دانلود و خرید کتاب سرچشمه های عرفان نصرت‌الله فروهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرچشمه های عرفان اثر نصرت‌الله فروهر

کتاب سرچشمه های عرفان

انتشارات:نشر افکار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سرچشمه های عرفان

کتاب سرچشمه های عرفان نوشتۀ نصرت‌الله فروهر است. نشر افکار این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این اثر، به ریشه‌های یک حرکت و رشد و تکامل آن در روند تاریخ پرداخته است.

درباره کتاب سرچشمه های عرفان

کتاب سرچشمه های عرفان حاصل پژوهشی است که در چند بخش می‌کوشد نگاهی تاریخی را به خوانندۀ خود ارائه دهد. این کتاب، بیش از آن که به مراتب گرایش‌های عرفانی بپردازد، به شکل پدید آمدن آن توجه نشان داده است.

نصرت الله فروهر، در این کتاب، ابتدا به مصر، بین‌النهرین، آشور و بابل می‌پردازد؛ پس از این به اصل و زندگی مردم عرب در پیش از اسلام نگاهی می‌اندازد و سرانجام، پدید آمدن اندیشۀ تصوّف را بررسی می‌کند.

خوانندۀ این کتاب، به شکلی قابل‌دفاع با سیر تکامل و جایگاه عرفان آشنا می‌شود؛ موضوعی که به دلیل نوع نگاه نویسنده، به مسأله‌ای درونی تبدبل می‌شود.

خواندن کتاب سرچشمه های عرفان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزۀ تصوف و عرفان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرچشمه های عرفان

«در همین روزگار در سیستان گروهی دیگر بودند که به نام «عیاران و یا جوانمردان = فتیان» خوانده می‌شدند. اینان طبقه‌یی از طبقات اجتماعی ایرانی و از مردم هوشیار و زرنگ و مردم عوام و گمنام بودند که آیین و آداب ویژه‌ای داشتند و به هنگام جنگ‌ها خودنمایی می‌کردند. اینان گروه‌ها و دسته‌هایی را شامل می‌شدند که گاه به یاری حاکمان و گاه به یاری مخالفان در جنگ‌ها شرکت داشتند. شمار اینان در دوره‌ی بنی‌عباس در «بغداد، سیستان، خراسان» بسیار بود. اینان پیشوایانی داشتند که به او «سرهنگ» می‌گفتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

حجم

۵۸۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

قیمت:
۸۱,۰۰۰
تومان