دانلود و خرید کتاب اسطوره‌های سرخپوستان آمریکا آلیس ماریوت ترجمه محمد شریفی نعمت‌آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسطوره‌های سرخپوستان آمریکا اثر آلیس ماریوت

کتاب اسطوره‌های سرخپوستان آمریکا

معرفی کتاب اسطوره‌های سرخپوستان آمریکا

«اسطوره‌های سرخپوستان آمریکا» نوشته آلیس ماریوت(۱۹۹۲-۱۹۱۰) و کارول ک. راچلین( -۱۹۱۹) تاریخ‌شناسان آمریکایی است و در آن اسطوره‌های سرخپوستان بومی آمریکایی را گردآوری کرده‌اند. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «مراسم گردهمایی و رقص سرخپوستان معاصر، که طی آن اعضای بسیاری از قبایل در اردوگاهی گرد هم می‌آیند تا ضمن دیدار خبرهایشان را رد و بدل کنند و برقصند، به نیروی پیوند دهندۀ عظیمی از لحاظ قبیله ای و بین‌القبایلی بدل شده است. اصطلاح «پان- سرخپوستی» توسط مردم شناسان برای همین مبادلۀ آداب و رسوم سکّه خورده است، که در یک مراسم رقص سرخپوستی اتفاق می‌افتد. با این وجود و به رغم هر گونه مبادلۀ اندیشه‌ها و آراء، هویت قبیله ای مستحکم باقی می‌ماند. پانی‌ها در نزدیکی کیوواها، و آپاچی‌ها در مجاورت پونکاها اردو نمی‌زنند. هر قبیله طرز پوشش و شیوۀ رقص خاص خود را دارد، به سبک خود طبل می‌کوبد، و آداب و رسوم و سنت‌های اردو زنی‌اش با قبایل دیگر متفاوت است، و از آنها سخت محافظت می‌کند. چندین سال پیش مراسم رقص جنگ در گردهمایی سرخپوستی‌ِتولسا برگزار شد. دیرگاهِ تابستان بود و هوا به غایت گرم. در طول روز مردم در سایه در خیمه‌های خود می‌نشستند و نردِ زن سرخپوست را بازی می‌کردند. هوا چنان گرم می‌شد که امکان رقابت‌ها، مسابقات تیر و کمان، یا حتی اهدای جوایز وجود نداشت. مردم ارمغان‌های خود را شامگاهان به دوستانشان می‌دادند. طبیعتاً این، آهنگ رقص شامگاهی را کندتر از معمول می‌کرد، چون وقت زیادی صرف سخنرانی‌ها و خطابه‌هایی می‌شد که در مراسم اهدای ارمغان‌ها رایج بود. بنابراین آنها تقریباً در اواسط شب فرصت می‌کردند که رقابت‌های رقص جنگ را آغاز کنند.»
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
ربع دایره جنوب شرقی ایالات متحده، اولین منطقه‌ای بود که با هدف اخراج سرخپوستان تحت سکونت دائمی غیر سرخپوستان قرار گرفت. استعمارگران انگلیسی سیاست نابودی رسمی و آشکاری را علیه سرخپوستان به کار نمی‌گرفتند، بلکه با به چنگ آوردن زمین‌های آنها به این هدف ویرانگر دست می‌یافتند.
کنتس مونت کریستو
تو را دیدن نتوانم، اما دانم که هستی. ندانم کجایی، اما دانم که در همه جایی.
لونا لاوگود
اینکه پاره‌هایی از فرهنگ سرخپوستان طی این فرآیند چهارصد سالۀ اخراج و انتقال به جا مانده باشد شگفتی‌آور است. این همچنین بیشتر حاکی از ویژگیهای سرخپوستی است: عزم راسخ، چسبیدن به سنت، و احترام به بزرگترها و شیوه‌های کهن.
کنتس مونت کریستو
ماهئو همچنان با ماست. او در همه جاست که می‌نگرد مردمانش را و همه کائنات جهانش را. ماهئو مجموعه نیکی‌هاست. و ماهئو جمیع حیات است: او خالق است، او نگهبان است و او آموزگار. او مسبب همه ماست.
کنتس مونت کریستو
ماهئو در رخسار زنانه زمین نگریست و اندیشید که چه زیباست زنِ زمین. زیباترین مخلوق ماهئو تا آن زمان.
کنتس مونت کریستو
او را تنهایی، شایسته نیست. پس بهری از وجود خود بدو بخشم، باشد که او بداند که در کنار اویم و او را دوست می‌دارم من.» پس، دست به پهلوی راست خود برد و استخوان دنده‌ای را بیرون کشید. بر استخوان دمید و آن را در آغوش زن ِ زمین نهاد. استخوان جنبید و تکان خورد. راست ایستاد و قدم زد: اولین مرد در وجود آمده بود.
لونا لاوگود
تو را دیدن نتوانم، اما دانم که هستی. ندانم کجایی، اما دانم که در همه جایی.
لونا لاوگود

حجم

۲۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

حجم

۲۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان