دانلود و خرید کتاب و سرانجام زنان ملورین کونر ترجمه حسنعلی رونقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب و سرانجام زنان اثر ملورین کونر

کتاب و سرانجام زنان

معرفی کتاب و سرانجام زنان

کتاب الکترونیکی «و سرانجام زنان» نوشتهٔ ملورین کونر با ترجمهٔ حسنعلی رونقی در نشر روشنگران و مطالعات زنان چاپ شده است. و سرانجام، زنان» دادنامه‌ای است که به همه زنان یادآور می‌شود قوی و کوشا باشند.» «کونر» در این کتاب برای رسیدن به جامعه‌ای کوشش می‌کند که در آن زنان حق برابر برای گفتار و شنیده‌شدن داشته باشند. در چنین جامعه‌ای است که یک آینده آزاد، دموکراتیک و مردمی دست‌یافتنی است.

درباره کتاب و سرانجام زنان

به نقل از مردیس ف اسمال: «این کتاب چنان درگیر کننده و خواندنی است که سخت است آن را به زمین گذاشت، نوشته‌ای روان با دانشی ژرف و ناخشنودی از رفتاری که در همه دوره‌های تاریخ با زنان شده است.

این کتابی است با یک بحث ساده: زنان با مردان برابر نیستند؛ آنان در زمینه‌های گوناگون، بویژه آنهایی که در جهان آینده اهمیت بیشتری خواهند داشت، از مردان برترند. این امر تنها به دلیل فرهنگ و شیوه پرورش نیست، گرچه هر دوی این‌ها نقش خود را دارند. این برتری با زیست‌شناسی و دامنه اندیشه‌ها و احساسات پیوند دارد. دلیل اصلی این برتری کروموزوم‌ها، ژن‌ها، هورمون‌ها و شبکه‌های عصبی است که بطور عمده در اثر آموزش‌های مادر و یا در اثر تجربه‌های شخص نیست، بلکه از بنیاد به دلیل تفاوت‌های ذاتی درون بدن و مغز است.

کتاب و سرانجام زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ افرادی که به‌دنبال برابری و عدالت بین زنان و مردان هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب و سرانجام زنان

برخی محققان که بر روی گستره جنسیت تحقیق می‌کنند بر این باورند که زنی و مردی یک پندار است. چون قطعاً همه نوع جنسیتی در این گستره پیدا خواهیم کرد. اما وضع ما انسان‌ها مانند لوله میان باریک است نه لوله نوع اولی. اگر ما کسی را مجبور نکنیم که چیزی باشد که نمی‌خواهد، اگر ما به حقوق اقلیت کوچکی که با تقسیم‌بندی معمولی سازگار نیستند و بویژه به حق اقلیت بزرگی که چنین تقسیم‌بندی را دوست ندارند و نمی‌پذیرند، توجه کنیم، ما بدون انکار اینکه اکثر مردمان، با همه تفاوت‌های درونی هر کدام، زن و یا مردند مراعات حال همه را کرده‌ایم.

تصور کنید بگویم رنگ بخش لوله شیشه‌ای که در نظر دارم دلپذیر است، شما نمی‌توانید بدانید از قرمز یا نارنجی مایل به قرمزی گفتگو می‌کنم. همینطور تصور کنید بگویم فردی را در نظر دارم و شما می‌توانید با یک پرسش زن یا مرد بودن او را تخمین بزنید. مسلماً شما نمی‌پرسید او به موسیقی علاقمند است یا در شهر زندگی می‌کند. چنین پرسشی تلف کردن احتمال تخمین درست شما است. حتی اندازه بلندی قد او راهنمای چندان خوبی نخواهد بود. پرسش در مورد نوع آلت تناسلی تا بیش از ۹۹ درصد به پاسخ کمک می‌کند.

مهم این است که بدانیم بعضی آگاهی‌ها مانند علاقه به موسیقی و محل اقامت ابدا برای تشخیص کمک رسان نیست اما در بعضی موارد دیگر مانند دلبستگی به همسر، اندازه قد، خشونت فیزیکی با آنکه زن‌ها و مردها بسیار شبیه‌اند اما برابر نیستند.

توجه به گروه کمیاب جنسیت میانه سودمند است، علت تفاوت آنها با دیگران زیست‌شناسی است. اینها مانند لوله شیشه‌ای با میانه باریک مورد بحث نیستند. اینها بیشتر مانند مجسمه‌ای بلورین، عجیب، کوچک و زیبا غیرعادی هستند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۹۹۰۷۵
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

به نظرم کتاب بسیار کاربردی بود که به بسیاری از سوالات اساسی در مورد تکامل زن و مرد پاسخ میدهد همچنین تفاوت ها و رفتارهای جنسی در خویشاوندان نزدیک انسان و سایر موجودات را بررسی میکند و در نهایت به

- بیشتر
Sharareh Haghgooei
۱۴۰۲/۰۶/۳۰

از goodreas: نویسنده (بعنوان یک انسان شناس) تحقیقی کامل و دقیق اما پر از داده در مورد موقعیت زنان از گذشته تاکنون و حتی بین دو‌ جنس نر و‌ماده جانداران مختلف انجام داده و تجزیه و تحلیل کاملی از عوامل بیولوژیکی

- بیشتر
neda
۱۴۰۲/۰۸/۱۸

تخیلی است هیچ سند و مدرکی ندارد غیر طبیعی است خلاصه اراجیف بافته

Çelik
۱۴۰۲/۰۵/۱۲

به این کار که کتاب های یه ایدئولوژی ابلهانه رو به عنوان کتاب علمی چاپ می کنید خاتمه بدید واقعا

علی
۱۴۰۲/۰۶/۰۶

اصلاً خوب نیست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
وقتی مردان در گروه‌هایی بدون زنان جمع می‌شوند، در آنان ایده و رفتار مسموم بیشتری به‌وجود می‌آید که جریان تاریخ را زهرآگین کرده است.
Elahe
امروز ۱۳۰۰ میلیون فقیر و نادار در جهان وجود دارد که نیازمند خوراکند. هفتاد درصد این نیازمندان گرسنه، زنان و مادران هستند. ستم مضاعف را بنگرید: در همین جهان فقر و ناداری، زنان شصت درصد کارها را انجام می‌دهند، ده درصد درآمد و یک درصد ثروت را دارند.
بهراد
افزون بر برتری زنان در قضاوت، در امانت‌داری و رازداری، قابل اعتماد بودن، انصاف، روابط کاری و تفریحی بهتر با دیگران، رهایی نسبی از انگیزه‌های منحرف کننده سکس، سطح پایین‌تر پیش‌داوری، تعصب و خشونت، زنان را از نظر زیست‌شناسی برتر از مردان می‌سازد. زنان در همه سنین مرگ و میر کمتر و طول عمر بیشتری از مردان دارند. در برابر بیشتر بیماری‌ها پایدارترند و احتمال ابتلا به اختلالات مغزی که منجر به رفتارهای اخلال‌گر و حتی زیان‌آور می‌شود، در آنان بسیار کمتر است. البته از همه مهم‌تر بدن زنان توانایی تولید یک زندگی نو را دارد، کاری گران‌بها و از نظر زیست‌شناسی دشوار و تنش‌زا که مردان به راستی ناچیزترین سهمی را در آن دارند.
☆Nostalgia☆
به امید روزی که من بتوانم ساعت ۱۰ شب بنزین بزنم و به کلی وحشت زده نباشم. زیرا اگر به لبخند مردی مودبانه پاسخ دهی، تو را دنبال خواهد کرد و اگر آن‌را نادیده بگیری جانت در خطر است. در هر دو حالت آزار و اذیت ادامه دارد.
کاربر ۲۳۷۴۶۱۵

حجم

۳۶۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۳۶۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان