیم، پاسخ‌هایی که در قالب پیکربندی نمادها و متونی که بر جای گذارده‌اند و یا متونی که باید از نو مطالعه کرد، بیان شده است.»


روش‌شناسی تفسیر قرآن (ترکی استانبولی) Kur’an Tefsiri Metodolojisi
علی اکبر بابایی
زندگی و آرزوها
نصرت کارگر
توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟
فروغ فرجود
جستاری فقهی در ربات انسان نمای قاتل
حسین علی بینا
شنا کن!
والتر باند
دانشنامه‌ی شعر مهدوی؛ جلد سوم
عبدالله شرعی
دروغ‌‌ هایی بزرگ در شهری کوچک
دایان چمبرلین
معنویت های نوظهور
حمیدرضا مظاهری سیف
از ایده تا ثروت
سندی آبرامز
کاپوچینو و موفقیت (۱۰۱ داستان کوتاه درباره‌ موفقیت)
ریچارد کویک
ارزیابی عملکرد در بخش بهداشت و درمان با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
یاشار ازکان
ثروت درون
علی اصغر رزمجو
نمایشگاه در مدرسه؛ روزنامه‌های ایران در گذر تاریخ
محرم نقی‌زاده
تمرینات دروازه بانی در فوتسال
علی زندی پور
قانون ۵ ثانیه
مل رابینز
داستان های کوتاه مدیریتی
فردین شورج
آقای گام شما بدجنسید
اندی استنتون
الگوی سبک زندگی ایرانی _ اسلامی نیروهای مسلح
علی سعیدی
سرگذشت و قصه های عارف کامل و دانشمند شهیر بهلول عاقل
علامه حسن مصطفوی
شب روی سنگفرش خیس
اکبر رادی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۳۳۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان