دانلود و خرید کتاب بیولوژی سرمایه گذار جان آر. نوفسینگر ترجمه امیر شیری قهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیولوژی سرمایه گذار اثر جان آر. نوفسینگر

کتاب بیولوژی سرمایه گذار

معرفی کتاب بیولوژی سرمایه گذار

کتاب بیولوژی سرمایه گذار؛ طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت نوشتهٔ جان آر. نوفسینگر و ترجمهٔ امیر شیری قهی و محمد مشاری است و انتشارات بورس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بیولوژی سرمایه گذار

پس از مطرح‌شدن خصیصهٔ اقتصاد و مالی رفتاری و شناسایی بسیاری از سوگیری‌های شناختی که بر تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند، پژوهشگران این حوزه در پی یافتن منبع این سوگیری‌ها برآمدند. کتاب بیولوژی سرمایه گذار عمده تحقیقات در این خصوص را در بر می‌گیرد. نویسندگان کتاب بیش از ۳۰۰ مقاله علمی معتبر را که بسیاری از آن‌ها در چند سال گذشته منتشر شده‌اند، موردبررسی قرار داده‌اند. روند بررسی مقالات در فصول ابتدایی بیشتر دوران کودکی، تجربیات منحصربه‌فرد در دوران رشد، وضعیت زندگی افراد در خانواده‌هایی با ویژگی‌های متفاوت، فیزیولوژی بدن و تأثیرات آن بر تصمیمات مالی را موردبررسی قرار داده‌اند و در ادامه جنبه‌های دیگر مانند وضعیت سلامتی، احساسات، عوامل محیطی، شخصیت و درنهایت وضعیت دوران سالمندی و تأثیرات آن بر تصمیمات مالی موردبررسی قرار گرفته است. 

مسائل روانی و رفتاری سرمایه‌گذار و خطاهای تصمیم‌گیری ناشی از آن می‌تواند سودمندی ابزارهای تحلیل مانند تحلیل بنیادی و تکنیکال را خنثی کند و زیان‌های جبران‌ناپذیری به سرمایه‌گذاران وارد آورد. بنابراین ابزار دیگر برای موفقیت در بازار سهام و به‌طورکلی تصمیمات اقتصادی، شناخت خود و نحوه تصمیم‌گیری و شناسایی منشأ این اشتباهات است. 

کتاب بیولوژی سرمایه گذار به شیوه‌ای نوین منشأ بسیاری از این اشتباهات را توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب بیولوژی سرمایه گذار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای اساتید، دانشجویان رشته‌های مالی و اقتصادی و فعالان بازار سرمایه راهگشاست.

بخشی از کتاب بیولوژی سرمایه گذار

«در چند دهه گذشته نظریه‌های مالی با سرعت بسیار زیادی تکامل پیدا کرده‌اند. بر اساس نظریه تصمیم‌گیری کلاسیک، رویکرد مالی استاندارد سنتی فرض می‌کند انسان و بازارها کاملاً منطقی هستند. فرضیه‌های اساسی این رویکرد این است که افراد به اطلاعات به‌طور کامل دسترسی دارند و این اطلاعات در لحظه انتشار بدون هزینه است، اولویت‌های ثابتی دارند، می‌توانند از منابع نامحدود مغز برای پردازش استفاده کنند و ازنظریه مطلوبیت مورد انتظار برای به حداکثر رساندن مزایای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، طبق این رویکرد وقتی پای پول در میان است، انسان تصمیمات بدون سوگیری اتخاذ می‌کند تا منفعت شخصی خود را به حداکثر برساند و همه باید به نتایج مشابهی در مورد ریسک و بازده برسند. علاوه‌براین، هر خطایی که یک فرد مرتکب می‌شود، قابل پیش‌بینی نیست و با دیگر تصمیمات سرمایه‌گذاران همبستگی ندارد؛ بنابراین این خطاها بر قیمت‌های بازار تأثیرگذار نیستند. متأسفانه، این فرضیه‌ها معتبر نیستند چون افراد اغلب تصمیمات غیرمنطقیِ قابل پیش‌بینی می‌گیرند، به‌خصوص زمانی که پای پول در میان باشد. درواقع، حتی آلفرد مارشال، اقتصاددانی که منحنی‌های عرضه و تقاضا را توسعه داد، با بیان این جمله که «اقتصاد شاخه‌ای از بیولوژی است که به‌طور گسترده ادراک شده است»،‌ تشخیص داد که مردم تحت تأثیرات فیزیولوژیکی قرار می‌گیرند.»


نظرات کاربران

salar
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

کتاب پژوهش های مختلف رو بیان می کنه. اینکه در بازار سهام چقدر عوامل بهم وابسته آمد و چیزهایی که حتی فکرشون رو هم نمی تونین بکنین تاثیر گذار هستند در تصمیم گیری ما . به نظر من خوب بود . واقعا دیدم

- بیشتر
Mo. Safari
۱۴۰۲/۰۹/۰۴

به شدت به فعالان حوزه مالی توصیه میکنم خیلی خوبه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
کمبود قابل‌توجه خواب بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارد و احساسات منفی مثل خستگی، اضطراب و افسردگی را افزایش می‌دهد. به‌این‌ترتیب فرد خسته تصمیمات متفاوتی نسبت به زمانی که خوب استراحت می‌کند، می‌گیرد. درنهایت سلامتی بر رفتار فرد نیز تأثیر می‌گذارد. علاوه‌براین، افراد بیمار یا ناسالم نسبت به افراد سالم که رژیم غذایی مناسبی دارند و ورزش می‌کنند، ترجیحات ریسکی و اقتصادی متفاوتی دارند.
نارگیل

حجم

۶۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

حجم

۶۶۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان