دانلود و خرید کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن ترجمه غزال پارسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

کتاب معجزه شکرگزاری

نویسنده:راندا برن
ویراستار:مریم جمشیدیان
انتشارات:انتشارات تحول
امتیاز:
۳.۷از ۴۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معجزه شکرگزاری

کتاب معجزه شکرگزاری نوشتهٔ راندا برن و ترجمهٔ غزال پارسا و مریم جمشیدیان است و انتشارات تحول آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب معجزه شکرگزاری

آیا کودکی خود را به یاد دارید؟ به یاد دارید که زندگی را چقدر جادویی و حیرت‌آور می‌دیدید؟ زندگی برای شما بسیار هیجان‌انگیز و سرشار از معجزه بود. کوچک‌ترین رویدادها شما را شگفت‌زده می‌کرد. با دیدن قطره‌های شبنم روی چمن‌ها، پرواز پروانه‌ها و هر برگ و یا سنگ عجیب روی زمین به وجد می‌آمدید. در رویاهای کودکی شما، گوزن‌ها پرواز می‌کردند، پری‌ها را در باغ می‌دیدید، حیوانات اهلی با شما حرف می‌زدند، اسباب‌بازی‌ها جان داشتند، ستاره‌ها را از آسمان می‌چیدید و آرزوها به واقعیت می‌پیوستند. در کودکی با افتادن هر دندان شیری از هیجان لبریز می‌شدید، چون فردای آن روز پری‌ها می‌آمدند و برای شما زیر بالشتان کادو می‌گذاشتند. به یاد بیاورید که چگونه روزها و شب‌ها را می‌شمردید تا به روز جشن برسید. در آن دوره، قلبتان از شادی لبریز بود، بی‌نهایت خیال‌پردازی‌های پر از خلاقیت داشتید، باوری قوی داشتید و هر کاری برای شما ممکن بود. بسیاری از ما، در کودکی، احساسی لطیف و خوشایند داشتیم. در آن زمان، به نظر می‌رسید که همهٔ امور به خوبی پیش می‌ر‌ود. هر روز نوید‌بخش یک روز جدید، یک زندگی جدید و یک معجزهٔ جدید بود و هیچ عاملی نمی‌توانست شادی ما را از بین ببرد. اما وقتی بزرگ شدیم، سایه سنگین مسئولیت‌ها، مشکلات و دشواری‌ها بر زندگی ما افتاد. در این زمان، ما از حالت حیرت‌زدگی و شیفتگی بیرون می‌آییم. همچنین، آن شگفتی موجود در باور کودکی ما به‌تدریج کم‌رنگ و ناپدید می‌شود. یکی از دلایل گرایش ما در بزرگسالی، برای سپری کردن زمانی با کودکان، همین است. به این ترتیب، می‌توانیم همان احساس را دوباره در وجودمان زنده کنیم که در کودکی داشتیم، حتی اگر فقط لحظه‌ای را با کودکان سپری کنیم.

این کتاب قصد دارد به شما بگوید نگرشی که اکنون درمورد زندگی دارید، اشتباه است و نگرش درست همان نگرشی است که در کودکی داشتید. شگفتی‌های زندگی واقعیت دارند. در حقیقت، زندگی بسیار شگفت‌آورتر از آن است که در کودکی تصور می‌کردید. همچنین، زندگی ممکن است در مقایسه با آن‌چه در گذشته دیده‌اید بسیار مهیج‌تر، جادویی‌تر و حیرت‌انگیزتر باشد. به محض اینکه بدانید برای باور شگفتی‌های زندگی خود چه کارهایی باید انجام دهید، به شیوه رویایی خود زندگی خواهید کرد و از اینکه تاکنون این باورها را کنار گذاشته و بدون آن‌ها زندگی کرده‌اید، تعجب می‌کنید. شاید پرواز کردن گوزن‌ها را نبینید، اما تمام چیزهایی که آرزو داشتید در جلوی چشمان شما پدیدار می‌شوند. همچنین، مشاهده خواهید کرد رویدادهایی به طور ناگهانی در زندگی شما اتفاق می‌افتند که مدتی طولانی دربارهٔ آن‌ها رویاپردازی کرده‌اید.

هرگز به معنای واقعی پی نمی‌برید که چگونه همهٔ عوامل به کار گرفته می‌شوند تا رویاهای ارزشمند شما به واقعیت تبدیل شوند، چون معجزه‌ها در حیطه‌ای نامرئی اتفاق می‌افتند و این بخش ماجرا به راستی هیجان‌انگیزترین بخش آن است. آیا آماده هستید تا دوباره شگفتی‌های زندگی را احساس کنید؟ آیا آماده هستید تا هر روز، همچون دوران کودکی، از حیرت و شگفتی لبریز شوید؟ پس، برای رویارویی با شگفتی‌ها زندگی در این کتاب آماده باشید. قرار است با معجزهٔ حیرت‌انگیز شکرگزاری آشنا شوید.

خواندن کتاب معجزه شکرگزاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که می‌خواهند تحول بزرگی در زندگی‌شان ایجاد کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب معجزه شکرگزاری

«وقتی صبح از خواب برمی‌خیزید، در این باره فکر کنید که زنده بودن، اندیشیدن، لذت بردن و عشق ورزیدن به راستی امتیازی ویژه است.» «مارکوس اورلیوس» ، فرمانروای رومی (۱۸۰- ۱۲۱)

شروع کردن صبح با سپاس‌گزاری، مانند برگه ضمانتی برای داشتن روزی جادویی و فوق‌العاده است. اضافه کردن سپاس‌گزاری به برنامه‌های صبحگاهی پیامدهای مثبت خود را در سراسر روز به شما نشان خواهد داد. با طلوع خورشید، فرصت‌هایی بسیار را برای سپاس‌گزاری کردن از خداوند در اختیار داریم و این قطعا بهترین زمان انجام این کار است. وقتی ذهن متمرکز می‌شود تا نعمت‌هایی را برای سپاس‌گزاری کردن از خداوند جستجو کند، احتمال منفی‌بافی بسیار کم می‌شود. با انجام دادن این تمرین، روزتان را با شادمانی بیشتر شروع خواهید کرد و مطمئن خواهید شد که روزی عالی را پیش روی خود خواهید داشت. در این صورت رویدادهای معجزه‌آسا را در زندگی مشاهده خواهید کرد. امروز، وقتی از خواب بیدار می‌شوید تا روزی جدید را شروع کنید، قبل از حرکت کردن، قبل از انجام دادن هر کاری، چنین بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!». برای دیدن یک روز دیگر، برای سلامتی، برای این فرصت دوباره از خدا تشکر کنید. زندگی به راستی بزرگ‌ترین نعمت است و اگر به معنای واقعی آن پی ببریم، امکان ندارد بتوانیم روز خود را بدون سپاس‌گزاری شروع کنید. اگر تصور می‌کنید روزی جدید به راستی اهمیتی ندارد، پس، از دست دادن آن هم برای شما اهمیتی نخواهد داشت. در این صورت، می‌توانید این تمرین را آزمایش کنید. حتی اگر برای شما فایده‌ای نداشته باشد و امروزتان را از دست بدهید. در آن لحظه که از خواب بیدار می‌شوید، به این دلیل که می‌توانید روزی دیگر را زندگی کنید، چنین بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!». فرقی نمی‌کند تا چه اندازه خواب‌آلود هستید یا با زنگ ساعتتان بیدار شده‌اید تا به محل کارتان بروید یا تعطیلات آخر هفته است و بیشتر از همیشه خوابیده‌اید. به خاطر خواب خوب شب گذشته، بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!» آیا از خوشبختی کافی بهره‌مند بوده‌اید تا در تخت‌خوابی راحت با ملحفه‌هایی تمیز و بالشی نرم بخوابید؟ پس بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!» درحالیکه پاهای خودتان را روی زمین می‌گذارید، بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!» آیا حمام دارید؟ پس بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!» آیا هر روز صبح می‌توانید شیر آب را باز کنید و آبی تصفیه شده و زلال داشته باشید؟ پس بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!» همه انسان‌هایی را تصور کنید که گودال‌هایی را در زمین حفر می‌کنند تا لوله‌ها را داخل آن‌ها قرار دهند. این لوله‌ها در سراسر کشور و شهر شما و در همه خیابان‌ها نصب شده‌اند و در پایان به خانه شما می‌ر‌سند تا شما بتوانید شیر آب را باز کنید و آبی زلال، تصفیه شده و گرم داشته باشید. پس بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!»

درحالیکه مسواک و خمیردندانتان را ب می‌دارید، بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!» اگر مسواک و خمیردندان وجود نداشت، روز شما با احساسی خوشایند شروع نمی‌شد. به خاطر داشتن حوله، صابون، آینه و همه وسایل ضروری حمامتان از خداوند سپاس‌گزاری کنید که باعث می‌شوند احساس کنید برای شروع کردن روزی دیگر، هوشیار، بانشاط و آماده هستید. درحالیکه لباس می‌پوشید، در این باره فکر کنید که بسیار خوشبخت هستید زبرا لباس‌هایی دارید و می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید و بپوشید. پس، بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!» در این باره فکر کنید که بسیاری از انسان‌ها باید کار کنند تا پوشاک شما را در طی روز تولید کنند. شاید لباس‌هایی که شما در طی یک روز می‌پوشید از کشورهای مختلف در سراسر این کره خاکی به دستتان رسیده باشد. پس، در تصورتان از همه آن‌ها تشکر کنید و برای آن‌ها دعا کنید. آیا کفش دارید؟ پس، بسیار خوشبخت هستید! زندگیتان را بدون کفش تصور کنید، پس، با خودتان بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم که کفش دارم!»

«همیشه از پیش‌بینی کردن روزی جدید، آزمونی تازه، شروعی دیگر و شاید رویدادی معجزه‌آسا خرسند شده‌ام که پشت تصویر‌امروز، صبح منتظر است تا شکوفا شود.» «جی، بی، پریستلی» ، نویسنده و نمایشنامه‌نویس (۱۹۸۴- ۱۸۹۴).

امروزتان را تا حد‌امکان به روزی فوق‌العاده تبدیل کنید. برای انجام دادن این کار، می‌توانید سپاس‌گزاری را به شیوه‌ای متمرکز انجام دهید و آن را به برنامه صبحگاهی خودتان بیفزایید. از لحظه‌ای که چشمانتان را باز می‌کنید تا لحظه‌ای که کفش‌های خودتان را می‌پوشید یا برای رفتن به محل کارتان اماده می‌شوید، با استفاده کردن از هر نعمت موجود در دسترستان سعی کنید در ذهنتان از خداوند سپاس‌گزاری کنید. اگر صبح‌ها در ابتدا حمام می‌کنید یا برای رفتن به محل کارتان آماده می‌شوید، هیچ اشکالی ندارد. شما می‌توانید تمرین صبح جادویی را به منزله ساختار اصلی در نظر داشته باشید و آن را برای برنامه صبحگاهی خودتان به کار ببرید.

اگر صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید و در ابتدا صبحانه می‌خورید، پس، برای تمام نعمت‌هایی که آن‌ها را لمس می‌کنید، می‌خورید یا می‌نوشید، از خداوند سپاس‌گزاری کنید. برای قهوه، چای، آب میوه یا صبحانه خودتان بگویید: «خدایا، سپاس‌گزارم!» این مواد غذایی سبب می‌شوند صبح شما لذت بخش‌تر شود و انرژی کافی داشته باشید تا فعالیت‌های روزانه خودتان را انجام دهید. برای وسایل آشپزخانه منزلتان از خداوند سپاس‌گزاری کنید که آن‌ها را برای آماده کردن صبحانه استفاده می‌کنید. به خاطر داشتن یخچال، اجاق گاز، چای ساز یا کتری و... از خداوند سپاس‌گزاری کنید. هر روز، پس از بیدار شدن، با قراردادن یکی از پاهایم روی زمین چنین می‌گویم: «خدایا» و با قراردادن پای دیگرم روی زمین می‌گویم: «سپاس‌گزارم». به این ترتیب، وقتی پاهایم هر روز برای نخستین بار روی زمین قرار می‌گیرند، چنین گفته‌ام: «خدایا سپاس‌گزارم!» درحالیکه به سمت حمام می‌روم، با هر قدم، در ذهنم چنین می‌گویم: «خدایا، سپاس‌گزارم.» سپس، با لمس کردن و به کارگیری هر وسیله‌ای در حمام به صورت ذهنی به سپاس‌گزاری کردن از خداوند ادامه می‌دهم. تا زمانی که لباس می‌پوشم و برای فعالیت‌های روزانه‌ام آماده می‌شوم، از شادمانی در پوست خود نمی‌گنجم. وقتی بسیار شادمان هستم، می‌دانم که سپاس‌گزاری‌هایم در زندگی‌من تأثیر گذاشته‌اند و مطمئن هستم که روزی معجزه‌آسا خواهم داشت. درحالیکه روزم را سپری می‌کنم، می‌دانم نیرویی جادویی و معجزه‌آسا به من کمک می‌کند؛ چون رویدادهای خوب، یکی پس از دیگری، برایم اتفاق می‌افتند. درحالیکه هر یک از این رویدادهای عالی اتفاق می‌افتند، سپاس‌گزارتر می‌شوم. این حالت سبب می‌شود بر سرعت اتفاق افتادن معجزه‌های زندگی من افزوده شود و رویدادهای خوب بیشتری در زندگی‌من اتفاق بیوفتند. آیا روزهایی را از زندگی به یاد می‌آورید که به نظر می‌ر‌سد در آن روزها تمام امور زندگی به خوبی پیش می‌ر‌فتند؟ بسیار خوب، پس از انجام دادن تمرین صبح جادویی بی‌تردید چنین روزی را پیش روی خود خواهید داشت. حتی ممکن است رویدادهای خوب زندگی در آن روز چند برابر شود!


معرفی نویسنده
عکس راندا برن
راندا برن

راندا برن در ۱۲ مارس ۱۹۴۵ در ملبورن استرالیا متولد شد. او یک مجری رادیویی بود و پس از اینکه چندین شکست متوالی در زندگی شخصی‌اش تجربه کرد، دچار افسردگی شدیدی شد. این افسردگی او را به سمت خواندن کتاب‌هایی مثل «علم ثروتمند شدن» اثری از «والاس واتلز» سوق داد. پس از آن به نوشتن کتابی با موضوع خلق ثروت، سلامتی و عشق در زندگی روی آورد. با توجه به محتوایی که جمع‌آوری کرده بود، در سال ۲۰۰۶ کار کردن روی کتاب راز را به پایان رساند و آن را منتشر کرد. چاپ شدن کتاب راز همانا و به پا کردن سر و صدا هم همانا! فروش کتاب راندا برن آنقدر زیاد بود که راندا را به فکر ساختن یک فیلم مستند پر و پیمان بر اساس محتوای کتاب انداخت. بعد از اینکه مستند راز ساخته و پخش شد، شهرت راندا از مرزهای استرالیا عبور کرد و به سرعت عجیبی به کشورهای دیگر رسید.

نظرات کاربران

Lida J
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

من این کتاب رو از یه مترجم دیگه خوندم، میخواستم بگم کتاب فوق العاده ای هست، برای من واقعا تغییرات بزرگی ایجاد کرد، که یه سری تمریناتش شده سبک زندگیم و هنوزم خداروشکر انجام میدم و دارم نتیجشو میبینم. برای

- بیشتر
مقدم شیوا
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

این کتاب واقعا عالیه.منو از شر ی عادت بد نجات داد.امیدوارم هرکسی که احتیاج داره توی زندگیش لذت ببره و مثل من زندگی کردنو گم کرده بخونه.من کتاب خون نبودم با این کتاب به خوندن کتاب علاقمند شدم‌اگر نظرم باعث

- بیشتر
محمد سعید حقیقی فرد
۱۴۰۱/۰۲/۲۰

این کتاب شبه‌علم است. یک رویکرد پر از مغلطه برای به استثمار کشیدن ذهن خواننده با استفاده از استدلال‌هایی با فرضیاتی کاملا غلط. خواندن آن صرفا باعث اعتیاد شما به توهمی زاییده‌ی ترشح دوپامین ناشی از تکرار می‌شود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
«افرادی که منتظر هستند تا عصای جادویی را برای تغییر دادن زندگی خود پیدا کنند، نمی‌دانند که خودشان همان عصای جادویی هستند.» «تامس لئونارد» مربی رشد شخصی (۲۰۰۳- ۱۹۵۵).
کاربر ۶۳۹۶۲۷۱
«زندگی انسان فقط با سپاس‌گزاری کردن پر رونق و پربار می‌شود.» «دیتریش بانهوفر» ، کشیش کلیسای لوتران، (۱۹۰۶۱۹۴۵)
کاربر ۶۳۹۶۲۷۱

حجم

۱۵۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

حجم

۱۵۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان