دانلود و خرید کتاب رساله هیپنوتراپی (جلد دوم) احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رساله هیپنوتراپی (جلد دوم) اثر احمد علامه فلسفی

کتاب رساله هیپنوتراپی (جلد دوم)

معرفی کتاب رساله هیپنوتراپی (جلد دوم)

کتاب رساله هیپنوتراپی؛ جلد دوم نوشتهٔ احمد علامه فلسفی یکی از کتاب‌های مجموعه هیپنوتراپی است. واژه هیپنوتیزم، از ریشه‌ٔ یونانی hypnos به معنی خواب‌کردن است یا حالت شبه خوابی است که می‌توان با تلقین مکرر، به‌طور مصنوعی در خود و یا در دیگران حالت خواب ایجاد نمود‌. فرد هیپنوتیزم کننده یا هیپنوتیست، یا هیپنوتیزور یا خواب‌کننده یا خوابگر به عنوان «عامل» و فرد هیپنوتیزم شونده یا خوابرو، سوژه، خواب شونده به عنوان «معمول» گفته می‌شود.

درباره کتاب رساله هیپنوتراپی؛ جلد دوم

در آستانه قرن بیست و یکم، میزان تاسیس مراکز تحقیقاتی، آموزشی و درمانی فرا روان شناسی به‌ویژه در خصوص علم هیپنوتیزم و مانیه تیزم که یکی از اصلی ترین ارکان علوم روحی محسوب می‌شود، در کشورهای صنعتی پیشرفته مانند آمریکا، اروپا و روسیه، از نظر کمی و کیفی رشد جهشی به‌خود گرفته است و همچنان در حال گسترش و فراگیر شدن است.

تاکنون علم هیپنوتیزم و مانیه تیزم توانسته است جایگاه خود را از جمله در زمینه‌های پزشکی، روانپزشکی، روان‌شناسی، دندان پزشکی، زایمان بی درد، عمل‌های جراحی و همچنین در زمینه مسایل آموزشی و پرورشی، روش‌های تربیتی و تقویتی با ایفای نقش تعیین کننده و غیر قابل انکار، در سطح بین المللی حفظ و تثبیت نماید و آن را استمرار بخشد.

قدمت پدیده هیپنوتیزم و مانیه تیزم، مربوط به هزاران سال پیش است. یونانیان باستان، هیپنوتیزم را می‌شناختند و به فراخور حال خویش از آن بهره می‌جستند. اما نقطه آغاز تحول و دگرگونی در پدیده هیپنوتیزم و مانیه تیزم توسط دکتر فرانتس آنتوان مسمر، از دو قرن گذشته تا کنون به‌شمار می‌رود.

این کتاب به سیر رشد این علم و ویژگی‌هایش می‌پردازد.

خواندن کتاب رساله هیپنوتراپی؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به ۱۰۰۰ سوال دگرهیپنوتیزم، خود هیپنوتیزمی، هیپنوتراپی و ذهن عالی پاسخ داده و ویژهٔ پزشکان و دانشجویان رشتهٔ علوم روان‌شناسی است.

بخشی از کتاب رساله هیپنوتراپی؛ جلد دوم

«روش‌های درمان برای بیماریها، با هیپنوتیزم چیست؟

جواب: هیپنوتراپی به عنوان روش و ابزار درمانی، برای درمان بیماری‌ها یا کاهش علائم آنها استفاده می‌شود. در زیر به روش‌های مختلف برای درمان بیماری‌ها با هیپنوتراپی اشاره می‌شود:

هیپنوتراپی پیشنهادی: هیپنوتراپیست در حالت هیپنوتیک، به بیمار پیشنهاد می‌دهد. این پیشنهادات می‌توانند برای معالجه علائم خاص یا رفتارهای مرتبط با بیماری توصیه و تلقین شوند. به عنوان مثال، پیشنهاد کاهش احساس درد یا بهبود الگوهای خواب.

هیپنوتراپی بازگشتی: در این روش، هیپنوتراپیست، بیمار را با راهنمایی، به گذشته می‌برد تا تجربیات یا خاطرات گذشته‌ای که ممکن است به بیماری یا علائم آن کمک کنند، بررسی کند. این روش می‌تواند به روشن شدن و مدیریت مسائل روانی پایه‌ای که بر سلامتی اثر می‌گذارد، کمک کند.

هیپنوتراپی شناختی-رفتاری: این رویکرد روش‌های شناختی-رفتاری را با هیپنوز ترکیب می‌کند. به بیماران کمک می‌کند الگوهای تفکری و رفتارهای منفی که ممکن است بیماری خود را تشدید کنند، شناسایی و تغییر دهند. این روش اغلب برای بیماری‌هایی نظیر اضطراب، فوبیاها (ترس‌های مرضی) و برخی اختلالات تغذیه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هیپنوتراپی تحلیلی: هدف از این روش، شناختن و حل علت‌های اصلی مسائل روانی است که ممکن است به شکل علائم جسمی یا بیماری ظاهر شوند. این شامل بررسی عمیق‌تر ذهن ناخودآگاه بیمار به منظور درک عوامل روانی تنی پایه‌ای می‌شود.

خود هیپنوتیزمی: بیماران می‌توانند روش‌های خود هیپنوتیزمی را بیاموزند تا علائم خود را به صورت مستقل مدیریت کنند. آن‌ها به تولید حالت هیپنوتیک و اعمال پیشنهادات در خودشان آموزش داده می‌شوند. هیپنوتراپی خودی می‌تواند برای مدیریت درد وکاهش هراس به کار رود.

تصویرسازی و تجسم هیپنوتیک: در این روش، بیماران به ایجاد تصاویر ذهنی یا صحنه‌هایی که به بهبود و سلامتی منجر می‌شود، هدایت می‌شوند. این روش اغلب برای بیماری‌هایی نظیر سرطان برای تقویت نظام ایمنی و پشتیبانی از فرآیند بهبودی استفاده می‌شود.

بی‌حسی هیپنوتیک: هیپنوز می‌تواند برای کاهش احساس درد استفاده شود. بیماران آموزش داده می‌شوند که از درد دور شوند یا تأثیرات بیماری درمانی را تصور کنند که منجر به کاهش ناراحتی می‌شود. این روش رایج در رویارویی با فرآیندهای دندانپزشکی و زایمان است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۱۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان