دانلود کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم با صدای شاهین علایی‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم اثر جاشوا مور

دانلود و خرید کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

معرفی کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم نوشتهٔ جاشوا مور و بازیل فاستر و ترجمهٔ فاطمه اشرف آبادی است. گویندگی این کتاب صوتی را شاهین علایی نژاد انجام داده و انتشارات شمعدونی آن را منتشر کرده است. اساس این اثر بر یادگیری زبان بدن (Body Language) برای خواندن افکار دیگران است.

درباره کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم به ما یاد می‌دهد با تحلیل رفتار دیگران، از خود در برابر دروغ‌گویان و سودجویان محافظت کنیم. کتاب‌های بسیاری در حوزهٔ روان‌شناسی با تأکید بر زبان بدن (Body Language) منتشر شده است. سرآمد این کتاب‌ها را کتاب «زبان بدن» به قلم «آلن پیز» دانسته‌اند که بر روی واکنش‌های غیرارادی بدن متمرکز شده است؛ با این‌حال نیاز بود کتاب تازه‌ای در این حوزه منتشر شود. تأکید صرف بر روی رفتارهای غیرارادی ممکن است ما را دچار اشتباه محاسباتی کند؛ به‌طور مثال گفته می‌شود که موقع دروغ‌گفتن دریچهٔ چشم تنگ می‌شود، اما ممکن است شخصی از روی عادت و یا با فرم چشم و صورت چنین کاری کند؛ پس یکی از مزایای کتاب صوتی حاضر این است که فقط بر روی رفتارهای غیرارادی انسان متمرکز نشده است. این اثر صوتی ابتدا به تحلیل تیپ‌های شخصیتی و شخصیت‌شناسی افراد می‌پردازد. هنگامی که شما شخصیت کسی را می‌شناسید، بسیار بهتر و دقیق‌تر می‌توانید بفهمید که کدامیک از حرکاتش بر پایهٔ حرکت‌های ارادی و کدامیک غیرارادی است. بدین منظور شما ابتدا خط پایهٔ رفتار یک فرد را تشخیص می‌دهید و سپس به تحلیل او می‌پردازید. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کتاب را وجود تمرین‌های آن دانسته‌اند. تحلیل افکار کار راحتی نیست و طبعاً با خواندن یا شنیدن یک کتاب میسر نمی‌شود. این مسئله باید با تمرینات فراوان و دقت بر روی مباحث مطرح‌شده و آرام‌آرام فرا گرفته شود. شنیدن کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم به قلم جاشوا مور و بازیل فاستر می‌تواند برای همه مفید باشد.

شنیدن کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد زبان بدن (Body Language) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

«زبان بدن زبانی بین‌المللی است و با وجود تفاوت‌هایی کوچک که ناگزیر در مناطق مختلف دنیا وجود دارد، اغلب اوقات می‌توانید صرفاً با توجه به حرکات بدن، طرف مقابل را ارزیابی کنید و به افکارش پی ببرید. ازآن‌جاکه تمرین‌های مربوط به مشاهده دقیق افراد را از فصل اول آغاز کردیم، انتظار داریم در ارزیابی افراد هنگام گفت‌وگو یا خارج از آن مشکلی نداشته باشید.

در این فصل قصد داریم نکات کاربردی و رایج زبان بدن را به‌طور خلاصه بررسی کنیم تا درگیر انبوهی از اطلاعات بیهوده نشوید.

شرایط و فضای موجود اهمیت بسیار دارد. یک فرد ممکن است به محرک‌های بی‌شماری در اطراف خود واکنش نشان دهد. شما باید نسبت به وضعیت محیط و تغییرات آن هشیار باشید تا بدانید که آیا طرف مقابل نسبت به شما واکنش نشان داده یا برای مثال، به دمای اتاق که افزایش پیدا کرده است. پس مانند کاراگاه باید نسبت به تمام تغییرات محیطی هشیار باشید. مثلاً باید دقت کنید که چراغ در حال سوسوزدن است چون عاملی است که به حواس‌پرتی منجر می‌شود یا به هوایی که داخل می‌آید و اتاق را رفته‌رفته سرد می‌کند، توجه کنید. آیا صداهایی مزاحم به گوشتان می‌خورد؟ یا اثر هنری ناخوشایندی جلوی چشمتان است؟ هر چیزی در محیط اطرافتان اهمیت دارد.

اهمیت محیط اطراف

اولین و مهم‌ترین تمرین برای یادگیری زبان بدن توجه به اتفاقاتی است که در اطراف رخ می‌دهد. با فردی که قصد ارزیابی او را دارید گفت‌وگویی را آغاز کنید و بی‌آن‌که بخش‌هایی از گفت‌وگو را از دست بدهید محیط اطراف را زیر نظر بگیرید. اگر چیزی در اطرافتان تغییر کرد آن را به خاطر داشته باشید تا بتوانید خط پایه جدید فرد را ارزیابی کنید. برای مثال، اگر در حین گفت‌وگو کولر روشن شود به زمان خاموش‌شدن آن دقت کنید. چند لحظه صبر کنید تا خط پایه رفتار فرد را از نو تعیین کنید، سپس قسمت‌های قبلی صحبت را که به آن‌ها واکنش نشان داده بود، دوباره پیش بکشید. اگر فرد دفعه پیش بازوانش را هنگام گفت‌وگو لمس کرده بود، می‌توانیم احتمال دهیم که سردش شده باشد، اما اگر با گرم‌شدن هوا بازهم این کار را تکرار کند ممکن است نشانه معذب‌بودن او باشد.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۵۵۶۱۶۲
۱۴۰۲/۱۲/۲۱

فعلا مطالعه نشده ولی معرفی کتاب مذکور، بنحو عالی صورت گرفته و برهمین مبنا قصد خریدش رو دارم. باتشکر

زمان

۲ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۱۶۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۱۶۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان