دانلود و خرید کتاب رهایی از مشکلات بین فردی متیو مک کی ترجمه حسن حمیدپور

معرفی کتاب رهایی از مشکلات بین فردی

کتاب رهایی از مشکلات بین فردی؛ درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نوشتهٔ متیو مک کی، پاتریک فنینگ، آویگیل لیوف و میشل اسکین با ترجمهٔ حسن حمیدپور و آنی میناس میرزابیگ در انتشارات ارجمند چاپ شده است.

درباره کتاب رهایی از مشکلات بین فردی

این کتاب، طرح‌وارهٔ درمانی را با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ترکیب کرده‌ تا به شما در شناسایی و تغییر الگوهای مخرّب بین‌فردی کمک کند. تمرکز این کتاب بر ۱۰ طرح‌واره است: رهاشدگی /بی‌ثباتی، بی‌اعتمادی /بدرفتاری، محرومیت هیجانی، نقص /شرم، انزوای اجتماعی /بیگانگی، وابستگی، شکست، استحقاق /بزرگ‌منشی، اطاعت /ایثار و معیارهای سرسختانه /عیب‌جویی افراطی

استیون س. هیز،‌ بنیان‌گذار درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، دربارهٔ این کتاب می‌گوید:

«برای اکثر ما روابط ناکارآمد به معنای زندگی ناکارآمد است. علی‌رغم اینکه روابط سالم و شادکامی، رابطهٔ نزدیکی با یکدیگر دارند، علم روان‌‌شناسی در تدوین روش‌‌های خاص برای کمک به حلّ مشکلات بین‌فردی سخت دچار کمبود است. امّا این کتاب به پایان‌بخشیدن به این سکوت عجیب در این زمینه، کمک کرده است. این کتاب روشی گام‌به‌گام و خلاق را پیش روی شما قرار می‌دهد. پژوهش‌‌ها نشان داده‌‌اند که شما توانایی ایجاد تغییرات شگرفی را در روابط خود، در همین لحظهٔ حال دارید. دستورالعمل‌‌های واضح این کتاب می‌‌توانند به شما کمک کنند برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید، زندگی بهتری به‌‌وجود آورید. من جداً توصیه می‌کنم که این کتاب را مطالعه کنید.»

مشخصات کتاب رهایی از مشکلات بین فردی

ترجمه

دکتر حسن حمیدپور

آنی میناس میرزابیگ

چاپ پنجم

کتاب رهایی از مشکلات بین فردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رهایی از مشکلات بین فردی

«من دیوید هستم. شغلم مشاور املاک است و ۴۸ ساله‌ام. سه بار ازدواج کردم. دو ازدواج اوّل با شکست روبه‌رو شد. با همسر سوم خودم، آلیسا، بسیار می‌جنگیدم. او همیشه شکایت می‌کرد که من آدم به شدّت منفی‌گرایی هستم و هیچ‌گاه از نظر عاطفی نمی‌توانم او را حمایت کنم. به نظر می‌رسید که آلیسا سخت محتاج من است. او به شدّت به من وابسته بود و من در کنار او اصلا آزادی عمل نداشتم. ولی با وجود تمام این مشکلات، نمی‌خواستم از او جدا شوم و طلاق بگیرم. تنها به یک دلیل نمی‌خواستم از او جدا شوم: "من توانایی پرداخت کرایه خانه و بیمه خود را نداشتم". بازار املاک از زمانی که من گواهی اشتغال به کار خود را گرفته بودم، راکد بود و حق قراردادهای من هیچ‌گاه افزایش نمی‌یافت. درواقع درآمد من پاسخگوی مخارج زندگی نبود. هیچ‌گاه نتوانستم با مشتریان رابطه خوبی برقرار کنم و هیچ‌گاه مانند سایر همکارانم در آژانس املاک، مشتریان دائمی نداشتم.

من در زمینه روابط دوستانه نیز یک دوست بیشتر ندارم که ازقضا بسیار انتقادگر است. نام دوست من، مارجی است. ما جمعه‌شب‌ها همدیگر را ملاقات می‌کردیم تا چیزی بخوریم و آدم و عالم را مسخره کنیم. در نهایت، زندگی مشترک من و آلیسا چنان پرتنش شد که تصمیم گرفتیم برای مدتی جدا از هم زندگی کنیم. در این مدّت، مارجی از من دعوت کرد تا با او زندگی کنم، ولی تنها دو هفته همه چیز به خوبی پیش رفت. پس از دو هفته مثل سگ و گربه به جان هم افتادیم تا جایی که در نهایت مارجی از من خواست تا خانه‌اش را ترک کنم.»

فرار از احساس گناه
سوزان کارل. آر. ان
درمان‌شناختی افسردگی
آرون‌ ت‍ی‌ب‍ک‌
راهنمای عملی آموزش عملی ذهن‌آگاهی برای مراجعان
کریستین دانکلی
رهایی از وسواس
بروس م. هایمن
کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس
جان هرشفیلد
تنهایی
محمدامین شریفی
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
اختلال شخصیت مَرزی؛ راهنمای عملی برای درمان‌گران و درمان‌جویان
محمدامین شریفی
کاربرد پروتکل یکپارچه برای درمان فراتشخیصی اختلالات هیجانی
دیوید اچ. بارلو
راهنمای جامع CBT برای پیشگیری از خودکشی
راشل بنسون
مدیریت هیجان
نسرین دانایی
ترکیب بازی درمانی با رفتاردرمانی شناختی
مریم ناصری
با نوجوان سرکش چه کنیم؟
راسل بارکلی
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
رهایی از افکار وسواسی
کریستین پوردون
درمان متمرکز بر شفقت به زبان ساده
راسل کولتس
درمان هیجان مدار (EFT)
ندا اسلامی
مغز پولادین من
حامد اختیاری
مزایای ADHD
دیل آرچر
هنر گفتگوهای آگاهانه
چاک ویزنر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
طرح‌واره‌های شما نه تنها رفتارهای شما را جهت می‌دهند، بلکه شیوه تعبیر و تفسیر شما از رفتار دیگران را نیز مشخص می‌کنند.
مهران
توانایی داشتن روابطی سالم و پایدار یکی از مهم‌ترین عوامل شادمانی است. جدال و کشمکش با مشکلات بین‌فردی، می‌تواند شما را به فردی بدبخت و تیره‌روز تبدیل کند.
مهران
توانایی داشتن روابطی سالم و پایدار یکی از مهم‌ترین عوامل شادمانی است. جدال و کشمکش با مشکلات بین‌فردی، می‌تواند شما را به فردی بدبخت و تیره‌روز تبدیل کند.
مهران

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان