دانلود و خرید کتاب مهربانی با خود تیم دزموند ترجمه سید‌پیمان رحیمی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهربانی با خود اثر تیم دزموند

کتاب مهربانی با خود

معرفی کتاب مهربانی با خود

 کتاب مهربانی با خود نوشتهٔ تیم دزموند و ترجمهٔ سید‌پیمان رحیمی‌نژاد است و انتشارات شمعدونی آن را منتشر کرده است. این کتاب برنامه‌ای ۱۴روزه به ما ارائه می‌دهد برای اینکه با خودمان رابطهٔ بهتری داشته باشیم.

درباره کتاب مهربانی با خود

مهربانی با خود و یا دوست‌داشتن خود به عنوان یک اصل مهم برای مهربانی با دیگران و یک پیش‌نیاز همیشه مورد تأکید و توجه بوده است. وقتی فرد یاد بگیرد در همهٔ شرایط با خودش مهربان باشد و در عین حال مسئولیت اشتباهاتش را شجاعانه بپذیرد و در گردنه‌های سخت، مراقب احساس ارزشمندی و خوددوست‌داری‌اش باشد که با سرزنشگری و انتقادهای بیجا آن‌ها را تضعیف نکند، قدم در مسیر مهربانی با خود و یا خودشفقتی گذاشته است.

فقط ۱۴ روز تمرین شفقت، می‌تواند تغییرات قابل توجه و چشمگیری در مغز، ذهن و رفتار شما ایجاد کند. شیوه‌هایی که در این کتاب تمرین ارائه شده‌اند، در مطالعات تصادفی، دقیق و کنترل‌شده مورد پژوهش قرار گرفته و دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که حداقل ۳۰ دقیقه در روز و به مدت ۱۴ روز برای ایجاد تغییرات واقعی و پایدار کافی است.

بخش اول کتاب توضیح می‌دهد که شفقت چیست، چرا بسیار مهم است و نشان می‌دهد در موقعیت‌های مختلف چگونه به کار می‌آید. این درک مفهومی و عمیق از شفقت، شما را آماده می‌کند تا تمرین عملی خود را آغاز کنید.

بخش دوم کتاب، برنامهٔ آموزشی تمرین عملی شما در توسعه و رشد شفقت است. پیشنهاد می‌کنیم که برای این کار، ۱۴ روز، هر روز ۳۰ دقیقه برای انجام این تمرین‌ها وقت بگذارید. در پایان این مدت، احتمالاً درمی‌یابید که از لحاظ احساسی حالتی پایدارتر و راحت‌تر نسبت به خودتان دارید. متوجه می‌شوید که دریافت احساس شادی برایتان راحت‌تر می شود و ترس و اضطرابتان کاهش می‌یابد. زمانی که خودتان شخصاً مزایای تمرین‌های خودشفقتی را تجربه می‌کنید، تصمیم می‌گیرید که تا ابد به این تمرین ادامه دهید.

اگر نمی‌توانید ۳۰ دقیقه در روز تمرین کنید، یا اگر نمی‌توانید به مدت ۱۴ روز ثابت‌قدم بمانید و این برنامه را دنبال کنید، این تمرین را به هر نحوی انجام دهید که می‌توانید. ۵ دقیقه تمرین‌کردن خیلی بهتر از این است که کاملاً تمرین را رها کنید.

در هر جلسهٔ تمرینی، ما طبق نقشه‌ای به‌سمت خودشفقتی حرکت می‌کنیم. این برنامه به صورت مفصل در فصل ۴ توضیح داده شده است. هر جلسه تمرینی را با این نقشه شروع می‌کنید و این نقشه شما را بسته به احساس و نوع تجربه‌تان از تمرین‌ها به‌سمت بهترین روش هدایت می‌کند که مناسب شما هم باشد. دستورالعمل‌های هر تمرین نیز به‌صورت صوتی در «مراقبه‌های راهبردی برای شفقت» تشریح می‌شودند. 

 این کتاب راهنما، درست مانند کتاب آموزش پیانو، در بخش دوم شما را ملزم به تمرین می‌کند تا بتوانید بیشترین بهره را از کتاب ببرید. هرچه بیشتر تمرین کنید، بهرهٔ بیشتری از کتاب نصیب شما می‌شود. ۳۰ دقیقه تمرین در روز و به مدت ۱۴ روز، پیشنهادی است که طبق تحقیقات علمی داده می‌شود. بااین‌حال، اگر نمی‌توانید ۳۰ دقیقه وقت بگذارید؛ به هر شیوه‌ای که می‌توانید، تمرین کنید.

بخش سوم کتاب، به اجرای برنامه خودشفقتی در تمام بخش‌های زندگی مربوط است. هدف از این بخش، این است که شما از این روش‌ها، الهام بگیرید و بتوانید از سلامت، صلح و شادی بیشتری بهره‌مند شوید و به دیگران نیز کمک کنید.

کتاب مهربانی با خود راهنمای شما در زندگی است. برای افراد مختلف، روش‌های مختلفی هستند که در شرایط متفاوت نتیجه می‌دهند. 

خواندن کتاب مهربانی با خود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همه کسانی مناسب است که به دنبال یک کتاب خوب در زمینهٔ خودشناسی هستند. کسانی که به دنبال آرامش و شادی هستند و می‌خواهند خود را از اضطراب و استرس دور کنند، می‌توانند با انجام تمرینات این کتاب به آرامش و شادی دست یابند.

همچنین این کتاب می‌تواند برای روان‌شناسان، علاقه‌مندان به روان‌شناسی و خودشناسی و هم مراجعان مؤثر باشد و به آن‌ها در استفادهٔ کاربردی مفهوم شفقت در زندگی کمک بسیاری کند.

بخشی از کتاب مهربانی با خود

«مهربانی باخود یا خودشفقتی همان چیزی است که از معنای خودِ واژه برمی‌آید: «داشتن شفقت به خود یا دلسوزی برای خود.» خودشفقتی یعنی زمانی که اوضاع بروفق مراد است، شاد باشیم و با لذت بردن از زندگی و احساس رضایت و شادکامی، زندگی را با طعمی متفاوت تجربه کنیم و زمانی که در شرایط سخت زندگی قرار گرفتیم، با خود مهربان باشیم و نسبت به خود بخشش داشته باشیم. با هم‌زیستی و پذیرش دردها و رنج‌های زیستن، زندگی توأم با شفقت را تجربه می‌کنیم.

خیلی از رنج‌ها و دردهایی که ما تحمل می‌کنیم به‌خاطر انتقاد از خود و دیگران است. ما احساس می‌کنیم از دیگران جدا مانده‌ایم، دچار احساس شرم و پر از تنهایی هستیم. می‌توانیم درمورد اتفاق ناخوشایندی که برای‌مان افتاد صحبت کنیم یا می‌توانیم شرایط اضطراب و افسردگی خود را به خاطر بسپاریم. ممکن است باور داشته باشیم که زندگی باید از این چیزی که هست، متفاوت باشد یا احساس کنیم تا زمانی که از شرّ باورهای اشتباه درمورد خودمان خلاص نشدیم، دیگر کسی ما را دوست ندارد.

ازسوی‌دیگر، در نیمه خالی لیوان، ممکن است احساس کنیم که دقیقاً به‌خاطر چیزی که هستیم (خود واقعی‌مان) می‌توانیم دوست‌داشتنی، پذیرفتنی و ستایش‌شدنی باشیم. ما می‌توانیم باتمام وجود احساس کنیم که اساساً خوب هستیم و یا حتی بالاتر از خوب. جایی درون ما، ندایی خردمندانه می‌گوید که ما انسان‌هایی زیبا و منحصربه‌فرد هستیم. ما می‌توانیم یاد بگیریم که آن ندا را بشنویم و باور کنیم.

این دقیقاً همان چیزی است که من از خودشفقتی می‌خواهم. خودشفقتی به رسمیت شناختن این موضوع است که اگر هر اتفاقی در زندگی ما بیفتد، مهم این است که بازهم خود را دوست بداریم. هنگامی که همه چیز به خوبی پیش می‌رود، خودشفقتی به ما اجازه می‌دهد تا احساس شادی و لذت کنیم. هنگامی که رنج می‌بریم و یا هر نوع ناراحتی را تجربه می‌کنیم یا در اندوه و پریشانی به سر می‌بریم؛ خودشفقتی، ندای مهربان و دل‌نشینی است که به ما کمک می‌کند تا زیبایی و معنای زندگی و ارزش‌هایمان را پیدا کنیم.

خودشفقتی در زندگی من

من در حومه بوستون با یک مادر مجرد و الکلی زندگی می‌کردم. ما همیشه درگیر مسائل مالی بودیم و حتی یک تابستان، وقتی نوجوان بودم، بی‌خانمان شدیم. زمانی که به کالج رفتم، بسیار عصبی، افسرده و تنها بودم.

در کالج بود که از طریق یک استاد بوداییِ به‌نام و پرآوازه ویتنامی، تیچ نات هان، با خودشفقتی آشنا شدم. بلافاصله متوجه شدم که این دقیقاً همان چیزی است که از زندگی من گم شده است و دیگر وجود ندارد. بعدازاینکه با شوروشوق مشغول تمرین‌های خودشفقتی شدم، احساس آرامش، شادکامی و آزادی بیشتری را نسبت به قبل احساس می‌کردم.‌

خودشفقتی، زندگی من را کاملاً تغییر داد و متحول کرد. من از فردی که درد و رنج بسیار و خودتخریبی داشت، تبدیل به کسی شدم که امروز با خود در صلح است و در روابطم، هماهنگی و صمیمیت زیادی حس می‌کنم.

اما سؤال این‌جاست: خودشفقتی چطور نتیجه می‌دهد و چگونه انجام می‌شود؟ خودشفقتی سپر جادویی نیست که جلوی بروز اتفاقات بد و تلخ زندگی را بگیرد و از ما محافظت کند یا کاملاً ما را از غم‌وغصه دور نگه دارد. خودشفقتی به ما یاد می‌دهد که وقتی با مشکلات اجتناب‌ناپذیر زندگی مواجه شدیم، چطور از خود مراقبت کنیم. اضطراب، سرخوردگی و ناامیدی، هرلحظه سراغ ما می‌آیند، اما خودشفقتی به ما کمک می‌کند که درگیر آن‌ها نشویم. ما می‌توانیم مانند یک مادر که نوزاد خود را در آغوش می‌گیرد، رنج خود را در آغوش بگیریم و (به‌خاطر خودشفقتی) احساس بهتری داشته باشیم.‌

من در زندگی خود یاد گرفته‌ام که آرامش و آزادی حقیقی از عشق ورزیدن به خود و پذیرش خود در تمامی شرایط حاصل می‌شود. از تحقیقات علمی و از تجربه خودم دریافته‌ام مهم نیست که چقدر درد و افکار منفی درون من وجود دارند، مهم این است که می‌توانم خودشفقتی را درون خود پرورش دهم. این کتاب، راهنمای تمام اقدامات اساسی شروع کار را در اختیار شما قرار می‌دهد و شامل تمام آجرهایی است که شما برای ساختن خودشفقتی به آن‌ها نیاز دارید. من تصمیم گرفتم که درمانگر شوم، چون می‌خواستم چیزی را که در زندگی خودم بسیار مفید بود با دیگران به اشتراک بگذارم؛ به‌خصوص افرادی که درد عاطفی را از سر گذرانده‌اند. امیدوارم بتوانید به‌خوبی از این کتاب بهره‌مند شوید.»


نظرات کاربران

صفی
۱۴۰۲/۰۲/۰۱

اگر شما احساس تنهایی میکنید و پر از حس انتقاد و خصومت نسبت به اطرافیان و یا حتی انتظار هستید این کتاب کمک زیادی به شما می‌کند چون باعث می‌شود بفهمید رنج درونی در خودتان است البته در کنار این

- بیشتر
کام‌دخت
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

فوق العاده اس❤️من معتقدم تمرینات این کتاب معجزه میکنن

Asal Rahiminejad
۱۴۰۲/۰۱/۱۶

واقعا این کتاب بهم کمک کرد خودم رو بهتر بشناسم و خودم رو دوست داشته باشم فوق العاده بوددد عاشقشممم

Lilith
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

این کتاب فوق العادست مخصوصا برای افرادی که خودانتقادی شدیدی دارند و مدام خودشون رو تخریب میکنم بسیار بسیار مفیده

کاربر 5571354
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

این کتاب عالیه. پیشنهاد میکنم حتما از تمرین هاش استفاده کنین.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
کاش سرم را بردارم و برای هفته‌ای در گنجه‌ای بگذارم و آن را قفل کنم در تاريکی يک گنجه خالی... روی شانه‌هايم جای سرم، چناری بکارم و برای هفته‌ای در سايه‌اش آرام گيرم... «ناظم حکمت»
ASMA
ارزش انسانیِ او به کسب موفقیت در امتحانات نیست. چه در امتحان قبول شود، چه نشود؛ باز هم از نظر خود موردقبول است. این نگرش به این معنی است که «کار را به‌این‌خاطر انجام دهید که دوست دارید، نه چون آن کار تنها راه برای داشتن ارزش انسانی است.»‌
tarannom
افرادی که خودانتقادی در آن‌ها بسیار فلج‌کننده است. آن‌ها به‌قدری از ندای خشمگین درون خود می‌ترسند که دست به هر کاری می‌زنند تا این ندا را تحریک نکنند. آن‌ها از هرچیزی که احتمال شکست در آن ببینند، اجتناب می‌کنند و جرئت ندارند کار جدیدی را آغاز کنند.
selena
«شفقت بزرگ‌ترین هنر آدمی»
ASMA
خودشفقتی، انگیزه ما را برای موفقیت بیشتر قوی‌تر می‌کند. دیگر از اشتباه‌کردن هراس نداریم، پس نیازی نیست که برای‌اینکه دیگران ما را دوست داشته باشند، بخواهیم کامل و بی‌نقص باشیم.
selena
«آسایش و نیک‌زیستی یادگرفتنی است، اما نیاز به تمرین دارد و هیچ‌چیزی نمی‌تواند جایگزین تمرین شود.»
لاله
مهربانی با خود و یا دوست داشتن خود به عنوان یک اصل مهم برای مهربانی با دیگران و یک پیش‌نیاز همیشه مورد تاکید و توجه بوده است. وقتی فرد یاد بگیرد در همه شرایط با خودش مهربان باشد و در عین حال مسئولیت اشتباهاتش را شجاعانه بپذیرد و در گردنه های سخت، مراقب احساس ارزشمندی و خود دوست داری اش باشد که با سرزنش‌گری و انتقادهای بی‌جا آن‌ها را تضعیف نکند قدم در مسیر مهربانی با خود و یا خودشفقتی گذاشته است.
ASMA
وقتی کسی خودش را دوست بدارد، قطعا می‌تواند دیگران را نیز دوست بدارد. انسان‌ها زمانی خود را دوست دارند که سلامت روانی داشته باشند و بنابر اصول اخلاقی زندگی کنند. اول باید حس خوبی نسبت به خود داشته باشیم تا بتوانیم این حس را به دیگران منتقل کنیم و این یک مسیر اجتناب‌ناپذیر برای احساس شفقت است.
کاربر ۷۴۳۳۶۰۲
خودشفقتی به رسمیت شناختن این موضوع است که اگر هر اتفاقی در زندگی ما بیفتد، مهم این است که بازهم خود را دوست بداریم
selena
دلم برای خودم تنگ شده کاش سرم را بردارم و برای هفته‌ای در گنجه‌ای بگذارم و آن را قفل کنم در تاريکی يک گنجه خالی... روی شانه‌هايم جای سرم، چناری بکارم و برای هفته‌ای در سايه‌اش آرام گيرم... «ناظم حکمت»
ASMA

حجم

۳۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۳۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان