دانلود و خرید کتاب کودک خوش اخلاق من سو رافی ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودک خوش اخلاق من اثر سو رافی

کتاب کودک خوش اخلاق من

نویسنده:سو رافی
انتشارات:نشر ارس
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کودک خوش اخلاق من

کتاب کودک خوش اخلاق من نوشتهٔ سو رافی و ترجمهٔ مریم تقدیسی است. نشر ارس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. مطالعهٔ این اثر، برای هر کسی که با کودکان ۳ تا ۵ سال سروکار دارد، ضروری است.

درباره کتاب کودک خوش اخلاق من

کتاب کودک خوش اخلاق من، به پرسش‌هایی مانند اینکه «چگونه می‌توانیم حس تعلق و وابستگی را در کودکان خردسال پرورش دهیم و در آنها عزت‌نفس ایجاد کنیم؟»؛ «چطور می‌توانیم در کودکان پیش‌دبستانی، حس خوبی نسبت به اطاعت و همکاری ایجاد کنیم؟» و یا «کودکان چگونه می‌توانند ضمن اینکه خوب‌بودن را یاد می‌گیرند، به افرادی نیرومند تبدیل شوند؟» پاسخ می‌دهد و روش‌های همکاری برای یافتن راه‌حل برای مشکل‌سازترین رفتارها را برمی‌شمارد.

سو رافی، این کتاب را براساس نظریات و تحقیقات روان‌شناسانه و به‌طور ویژه برای مربیان پیش‌دبستانی نوشته است. مربی‌ها، به‌راحتی، قادرند با نظریات ارائه‌شده در این کتاب ارتباط برقرار کنند و از این طریق شخصاً اصول نیرومندی را در زمینهٔ رفتارهای مثبت ابداع کنند. دامنهٔ گستردهٔ مفاهیمی که در کتاب حاضر به آنها اشاره شده، منبع الهام‌بخش ارزشمندی به‌شمار می‌رود. 

این کتاب براساس نظریات روان‌شناسی رشد، تحصیلی و اجتماعی و عمدتاً از ابعاد بنیادی، تعاملی و ساختارگرایانه نوشته شده است.

خواندن کتاب کودک خوش اخلاق من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ افرادی که با کودکان ۳ تا ۵ سال سروکار دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سو رافی

سو رافی، سخنران ارشد دانشگاه وسترن سیدنی در زمینهٔ روان‌شناسی تحصیلی است.

او به‌طور بین‌المللی در زمینهٔ مشاوره و کمک‌های حرفه‌ای در مسائل رفتاری و سواد عاطفی کار می‌کند.

بخش‌هایی از کتاب کودک خوش اخلاق من

«حتی باتجربه‌ترین مربیان هم گاهی درباره بهترین راه مقابله با رفتاری خاص مطمئن نیستند. در این فصل چهارچوبی برای نشان دادن واکنش، به منظور مدیریت فوری رفتارهای مشکل‌ساز، ارائه شده است که در عین حال نیازهای بلندمدت کودک هم در آن در نظر گرفته شده است. منظور از این فصل، ارائه نسخه‌ای تجویزی برای کودکان و شرایط مختلف نیست. این فصل برمبنای مطالبی نوشته شده است که قبلاً درباره ایجاد رفتارهای مثبت اجتماعی در محیطی توأم با امنیت عاطفی درباره آنها صحبت شد. موفقیت راهکارهای ارائه‌شده در زیر به شرایطی بستگی دارد که در آن به کار گرفته می‌شوند. فقط کاری که انجام می‌دهید اهمیت ندارد، بلکه نحوه انجام آن هم مهم است.

اگر رفتاری را در خور توجه می‌بینید، باید کارهای دیگری را هم که کودک انجام می‌دهد یا نمی‌دهد درنظر بگیرید تا بتوانید تصویری کلی از نیازهای کودک در زمینه‌های فراگیری، رشد و روان‌شناختی او ایجاد کنید. گزارشی روزانه از جزئیات کارهایی که در مرکز در این زمینه انجام می‌شود تهیه کنید. این شامل ارتباط با خانواده‌ها و چگونگی نظارت و مرور بر برنامه‌های فردی مرکز می‌شود. این کار باعث می‌شود از گفتگوهای سایر مربیان حرفه‌ای و هرگونه ارزیابی نیازهای خاص کودکان در آینده هم باخبر باشید.»

***

«آن کودکانی که خانواده‌های بامحبت دارند، ولی از تجاربی که حس همکاری را در آنها پرورش می‌دهد برخوردار نیستند، در مقابل اصولی که در زمینه ایجاد رفتارهای مثبت در فصل سه به آن اشاره شد، واکنش خوبی نشان می‌دهند. آنهایی که دارای مشکلاتی درزمینه فراگیری و برقرار ارتباط هستند، به وجودآورنده درصد عظیمی از مشکلاتی هستند که شما با آنها مواجه می‌شوید. با این حال گروه دیگری از کودکان (که شاید به دو گروه اول هم تعلق داشته باشند) به روش‌هایی رفتار می‌کنند که اداره و کنترل‌شان دشوار است، چون جزء کودکانی هستند که به نحوی لطمه دیده‌اند. این لطمات می‌توانند بلندمدت و مزمن باشند و از فقدان تعلق‌خاطر، ناامنی، طرد شدن یا/ و مورد آزار واقع شدن یا آسیب‌های حادی درارتباط با وقایع بحرانی زندگی، مانند فروپاشی خانواده یا ضربه‌های روحی، سرچشمه گرفته باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۹۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان