دانلود و خرید کتاب فریفته تصادف نسیم نیکلاس طالب ترجمه هانیه هژبرالساداتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فریفته تصادف اثر نسیم نیکلاس طالب

کتاب فریفته تصادف

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۳۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فریفته تصادف

کتاب فریفته تصادف نوشتۀ نسیم نیکلاس طالب و ترجمۀ هانیه هژبرالساداتی است. انتشارات میلکان این کتاب را منتشر کرده است. کتاب، دربارۀ نقش پنهان شانس در زندگی و بازار است.

درباره کتاب فریفته تصادف

کتاب فریفته تصادف، ترکیبی از افکار دو گروه است:

  • پیروان جدیِ عدم‌قطعیت که در زندگی حرفه‌ای‌شان در برابر فریب خوردن از رخدادهای تصادفی و احساسات مربوط به آن مقاومت می‌کنند.
  • کسانی که وسواس زیبایی‌شناختی دارند، دوستدار ادبیات‌اند و فریب هرچیزی را که بی‌عیب‌ونقص، پیراسته، مبتکرانه و باسلیقه باشد، می‌خورند.

این کتاب، بدون واسطه از درونِ نویسندۀ آن برخاسته که بیشتر به فکرها، کشمکش‌ها و مشاهدات وی دربارهٔ خطرپذیری و قطعیت می‌پردازد. این اثر، یک رساله یا  گزارش علمی نیست؛ جستار شخصی است. هدف نویسنده از نگارش این کتاب، سرگرمی بوده و تجربۀ فرآیندهای لذت از هر دو سو بوده است.

 کتاب فریفته تصادف دربارۀ تغییر قیافهٔ شانس و درک آن به شکل غیرشانس (یعنی مهارت) است. به عبارت دیگر این کتاب، راجع به تغییر قیافهٔ رخدادهای تصادفی و درک آن به‌مثابهٔ رخدادهای غیرتصادفی (یعنی جبرگرایی) است؛ رخدادهایی که خودشان را در هیأت احمقی خوش‌شانس به ما نشان می‌دهند.

نسیم نیکلاس طالب، نویسندۀ این کتاب کوشیده تا فقط نقل‌قول‌هایی را به کار ببرد که مستقیماً برآمده از حافظۀ او باشند؛ از نویسندگانی که در سال‌های گذشته، وی پیوسته به نوشته‌های‌شان رجوع نکرده، نقل‌قولی نیاورده است. او می‌گوید «از استفادهٔ بی‌جا از حکمت عاریه‌ای متنفرم. بعداً بیشتر راجع به آن خواهم گفت».

خواندن کتاب فریفته تصادف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فریفته تصادف

«یک روز بهاری، وقتی نرو تولیپ بازار بورس شیکاگو را بررسی می‌کرد، بعد از دیدن یک اتفاق عجیب، فکروذکرش مشغولِ معامله‌گری شد. یک پورشهٔ قرمز کروکی، که با سرعتی چند برابر سرعت مجاز شهری حرکت می‌کرد، ناگهان جلوی ورودی متوقف شد. لاستیک‌هایش صدایی شبیه خوک‌های درحال سلاخی تولید کرد. مردی ورزشکار، حدوداً سی‌ساله، با چهره‌ای برافروخته و آشکارا خشمگین، ظاهر شد و از پله‌ها چنان به‌طرف بالا دوید که گویی ببر دنبالش کرده. ماشینش را موازی ماشینی که متوقف بود نگه داشت و همان‌طور روشن کنار خیابان رهایش کرد. راننده‌های عصبانی دستشان را از روی بوق برنمی‌داشتند و هیاهویی به پا شده بود. بعد از چند دقیقه، مرد جوان بی‌حوصله و خسته‌ای که کت زردرنگ پوشیده بود (رنگ مخصوص لباس کارمندان) از پله‌ها پایین آمد. معلوم بود همهمهٔ راه‌بندان برایش مهم نیست. ماشین را سرسری، چنان‌که گویی کار هر روزش باشد، به‌سوی پارکینگ زیرزمینی راند.

آن روز نِرو تولیپ دچار چیزی شد که در فرانسوی به آن کو دو فودر می‌گویند، که شیفتگی شدیِد ناگهانی (و وسواس‌گونه) است و مثل صاعقه به آدم می‌زند. نِرو تولیپ مشتاقانه فریاد زد «من هم همین رو می‌خوام!» و نتوانست جلوی خودش را بگیرد و زندگی یک معامله‌گر را با زندگی‌های دیگر مقایسه نکند. زندگی دانشگاهی تصویری را از اتاقی ساکت در دانشگاه، با منشی‌های بی‌ادب، به ذهن متبادر می‌کرد؛ کسب‌وکار تصویر دفتری آرام پر از متفکران کُند و نیمه‌کُند، که حرف‌هایشان را با جملات کتابی بیان می‌کنند.»

فهرست مطالب کتاب فریفته تصادف

  • فصل اول: اگر خیلی پول‌داری، پس چرا خیلی باهوش نیستی؟
  • فصل دوم: شیوهٔ عجیب حسابداری
  • فصل سوم: تأملی ریاضیاتی دربارهٔ تاریخ
  • فصل چهارم: رخدادهای تصادفی، چرندوپرند و متفکر علمی
  • فصل پنجم: بقای غیراصلح‌ترین‌ها: آیا تکامل هم فریب رخدادهای تصادفی را می‌خورد؟
  • فصل ششم: چولگی و عدم‌تقارن
  • فصل هفتم: مسئلهٔ استقرا
  • فصل هشتم: همسایه‌های میلیونر خیلی زیادند.
  • فصل نهم: خریدوفروش راحت‌تر از نیمرو درست‌کردن است.
  • فصل دهم: بازنده همه را برمی‌دارد: در باب غیرخطی‌بودن زندگی
  • فصل یازدهم: رخدادهای تصادفی و ذهن ما: در مقابل احتمالات کوریم.
  • فصل دوازدهم: کنهٔ قمارباز و کبوتر در یک جعبه
  • فصل سیزدهم: کارنیادس به رُم می‌آید: در باب احتمال و شک‌گرایی
  • فصل چهاردهم: باکوس آنتونی را رها می‌کند

نظرات کاربران

روزبه افشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۰

نسیم طالب برای من مثل یه قطب‌نما می‌مونه، دقیق اون چیزی رو بهت نشون می‌ده که باید ببینی، اونم توی دنیایی که دقیق دیدن سخت‌ترین کاره. ترجمه هم بسیار عالی بود از نظر من، ترجمه‌ی نسیم طالب درک بالایی می‌خواد،

- بیشتر
کاربر 4408165
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

ما برای اجرای برنامه های دقیق آفریده نشده ایم. ما انسانها ساخته شده ایم تا مانند آتش نشان ها زندگی کنیم....

hossein
۱۴۰۲/۰۱/۲۵

کتاب فوق العاده ای که مترجم با ظرافت تمام اون رو افتضاح و به درد نخور جلوه داده .. ترجمه به شدت بد ، جمله بندی های اشتباه ، ایرادات نگارشی فراوان که تو تک تک فصل ها دیده میشه لطفا

- بیشتر
مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

کتاب بسیار گسسته پیش رفته و من تا به الان که حدود یک چهارم کتاب را مطالعه کردم، در بهترین حالت، تنها تونستم ایده اصلی را متوجه بشم! متن اصلی کتاب رو نخوندم که بتونم به خودم اجازه بدم درباره گسستگی

- بیشتر
hasan behjoo
۱۴۰۱/۰۹/۱۴

کتاب خوبی بود ولی من متوجه قسمت سفر در کتابخانه نشدم

Sara
۱۴۰۱/۰۳/۰۶

فهرستش را که با ترجمه قبلی از انتشارات میر دشتی مقایسه میکنم، چند تا غلط تو فهرست هست!! مثلا فصل ۱۰ اونجا ترجمه شده «بازنده پاک می بازد» و اینجا عبارت عجیب «بازنده همه را می برد»!!! وای انگار مترجم

- بیشتر
Aref Mohajer
۱۴۰۳/۰۲/۰۲

از نظر من ترجمه کتاب مبهمه و فهم اون رو دشوار کرده، جمله بندی ها و کلماتی که استفاده شده جالب نیست‌. حداقل برای من اینطور بوده و مجبور شدم در میانه راه کتاب رو کنار بگذارم.

Alireza Hajimohamadi
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

سلام و درود فکر میکنم این کتاب باید چند بار خونده بشه تا بشه چیز بیشتری ازش فهمید، ترجمه خوب بود، طالب در سراسر کتاب با کسایی که از عقایدشون خوشش نمیاد در حال جنگ هست و عنوان کتاب عالی انتخاب

- بیشتر
هدیه 🪴
۱۴۰۲/۰۷/۰۶

کتاب بسیار خوبی بود متشکرم از مترجم عالی بود لذت بردم کاش صوتی کتاب هم‌بزارید ممنون

mohammad grami
۱۴۰۱/۰۳/۰۳

کتاب ۲۱ سال پیش نسیم طالب رو اومدین اومدین تازه منتشر کردین؟! بجاش کتابهای جدید طالب رو با ترجمه خوب بدید بیرون

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۴)
تنها زمانی سخن بگو که کلامت از سکوت بهتر باشد.
Saba_Radmehr
نمی‌شود از سرایدار فصل اول که برندهٔ لاتاری شد، اگر هزار سال هم عمر کند، انتظار داشت در قرعه‌کشی‌های بیشتری برنده شود. آن‌هایی که علی‌رغم مهارت‌هایشان در زندگی بدشانسی آورده باشند، سرانجام موفق می‌شوند. احمق خوش‌شانسی که در زندگی‌اش شانس آورده، در درازمدت، به‌آرامی، به یک احمقِ کمتر خوش‌شانس تغییر وضعیت می‌دهد. هرکسی درنهایت به ویژگی‌های درازمدتش برمی‌گردد.
Anahid
(در دنیای واقعی بیشتر باید مشکل را حدس زد تا راه‌حل را).
Anahid
معتقدم سرمایهٔ اصلی من، که باید از آن مراقبت کنم و حتی پرورشش دهم، نداشتن اطمینان عمیق فکری است. شعارم هم این است: «کار اصلی من مسخره‌کردن آدم‌هایی است که خودشان و کیفیتِ دانششان را زیادی جدی می‌گیرند.»
me
ظاهراً شواهدی وجود دارد مبنی‌بر این‌که، برای تعالی فکری، گفت‌وگو و مکاتبه با افراد اندیشمند نیروی محرکهٔ بهتری است تا مطالعهٔ زیاد کتابخانه‌ای (صمیمیت انسانی: چیزی درون طبیعت ما هست که، در حین ارتباط اجتماعی و دوستانه با دیگر افراد، به رشد ایده‌هایمان کمک می‌کند).
Anahid
احمق‌های خوش‌شانس نمی‌دانند که احمقِ خوش‌شانس‌اند؛ اصولاً ذاتشان این‌طوری است که نمی‌دانند در چنین دسته‌ای قرار دارند
Anahid
(فهمیدن این نکته که «مطالعهٔ سی‌وچند ساعت اخبار در ماه گذشته نه به توانایی پیش‌بینی‌هایتان در دورهٔ فعالیت‌هایتان اضافه کرده و نه به دانشتان از جهان، به درون‌نگری زیادی نیاز دارد.
Anahid
بااین‌حال بیش از آن‌که یک شیوهٔ محاسباتی باشد، یک روش فکری است. ریاضیات اصولاً ابزاری برای تأمل است تا محاسبه.
Anahid
این‌که تمام میلیونرها افرادی سخت‌کوش بوده‌اند و پشت‌کار داشته‌اند، موجب نمی‌شود کسانی که همیشه سخت‌کوش هستند میلیونر شوند. بسیاری از کارآفرینان ناموفق هم پرتلاش و سخت‌کوش بوده‌اند.
Ahmad
شغل خبرنگاری هدفش سرگرمی است، نه جست‌وجوی حقیقت؛ به‌خصوص وقتی پای رادیو و تلویزیون در میان باشد.
Ahmad

حجم

۴۴۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

حجم

۴۴۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۵ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان