دانلود و خرید کتاب به دور از تنش ندرا گلاور تواب ترجمه شکیلا کلائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به دور از تنش اثر ندرا گلاور تواب

کتاب به دور از تنش

معرفی کتاب به دور از تنش

کتاب به دور از تنش؛ راهنمای مدیریت روابط ناسالم خانوادگی نوشتهٔ ندرا گلاور تواب و ترجمهٔ شکیلا کلائی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. این کتاب اثری دیگر از نویسندهٔ «حدومرزت را تعیین کن» است.

درباره کتاب به دور از تنش

روابط از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در سلامت روان شماست. ممکن است این روابط آسیب‌زا باشد یا التیام‌بخش. روابط در سلامت روان شما تأثیری مثبت یا منفی دارد. روابط سالم می‌تواند به عمر شما بیفزاید و در مقابل روابط ناسالم بیماری‌هایی مانند سرطان، مشکلات قلبی، افسردگی، اضطراب و اعتیاد در پی دارد. روان‌شناسان مدت‌هاست که از یافته‌های این‌چنینی حمایت می‌کنند. بنابراین، باید سلامت روابط خودمان را جدی بگیریم و تا حد امکان آن را تقویت کنیم. این مسئله در تمامی روابط ما صدق می‌کند و هیچ نوع رابطه‌ای به‌اندازهٔ رابطهٔ ما با خانوادهٔ خودمان سازنده نیست.

زمانی که فردی برای درمان به روان‌شناس مراجعه می‌کند، اغلب پای روابط خانوادگی را پیش می‌کشد و دربارهٔ آن بحث می‌کند. از دیدگاه روان‌شناسان، بسیاری از مسائل مربوط به ازدواج، دوستی و روابط دیگر در خانواده شکل می‌گیرد. ممکن است فردی مخالف این موضوع باشد و بگوید: «همه‌چیز به خانوده‌ام مربوط نمی‌شود»، اما اغلب این‌گونه است.

روابط خانوادگی رایج‌ترین نوع روابط ناسالم است. اگر دلیل بیان این جمله ذهن شما را آشفته کرده است، به این مسئله توجه کنید: خانواده جایی است که ما سال‌ها زمان جالب‌توجهی را در آن سپری می‌کنیم. «اگر ازنظر جسمی این‌طور نباشد، حتماً ازنظر ذهنی این‌گونه است.» در دوران کودکی، افرادی که جزئی از خانواده‌مان هستند برای سال‌های متوالی معلمان ما به شمار می‌آیند. اما چه اتفاقی می‌افتد زمانی که دیدگاه، سُنت یا سبک زندگی متفاوتی را برای ادامه راه انتخاب کنیم و بخواهیم با شیوه‌ای متفاوت در دنیا ظاهر شویم؟ مسلماً تنش‌های زیادی ایجاد می‌شود.

حقیقیت این است که در دوران کودکی شما اجازه ندارید همانند خود واقعی‌تان رفتار کنید. اما این عمل در بزرگ‌سالی متفاوت است و بیشتر بزرگ‌سالان همانند خود واقعی‌شان رفتار می‌کنند. اینکه بفهمید چه کسی هستید، جدا از اینکه در دوران کودکی به شما گفته شده چه کسی باشید، به سلامت روانتان کمک می‌کند. نگران اختلاف‌نظرها نباشید. کتاب به دور از تنش به شما توضیح می‌دهد که چطور در محیط خانواده خود واقعی‌تان باشید.

این کتاب برای این نیست که دیگران را در زندگی‌تان سرزنش کنید، بلکه ابزاری است تا با استفاده از آن بتوانید صدای ازدست‌رفتهٔ خود را در خانواده‌ای ناکارآمد بازیابید. مواجهه با آنچه در خانواده شاهدش بودید یا تحملش کرده‌اید شاید ترسناک باشد. اغلب، افراد دربارهٔ تجربیاتی که در خانواده داشته‌اند صادق نیستند، چراکه از آغاز گفت‌وگوی چالش‌برانگیز می‌ترسند یا احتملاً احساس می‌کنند که باید از مسائل خانوادگی گذر کنند. رهاکردن مسائل خانوادگی تنها یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانیم در این راه در نظر بگیریم. باوجوداین، گفت‌وگوهای دشوار می‌تواند تغییرات مثبتی را ایجاد کند.

کتاب به دور از تنش به شما یاد خواهد داد که چگونه روابط خانوادگی ناکارآمد را بهتر مدیریت کنید و چطور به روابط کنترل‌ناپذیر خاتمه دهید. شما مجبور نیستید رفتار سَمی دیگران را تحمل کنید، اما ممکن است مجبور هم نباشید روابط خود را با دیگران قطع کنید. این ماجرا به بردباری، لطف شما و همین‌طور به شدت رفتار توهین‌آمیزی که تحمل کرده‌اید بستگی دارد. اختلال عملکردی که ممکن است در رابطه شاهد آن باشید فقط در سوءاستفاده یا بی‌توجهی خلاصه نمی‌شود، بلکه غیبت‌کردن، روابط نادرست با خانوادهٔ همسر، نُخالهٔ خانواده بودن، یا اعتیاد یکی از اعضای خانواده هم شامل آن می‌شود.

در واقع، ندرا گلاور تواب نکاتی عملی در مواجهه با مسائلی که همه‌روزه با آن‌ها کلنجار می‌رویم ارائه خواهد کرد و خلاصه‌وار موضوعات پیچیده را تجزیه‌وتحلیل خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا به دو سؤال اساسی پاسخ دهید:

- زمانی که مشکلی اساسی وجود دارد، چگونه می‌توانم با موفقیت به روابط خود با خانواده‌ام ادامه دهم؟

- زمانی که تمایلی به ادامهٔ رابطه با اعضای خانواده ندارم، چگونه می‌توانم به آن خاتمه دهم؟

در فصل اول کتاب، اختلال در یادگیری، توضیح خواهد داد که این اختلال چگونه به نظر می‌رسد و پویایی‌های ناسالمی را که اغلب در روزمره با آن‌ها برخورد می‌کنیم تعریف خواهد کرد، ازجمله ضربهٔ روحی، نقض مرزها، هم‌وابستگی، تحول‌نیافتگی و اعتیاد. در ادامه بررسی خواهد کرد که چرا مردم به تکرار هرج‌ومرج و الگوهای ناسالم تمایل دارند و همچنین دربارهٔ تأثیر آسیب‌های نسلی صحبت خواهد کرد.

در فصل دوم کتاب، التیام‌بخش، نویسنده دو انتخاب شما را در مواجهه با افراد تغییرناپذیر بررسی خواهد کرد. انتخاب اول: یاد بگیرید روابط خودتان را با افرادی که تغییر نمی‌کنند مدیریت کنید؛ انتخاب دوم: به روابط خود پایان دهید. در این بخش، راهنمایی‌هایی خارج از نظام خانواده ارائه می‌شود؛ راهنمایی‌هایی برای پیشرفت، نه صرفاً زنده‌ماندن.

در فصل سوم، رشدکردن، به شما کمک می‌کند انواع مختلف روابط خانوادگی را عیب‌یابی کنید: والدین، خواهر و برادر، خانواده‌ای بزرگ، فرزندان بالغ، خانوادهٔ همسر و خانواده‌هایی که فرزندان آن‌ها از همسران قبلی باشند.

برخی از جملاتی که در تمجید کتاب به دور از تنش گفته شده‌اند:

«اگر نگرشی تازه را در خود پرورش ندهیم و به شکاندن این چرخه باور نداشته باشیم، چنان در مسائل خانوادگی غرق خواهیم شد که به‌کل زندگی خودمان را فراموش خواهیم کرد. با راهنمایی‌های دل‌سوزانهٔ نِدرا تواب و شیوه‌های تربیتی‌اش می‌توانیم به متخصصی در زمینهٔ تغییر شرایط زندگی خودمان تبدیل شویم.»

ـ لوری گوتلیب

«ندرا تواب در کتابِ به دور از تنش ابزارهای پیشِ روی ما قرار می‌دهد تا بتوانیم روابط خانوادگی را درک کنیم و با روش‌های ساده‌تری شرایط را مدیریت کنیم و در همین حال، بر شخصیت خودمان متکی بمانیم و به آنچه نیاز داریم وفادار باشیم. این کتاب مسیر قدرتمندی را به ما نشان می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانیم به جلو گام برداریم.»

ـ شارلمانی دِ گاد

«بسیاری از مردم برای حل مشکلات ذهنی خود به روان‌شناس مراجعه می‌کنند، غافل از اینکه بزرگ‌ترین مشکلات آن‌ها اغلب در روابط خانوادگی‌شان نهفته است. در این کتاب، روان‌درمانگر، ندرا تواب، راه‌هایی کاربردی را به ما نشان می‌دهد تا به کمک آن‌ها بتوانیم مسائل و مشکلات پیش‌آمده با والدین، فرزندان، خواهر و برادر و حتی خانوادهٔ همسر را حل کنیم. راهنمایی حیاتی برای داشتن خانواده‌ای سالم‌تر این است که به سلامت روان خود به‌اندازه‌ای که شایستهٔ آن است توجه کنید.»

ـ آدام گرنت

«کتاب به دور از تنش راهنمایی جذاب برای درک آنچه واقعاً در خانواده می‌گذرد است و علاوه‌براین در مسیر ایجاد تغییراتی سالم ما را هدایت می‌کند.»

ـ مایلیک تیل

«یکی از واقعیت‌های تغییرناپذیر زندگی پویایی خانواده‌ای است که در آن بزرگ شده‌ایم. این پویایی شامل مجموعه‌قوانین و الگوهای خوب یا بد است. ندرا تواب این فرضیات را تغییر می‌دهد، روابط پیچیده را باز می‌کند و برای تغییرات مثبت ابزارهایی ارائه می‌کند.»

ـ جودسان بروئر

خواندن کتاب به دور از تنش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر احساس می‌کنید با خانوادهٔ خود مشکلات حل‌نشده‌ای دارید و اختلاف‌هایتان تمامی ندارد، این کتاب را حتما بخوانید.

درباره ندرا گلاور تواب

ندرا گلور تواب کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی و دارای گواهی مددکاری اجتماعی، نویسندهٔ پرفروش نیویورک‌تایمز، روان‌درمانگری دارای مجوز و متخصص روابط متقابل است. او پانزده‌سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند و مؤسس مرکز درمانی «کلیدوسکوپ کانسلینگ» است. او همه‌روزه به افراد کمک می‌کند تا با ایجاد مرزها روابط سالمی ایجاد کنند. فلسفهٔ او این است که فقدان مرزها زیربنای بیشتر مسائل مربوط به رابطه است و موهبت او کمک به مردم برای ایجاد روابط سالم با خود و دیگران است.

ندرا مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد خود را در دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان سپری کرد. او مدارک دیگری در زمینهٔ کار با خانواده‌ها و زوج‌ها با اختلالات خلقی و اضطراب پری‌ناتال دارد. علاوه‌براین، آموزش‌های پیشرفته‌ای در زمینهٔ مشاورهٔ بزرگ‌سالانی که غفلت عاطفی را در دوران کودکی تجربه‌کرده‌اند گذرانده است.

ندرا در مقام کارشناس در برنامه‌های میز قرمز، کلوپ صبحانه، صبح‌به‌خیر امریکا، صبح‌های سی‌بی‌اس شرکت کرده است. نوشته‌های او در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته و همچنین در پادکست‌های متعددی شرکت کرده است، ازجمله پروژهٔ زندگی خوب، سوفیا با یک اف، بستهٔ زندگی مانند شرکت کرده است. او حساب کاربری در اینستاگرام دارد و در آن تمرین‌ها، راهکارها و تفکراتی را مربوط به سلامت روان به اشتراک می‌گذارد و میزبان پرسش‌وپاسخ‌های هفتگی است.

بخشی از کتاب به دور از تنش

«اغلب به نظر می‌رسد شناکردن در جریان آب راحت‌تر است، اما در نهایت این شمایید که در این وضعیت گیر کرده‌اید. دانستن وجود مشکل فقط بخش کوچکی از ماجراست و ممکن است راهی طولانی را برای حل آن در پیش داشته باشید. زمانی که به‌شدت خسته شده‌اید، میل به تغییر پدیدار می‌شود و کاری متفاوت را انجام می‌دهید. داشتن احساس ناامیدی، ناراحتی یا خستگی در یک رابطه به این معنا نیست که شما تغییر خواهید کرد.

تغییر یک رابطه شبیه به روند ترک اعتیاد است. این روند برای کِلی ممکن است این‌گونه باشد:

- تماس جِف را جواب ندهد و زمانی که برای شروع یک مکالمه آماده بود با او تماس بگیرد.

- به جِف بگوید که مسائل و مشکلات او با دیگران را درک می‌کند و دوست دارد که دربارهٔ موضوعات دیگر نیز صحبت کنند.

- این باور را که او تنها کسی است که می‌تواند از جِف حمایت کند تغییر دهد.

- به جِف اجازه دهد خودش مشکلات را حل کند و راه‌حلی برای آن ارائه نکند.

- یه جِف بگوید که استفاده از چه کلماتی ممنوع است، همانند ناسزاگفتن به خواهر یا برادرهایشان یا حتی والدین.

به‌جای تحمل بیشتر، شاید وقت آن رسیده باشد چیزهایی را که نمی‌خواهید تغییر دهید. مراجعه‌کنندگان من اغلب دربارهٔ چگونگی افزایش تحمل در برابر رفتارهای ناخواسته می‌پرسند. اغلب چنین سؤالاتی را مطرح می‌کنند:

- «چگونه با حسادت‌های مادرم کنار بیایم؟ هر زمانی که دربارهٔ موفقیت‌ها و اتفاقات خوبی که در زندگی‌ام رخ می‌دهد صحبت می‌کنم، او با نیش‌وکنایه پاسخ می‌دهد.»

- «خواهرم با من همانند یک کودک رفتار می‌کند، چگونه با او برخورد کنم؟»

- «چگونه با این رفتار پدرم که مست در رویدادهای خانوادگی حاضر می‌شود کنار بیایم؟»

هر زمان که جملهٔ «چگونه با او برخورد کنم» را می‌شنوم، می‌دانم که آن‌ها سخت تلاش می‌کنند تا چیزی تحمل‌نکردنی را تحمل کنند. تلاش برای مقابله با رفتارهای ناسالم باعث ایجاد دلخوری می‌شود، نه افزایش صبر و بردباری. شما هرگز نمی‌توانید دیگران را تغییر دهید. بنابراین، بسیاری از ما تصمیم می‌گیریم با همین جریان پیش برویم، چراکه از تغییر آسان‌تر می‌نماید.»

نظرات کاربران

کاربر ۸۶۸۶۰۶
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

از نشر سخاوتمند و پربار میلکان و طاقچه ی عزیز برای رایگان کردن این کتاب های خوب تشکر میکنم

پرنیان
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

ممنون طاقچه عزیز کتاب هفته‌ی گذشته هم عالی بود احسنت به انتخابتون🙏🧡💛

sinsad
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

به نظرم خانواده رو باید از افلاک به خاک آورد و منطقی و واقعی بهش نگاه کرد. حتی اعضای خانواده میتونن بدترین ضربه هارو بزنن بهتون.پس بهتره بت نسازیم

مهدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

کتاب موقعیت های متفاوت در زندگی و ارتباط رو در نظر گرفته و خیلی دانشگاهی جملاتی رو برای موقعیت های مختلف بیان کرده که با اجتماع و فرهنگ ما اغلب سنخیت ندارد.

1984
۱۴۰۲/۱۰/۳۰

ی کتاب عالی و ضروری برای هر فرد بالغ.

fati
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

خیلی خوبه این کتاب حتما بخونید ارزش خوندن داره

نورا
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

من نسخه چاپی این کتاب رو خواندم. ترجمه خوب و روانی داره و برای کسانی که تازه شروع کردن به خواندن این سبک کتاب ها خوبه اما برای آنهایی که زیاد مطالعه داشتن خیلی ابتدائیه. مطالب فقط تیتروار نوشته شده،

- بیشتر
کاربر 7854443
۱۴۰۲/۱۲/۰۱

مادر و پدرها بخونند که برای تربیت فرزندانشون آگاه باشند.تا وقتی بزرگ می شوند شخصیت عالی داشته باشند چون پدرومادر آگاهی داشتند

k1toys.com
۱۴۰۳/۰۲/۱۰

درود بیکران خداوند بر همه..... من کتاب های زیادی می‌خوانم و از خواندن این کتاب هم لذت بردم شادی و سلامتی و روزی فراوان بدرقه راه زندگیتان 🙏🏼🙏🏼

hana
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۳)
اینکه بفهمید چه کسی هستید، جدا از اینکه در دوران کودکی به شما گفته شده چه کسی باشید، به سلامت روانتان کمک می‌کند.
سکوت
شاید تنها راه دوست‌داشتن برخی از اعضای خانواده این باشد که آن‌ها را از راه دور دوست داشته باشیم.
پروانه
تربیت فرزندان بالغ به معنای حمایت از آن‌هاست، نه مدیریت کارهایشان.
پروانه
روابط سالم می‌تواند به عمر شما بیفزاید و در مقابل روابط ناسالم بیماری‌هایی مانند سرطان، مشکلات قلبی، افسردگی، اضطراب و اعتیاد در پی دارد.
فــــــــــائزه
داشتن انتظاراتی از دیگران منطقی است، اما اینکه دیگران انتظارات ما را برآورده می‌کنند یا خیر از کنترل ما خارج است.
Fzk
گذشته را به یاد داشته باشید، اما در آنجا گیر نکنید.
Juror #8
اگر افراد خانواده با افسردگی کلنجار می‌روند، احتمالاً شما نیز به آن مبتلا خواهید شد؛ نه به این خاطر که ژنتیکی است، بلکه چون شما در آن محیط بزرگ شده‌اید و شاهد آن شرایط بوده‌اید. والدین افسرده برخورد متفاوتی با کودکان خود دارند و دیدگاه فیزیکی و عاطفی متفاوتی را به کودک القا می‌کنند. این عمل به نوبهٔ خود باعث می‌شود که کودکان رفتارهایی مشابه والدینشان نشان دهند.
nazanin^__^
پذیرش یعنی به دیگران اجازه دهید همان چیزی باشند که تمایل دارند، چه موردپسند شما باشد چه نباشد. این امر به معنای تسلیم‌شدن نیست، بلکه فقط تسلیم چیزی می‌شوید که درحال‌حاضر وجود دارد و با انجام‌دادن این کار می‌توانید آرامش را در رابطهٔ خود حفظ کنید.
پروانه
با غلبه بر احساسات نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید. این مهم است که حین ادامهٔ زندگی با احساسات خود کنار بیایید.
بِـ✮ـیلی
شما این قدرت را دارید که داستان خود را بنویسید و درعین‌حال به خانواده‌تان اجازه دهید فرهنگشان را حفظ کنند.
bud

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان