دانلود و خرید کتاب لئوناردو داوینچی زیگموند فروید ترجمه مهدی افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لئوناردو داوینچی اثر زیگموند فروید

کتاب لئوناردو داوینچی

انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لئوناردو داوینچی

«لئوناردو داوینچی» تحلیلی روانکاوانه است بر زندگی این هنرمند کلاسیک اروپایی به قلم زیگموند فروید(۱۹۳۹-۱۸۵۶). این کتاب بیانگر تأملات و تفکرات فروید درباره لئوناردو و نمایشگر کوشش‌هایی است که فروید برای درک و شناخت لئوناردو داوینچی(۱۵۱۹-۱۴۵۲) به کار گرفته است.

اگر همه زندگی لئوناردو معما نباشد، حداقل بخشی از زندگی‌اش معما و سخت پیچیده است. زندگی و کارها و آثار لئوناردو دارای تناقضات چشم‌گیری است. برخی از رفتارهایش با توجه به نبوغی که در بسیاری جهات از خود نشان داده، غیرمتعارف و دور از شأن وی می‌نماید. از جمله ناتوانی‌اش در به پایان رساندن اثری که آغاز کرده بود، وی را رسوا و انگشت‌نما گردانده بود، ترسیمات و نقاشی‌هایش آکنده از احساس است، ولی در نوشته‌هایش اثری از احساس انسانی دیده نمی‌شود.

در مجموع، کارهای هنری لئوناردو راهگشای سحرانگیزی برای پیروان مکتب اوست. به گفته سرکنت کلارل: "لئوناردو داوینچی، هاملت تاریخ هنر است. سراسر زندگی‌اش پر از ابهام و آکنده از مه‌آلودگی است. "

ابهام در این‌جاست که آیا او هنرمندی بود که به طرف علم کشیده شد، یا دانشمندی که به طرف هنر جلب گردید؟

در این کتاب، فروید ثمره کوشش‌هایش را جهت شناخت لئوناردو داوینچی طرح کرده است. فروید هم‌چنین کوشیده تا تناقضات رفتاری و ذهنی لئوناردو را تفسیر کرده، توضیح دهد. به هر حال شکی نیست، نگاه فروید در مردم عادی اعجاب‌انگیز می‌نماید.

فروید برای بیان و توجیه رفتار لئوناردو داوینچی خود را در محدوده روان‌شناسی شعور متعارف قرار نمی‌دهد، بلکه همه تلاش او در این‌جاست که شناخت لئوناردو از طریق مفاهیم تخصصی و تکنیکی و تئوری‌های عمومی تحلیل روانی صورت پذیرد.

معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

نظرات کاربران

ستاره
۱۳۹۹/۰۴/۱۴

کتاب تکرار یک موضوع تکراری و تحلیل های مختلف از اون موضوع بود خیلی برای من خسته کننده بود به طوری که فکر میکنم بیشتر وقتمو گرفت

ایمان
۱۴۰۰/۰۹/۲۲

اسم مولف به اشتباه فروید نوشته شده. این کتاب نقدی بر نظریات فروید در مورد داوینچی است، بیشتر متن کتاب نوشته مولف دیگری است که فروید را خوانش میکند، حالا نمیدانم این مؤلف همان مترجم است یا فرد دیگر اما

- بیشتر
1984
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

کتاب فروید رو بخونید نه اینکه معلوم نیس کی نوشته و نقد کرده. آخه تو کی باشی که فروید رو نقد کنی. انقد ترسو بودی که اسمتم نیاوردی به عنوان منتقد.

ساسان
۱۴۰۲/۰۲/۰۲

کتاب بسیار بدیه ، اصلا کتاب فروید نیست ، چندتا نقل قول کوچیک از فروید و نقد بی مهابا و بی سوادانه یه نویسنده ، که معلوم نیست کیه

✨SaZaNg✨
۱۴۰۱/۰۲/۲۵

سلام وقت بخیر تنها می تونم بگم عالی بود

کاربر 280534
۱۳۹۵/۰۸/۱۵

این کتاب فقط بخش کوچکی از نظرات فروید را شامل می شود و بخش اعظم کتاب بر خلاف توضیحاتی که ممباب کتاب در این اپلیکیشن نگاشته شده صرف رد این نظریات شده

عسل
۱۳۹۵/۰۶/۱۶

خوب بود ترجمه اش هم اوکی بود

bina_1999
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

مطالب ارائه شده در این کتاب بسیار مفید است. و به نکاتی اشاره شده که هیچ جا پیدا نمیکنید.

Peyvand
۱۳۹۵/۰۶/۲۴

عالی

pedram
۱۳۹۵/۰۶/۱۶

حرف نداره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
زمانی که لئوناردو کوشید طبیعت را به همان طریق که وجود دارد و از همان دیدگاهی که می‌نگرد، نقاشی کند و ناتوانی خود را در این مورد، احساس می‌کرد، نسبت به هنر ناامید شد. اما او در شرایطی نبود که بتواند با این حقیقت روبه‌رو شود. لذا هنر را رها کرده به علم و تحقیقات علمی متمایل گشت تا از این راه یأس و نومیدی خود را از بین برده و کنجکاوی خود را ارضا کند
هـ.ن
می‌گفتند بال‌ها و پرهای پرندگانی که سقوط می‌کنند، پرهایی است که از لب‌های خداوند جدا شده و به طرف خدای پسر (عیسی) رانده شده است.
کاربر ۷۴۷۲۶۱۶
که تثلیث توسط دم کبوتری که دردهان خدا وجود دارد، عرضه می‌گردد
کاربر ۷۴۷۲۶۱۶
ظریه روانکاوی فروید همانند دیگر نظریه‌ها بر اصول دانسته‌ها و مدارک روانکاوانه از بیمار به دست می‌آید که شناخت بیمار از طریق گفت‌وگوی روانکاو با بیمار ممکن می‌شود که اختصارا این شیوه درمانی را روش مبنایی روانکاوی می‌نامند. این روش در ۵۰ ساله اخیر بسیار معمول شده و به صورتهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. اما برای هیچ یک از محققان علمی ارزش و اعتبار آن متعین و مشخص نشده.
هـ.ن

حجم

۲۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان