دانلود کتاب صوتی با کفش من راه برو با صدای سمانه شیرخانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی با کفش من راه برو اثر اورلی کرتن

دانلود و خرید کتاب صوتی با کفش من راه برو

معرفی کتاب صوتی با کفش من راه برو

کتاب صوتی با کفش من راه برو نوشتهٔ اورلی کرتن و ترجمهٔ زینب چینیچیان است. گویندگی این کتاب صوتی را سمانه شیرخانی انجام داده و انتشارات شمعدونی آن را منتشر کرده است. این اثر به والدین برای درک بهتر فرزندانشان کمک می‌کند.

درباره کتاب صوتی با کفش من راه برو

کتاب صوتی با کفش من راه برو به برخورد با احساساتی مانند خشم، ترس، شادی و اندوه در کودکان پرداخته و به والدین کمک می‌کند تا احساسات فرزندانشان را بشناسند و آن‌ها را درک کنند. احساسات کودکان بر رفتار، افکار و روابطش با دیگران تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین پدر و مادر باید بدانند که چگونه فرزندشان را همراهی کنند تا احساساتش را رشد دهد و با آن‌ها زندگی کند؛ کودک نیز باید یاد بگیرد احساساتش تا چه اندازه طبیعی است و از چه حدی به بعد است که افراطی می‌شود. دکتر اورلی کرتن (روان‌شناس و تراپیست فرانسوی و متخصص امور تربیتی کودکان) در این کتاب صوتی به والدین می‌آموزد که چگونه با احساسات فرزندشان روبه‌رو شوند. بسیاری از والدین در بروز احساسات کودکانشان گیج و سردرگم می‌شوند و برخی اوقات نمی‌دانند که چگونه باید با این احساسات روبه‌رو شوند. آن‌ها گاه این احساسات ناخوشایند مانند غم، افسردگی و خشم کودکان را سرکوب می‌کنند و مانع از بروز آن می‌شوند. شماری از این والدین به اولی کرتن به‌صورت بالینی مراجعه کرده‌اند. او تجربیات خود را در قالب آزمون‌ها و تکنیک‌های روان‌شناسی به پدرها و مادرها یاد داده است. مهم‌ترین هدف کتاب صوتی حاضر این است که ما را با احساسات کودکان آشنا کند و کاری کند تا آن‌ها را به‌درستی درک کنیم. کتاب صوتی با کفش من راه برو، از مجموعه کتاب‌های «زندگی بهتر» است که زیر نظر «فردیک فانژه» (روان‌پزشک مشهور فرانسوی) منتشر می‌شود و موضوعاتی کاربردی برای زندگی دارد. 

شنیدن کتاب صوتی با کفش من راه برو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به پدرها و مادرها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی با کفش من راه برو

«کمک به کودکان و همراهی با آنان در بروز هیجان و احساساتشان و کنار آمدن با آن‌ها همیشه کار راحتی نیست. علاوه بر این، نمی‌توان تفاوت چندانی بین آنچه روند طبیعی رشد کودک است و حالت افراط‌گونه یا بیماری را به‌سادگی تشخیص داد.

اما شما باید به خودتان اعتماد داشته باشید و زمانی که احساس کردید مدیریت شرایط سخت شده است و بر زندگی روزمره‌ شما تأثیری جدی می‌گذارد؛ وقتی همه راه‌ها را امتحان کرده‌اید اما حالا خود را در انتهای بن‌بست می‌بینید، بدون تردید باید با یک متخصص مشورت کنید و نظر او را بخواهید. شاید لازم نباشد برای مشاوره چندین جلسه مراجعه کنید؛ در نهایت درمان‌گر یا راه‌حلی ارائه می‌دهد یا شما را به متخصصی دیگر معرفی می‌کند تا او مراقبت‌های متناسب با نیاز فرزندتان را به شما آموزش دهد.

اما نکته دشوار این است: باید به چه کسی مراجعه کنیم؛ به چه متخصصی؟ کدام شخص؟ کدام تخصص؟ در این‌گونه مواقع حتماً از پزشکتان، متخصص اطفال یا اطرافیان خود پرس‌وجو کنید. با این حال، پیش از مراجعه به پزشکان و متخصصانی که می‌توانند در درمان آسیب‌ها و اختلال‌های مربوط به احساسات کودکتان به شما کمک کنند، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

پزشک عمومی رابط مهمی به‌شمار می‌رود، چرا که می‌داند شما به چه متخصص‌هایی باید مراجعه کنید.

متخصصان اطفال، نخستین کسانی هستند که همزمان با پزشک عمومی باید به سراغشان بروید و از آن‌ها نظر بخواهید و مشورت بگیرید. آن‌ها می‌توانند شما را به پزشکی متناسب با شرایط فرزندتان، هدایت کند.

روان‌شناسان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های روانشناسی، روان‌درمانی‌های پیوسته و منظم را پیشنهاد می‌دهند؛ البته معمولاً فقط برخی از این مشاوره‌ها تحت پوشش بیمه‌های خدمات درمانی قرار می‌گیرد. برخی از این روان‌شناسان، متخصص کودکان هستند و در زمینه‌های خاصی تخصص دارند (مثل هیجان و احساسات، اضطراب، خلق و خو، بیش‌فعالی و...)؛ آن‌ها درمان را مبتنی بر نظریه‌ها و رویکردهای مختلف، پیش می‌برند: از جمله، درمان‌های رفتاری و شناختی، ذهن‌آگاهی، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد۳۵ (ACT)، رویکرد تحلیلی، سیستمی وNLP.

روان‌پزشکان کودک، در زمینه کودکان تخصص دارند. آن‌ها اختلال یا مشکل موجود را تشخیص می‌دهند، روش‌های درمانی مناسب را پیشنهاد می‌کنند یا شما را به متخصصی دیگر ارجاع می‌دهند و گاهی هم درمان دارویی را پیشنهاد می‌کنند.

سوفرولوژیست‌ها۳۶ به کودک می‌آموزند که به کمک تمرین‌هایی با محوریت اعضای بدن، تنفس و با تجسم و تن‌آرامی (ریلکسیشن)، بتواند خود را آرام کند.

گاه برای تکمیل روند درمان باید به متخصص‌های دیگر نیز مراجعه کرد: عصب-روانشناس، پزشک هومیوپاتی، متخصص گفتاردرمانی، روان‌پزشک، متخصص کاردرمانی، متخصص حرکت‌درمانی یا ورزش‌درمانی، متخصص استخوان‌درمانی، طب سوزنی و...

به هر متخصصی که مراجعه می‌کنید، باید به او اعتماد داشته باشید. انتخاب شما به موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید، بستگی دارد، البته از انتظارات و حساسیت‌های خود و همچنین فرزندتان نیز چشم‌پوشی نکنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۳۸۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۳۸۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان