دانلود و خرید کتاب سندروم دختر خوب بورلی انگل ترجمه الهام احمدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سندروم دختر خوب اثر بورلی انگل

کتاب سندروم دختر خوب

معرفی کتاب سندروم دختر خوب

کتاب سندروم دختر خوب نوشتهٔ بورلی انگل با ترجمهٔ الهام احمدزاده در نشر نون چاپ شده است. اِنگِل با معرفی گونه‌های مختلف دختران خوب به شما کمک می‌کند دریابید آیا از این سندروم رنج می‌برید یا نه و با ارائهٔ توصیه‌های خردمندانه و تمرینات و نسخه‌های عملی، گام‌به‌گام، به شما می‌آموزد خود واقعی‌تان را بپذیرید و قاطعانه به دیگران نشان دهید کجا به حریم شما تجاوز و از شما سوءاستفاده کرده‌اند.

درباره کتاب سندروم دختر خوب

بورلی اِنگِل، روان‌پزشک و روان‌درمانگر مطرح آمریکایی، بیش از سی و پنج سال است در زمینهٔ کمک به قربانیان سوءاستفاده‌های جنسی، جسمی و عاطفی و نیز در حوزهٔ مسائل زنان فعالیت می‌کند. کتاب‌های او بارها نامزد دریافت جوایز گوناگون، ازجمله جایزهٔ بهترین کتاب برای زندگی بهتر، بوده‌اند و به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند. او بارها در برنامه‌های تلویزیونی مطرحی چون برنامهٔ اُپرا وینفری حضور داشته است.

کتاب سندروم دختر خوب نتیجهٔ بررسی مسائل و معضلات صدها زنی است که برای دریافت مشاوره به بورلی اِنگِل مراجعه کرده‌اند، زنانی که تنها راه‌حل برای دوست داشته شدن و جلب توجه و رضایت اطرافیان را در خوب بودن می‌بینند، زنانی که با خوب بودن این پیام را به اطرافیان خود منتقل می‌کنند که حدومرز مشخص روانی یا فیزیکی با دیگران ندارند و نمی‌توانند در برابر درخواست اطرافیان از وقت، انرژی و حریم خود دفاع کنند.

از جا بلند شوید، رشد و ترقی خود را از دیگران مستقل کنید و جسارت و ارادهٔ لازم برای تبدیل‌شدن از یک دختر خوب به یک زن قدرتمند را بیابید.

کتاب سندروم دختر خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سندروم دختر خوب

تعریف دختر خوب چیست؟

«دختر خوب» بودن هیچ ربطی به اصول و ارزش‌های اخلاقی ندارد. مونیکا لِوینسکی را می‌توان دختر خوبی نامید، چون با ساده‌لوحی بیش‌ازحد خود مطمئن بود بیل کلینتون عاشق او است و حاضر است هیلاری کلینتون را به خاطر او رها کند. او دختر خوبی بود، چون خواسته‌های بیل کلینتون را به خواسته‌های خود ترجیح می‌داد و حتی بعد از اینکه رابطهٔ مخفیانه‌شان آشکار شد حاضر بود به دروغ‌گویی‌هایش به خاطر او ادامه دهد و با وجود اینکه واضح بود بیل کلینتون او را مثل یک تکه آشغال به کناری انداخته، هنوز هم امید داشت رابطه‌شان به سرانجامی برسد.

دختر خوب بودن لزوماً با مهربانی، گذشت و ادب منافاتی ندارد. اُپرا وینفری تمام این خصوصیات را دارد اما گمان نمی‌کنم بشود او را با عنوان «خوب» توصیف کرد. او در عین صمیمی بودن، مرزهای مشخصی برای خود دارد که از طریق آن‌ها به دیگران می‌فهماند با چه رفتارهایی کنار می‌آید و چه رفتارهایی را نمی‌تواند تحمل کند. اُپرا کسی نیست که بشود با او درافتاد.

دختر خوب کسی است که بیش از آنکه به طرز فکر خودش دربارهٔ خودش اهمیت بدهد نگران است که دیگران چطور درباره‌اش فکر می‌کنند. دختر خوب بودن یعنی یک زن طرز فکر و احساسات دیگران را به طرز فکر و احساسات خودش نسبت به خودش ترجیح دهد و این یعنی به‌جای اعتماد به فهم و شعور خود، مدام چشمش را بر روی اشتباهات دیگران ببندد و به آن‌ها فرصت دوباره بدهد.

مترادف‌های واژهٔ «خوب» در لغت‌نامه عبارت‌اند از: ملاحظه‌کار، دلپذیر، لطیف، مطبوع، دوست‌داشتنی، خوشایند، مهربان، قابل‌تحسین و دلپسند. این‌ها واژگانی هستند که می‌توان با آن‌ها دختر خوب را توصیف کرد. در واقع بسیاری از دختران خوب تمام تلاش خود را می‌کنند تا با این تعاریف شناخته شوند، اما زمانی که به واژهٔ «خوب» فکر می‌کنم واژگان دیگری هم به ذهنم می‌رسند؛ واژگانی مثل مطیع، منفعل، بی‌اراده و متظاهر.

نظرات کاربران

Fereshteh Radmanesh
۱۴۰۱/۰۱/۰۲

قطعا این کتاب از بهترین کتاب های روان شناسی، تا حد متوسطی روان‌درمانی و خودیاری ای بود که خوندم، درسته درمورد خانوم ها نوشته شده اما باید بگم خیلی از مسائلی که داخلش آورده رو آقایون هم باهاش دست و

- بیشتر
yaas
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

لطفا در بی نهایت قرار بدید

sama.mirheydari
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

ترجیح میدم محتوای کتاب رو با یه قسمت از خود کتاب معرفی کنم، "دختر خوب کسی است که بیش از آن که به طرز فکر خودش درباره‌ی خودش اهمیت بدهد نگران است که دیگران چطور درباره‌اش فکر می‌کنند. دختر خوب

- بیشتر
کاربر ۵۱۰۵۴۲۰
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم به همه خانمها به ویژه خانمهایی که در جهت راضی نگه داشتن و تایید دیگران تلاش میکنن توصیه میکنم

zeynab
۱۴۰۱/۰۸/۰۵

کتابی که خوندنش برهرخانمی واجبه.

S
۱۴۰۱/۰۸/۲۷

خیلی مفید

Elizee
۱۴۰۲/۰۸/۰۲

درحال خوندن این کتاب هستم.. واقعا عالیه.. به ریشه طرز فکرها هم اشاره میکنه👌🏼

zeynab1176
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

خیلی عالی بود واقعا کاربردی و لذت‌بخش بود برام بهترین کتابی بود که خوندم کاش زودتر میخوندمش

کاربر ۵۹۹۱۵۱۳
۱۴۰۲/۰۴/۲۰

یکی از بهترین کتاب هایی ک خوندم بوده بعد از خواندن این کتاب احساس میکنم کامل تر شدم و این کتاب رو برای هر خانم و دختر خوب واجب میدونم. امیدوارم شما هم این کتاب رو دوست داشته باشید.

کاربر 3214314
۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کتاب خیلی خوبیه و خانمها حتما باید یه بار این کتابو بخونن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۳)
دختران خوب معمولاً طعمه‌های خوبی برای متجاوزان، مهاجمان و کلاه‌برداران خِبره هستند، چرا که دختران خوب بیش از آنکه به فکر محافظت از خود، احساساتشان و از همه مهم‌تر، امنیتشان باشند به دنبال کمک به دیگران هستند و مدام مراقب‌اند که نکند کسی را برنجانند.
Sky_Blue
نه‌فقط به خاطر اینکه دختران خوب طعمه‌های خوبی برای سوءاستفاده و بازیچهٔ دست شدن هستند بلکه به دلایل دیگری هم باید دست از این تصویر «دختر خوب» بردارید: - دیگران احترامی برای دختران خوب قائل نیستند. - اگر دلیل عصبانیت، دلخوری، ناراحتی و یا سرخوردگی خود را نگویید شانسی برای حل مشکل خود نخواهید داشت. - دیگران که علم غیب ندارند تا بفهمند در سر شما چه می‌گذرد، مگر اینکه احساسات خود را با آن‌ها در میان بگذارید. - احتمال اینکه صمیمیت واقعی را در رابطهٔ خود تجربه کنید بسیار کم است، مگر اینکه دربارهٔ خود و احساساتتان با خودتان صادق باشید.
Sky_Blue
دلیل اصلی دفاع از خودتان و ایستادن در مقابل رفتار نامناسب دیگران عوض کردن آن افراد نیست. هدف این است که با دفاع از حق خود احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید. ایستادن در برابر شخصی که با شما بدرفتاری می‌کند به شما در بالا بردن عزت‌نفستان کمک می‌کند
Fereshteh Radmanesh
افرادی که در فضایی پر از دعوا، خشم و خشونت بزرگ شده‌اند همیشه از دعوا و نزاع و هر آنچه می‌تواند منجر به دعوا و درگیری شود وحشت دارند. این ترس از دعوا و درگیری می‌تواند منجر به رفتارهای بسیار ناسالمی از سوی فرد شود. در نتیجهٔ چنین ترسی، زنان آن‌قدر با بدرفتاری و سوء رفتار کنار می‌آیند که گاهی زندگی خود و فرزندانشان را به خطر می‌اندازند.
Fereshteh Radmanesh
به دیگران فرصت دوباره و سه‌باره و چندباره ندهید. اگر کسی چهرهٔ واقعی خود را به شما نشان داد حواستان را جمع کنید و درست عمل کنید.
kherad
زنان، به‌ویژه آن‌هایی که مورد آزار و سوءاستفادهٔ عاطفی و جسمی یا جنسی قرار گرفته‌اند، بیش‌ازحد از خطاهای دیگران چشم‌پوشی کرده و به آن‌ها شانس دوباره می‌دهند. شیوهٔ درست برخورد با رفتارهای آزاردهنده و توهین‌آمیز این است که فرد در برابر چنین رفتارهایی از خود دفاع کند، حتی اگر به قیمت ترک کردن رابطه با فرد آزارگر باشد. اما زنانی که قربانی آزار و اذیت بوده‌اند معمولاً به دنبال توجیه چنین رفتارهایی از سوی فرد مقابل می‌گردند و تلاش می‌کنند تقصیر را به گردن خود بیندازند یا فکر کنند حتماً فرد کنترل خود را از دست داده و در آینده دیگر چنین خطایی از او سر نخواهد زد.
Fereshteh Radmanesh
در دل نگاه داشتن خشم به‌جای خالی کردن آن بر سر فردی که موجب عصبانیت ما شده است نیز کاری بسیار آسیب‌زا و مخرب است.
Fereshteh Radmanesh
خیلی مهم است که در رابطهٔ خود با یک مرد خودتان بتوانید از پس هزینه‌های زندگی‌تان بربیایید و اگر نمی‌توانید لطفی را جبران کنید قبولش نکنید. با این کار به طرف مقابل می‌گویید که نمی‌تواند شما را با پول بخرد و شما زن مستقلی هستید که اجازه نمی‌دهید کسی کنترلش کند و به او زور بگوید. حتی اگر وضع مالی‌تان آن‌قدری خوب نیست که بتوانید هرازگاهی صورتحساب را بپردازید، می‌توانید با یک شام خانگی لطفش را جبران کنید یا با یک غذای سادهٔ حاضری به پیک‌نیک دعوتش کنید.
Fereshteh Radmanesh
زنانْ تحت‌فشار عصبی برای بروز خشم خود گریه می‌کنند، غصه می‌خورند، به خود شک می‌کنند، بی‌صدا و در سکوت تسلیم خواسته‌های دیگران می‌شوند یا بیهوده و بی‌دلیل خود را سرزنش می‌کنند
Fereshteh Radmanesh
۱. فقط به این خاطر که شما با دیگران خوب هستید نمی‌توان تضمین کرد که دیگران هم با شما خوب باشند. هر کسی مسائل و مشکلات خودش را دارد. هستند افرادی که هر چقدر هم که شما با آن‌ها خوب باشید با شما خوب نخواهند بود و دوستتان نخواهند داشت. شاید پیش‌داوری‌هایشان در مورد شما نگذارد با شما خوب باشند؛ مثلاً چون یک زن هستید، رنگ پوستتان تیره است، زیادی چاق هستید یا زیادی لاغر. شاید به شما حسادت می‌کنند و یا حتی شاید به این خاطر که شما آن‌ها را یاد کسی می‌اندازید که از او خوششان نمی‌آید.
atousa sarmast

حجم

۲۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان