دانلود و خرید کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار جری پوراس ترجمه حمیده رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار اثر جری پوراس

کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

معرفی کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

خلاصه کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار به نویسندگی جری پوراس، جیم کالینز و ترجمهٔ حمیده رستمی است. نشر لیوسا میکروبوکِ ساختن تشکیلات ماندگار را منتشر کرده است.

درباره کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

شرکت‌های آینده‌ساز می‌توانند از طریق موفقیتِ بادوامِشان به ما آموزش بدهند. شرکت‌های به‌اصطلاح آینده‌ساز خیلی چیزها دارند که به ما یاد بدهند. این شرکت‌ها یدی طولا در دستیابی به موفقیت دارند و تاج جواهرنشان صنعتِ خودشان به‌شمار می‌آیند. مهم‌تر از همه این است که موفقیتشان بادوام است. آن‌ها حتی وقتی مدیران بزرگشان بازنشسته شوند و محصولات محبوب و پُررونقشان منسوخ شود، باز هم پیشرفت می‌کنند. شما قرار است در کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار با مطالعه و دانستن اطلاعاتی دربارهٔ شرکت‌ها و تشکیلات ماندگار در جهان، راز ماندگارماندن آن‌ها را متوجه شوید و از این پس سعی کنید با راهکارهایی که در این خلاصه‌کتاب ارائه می‌شود، روش آن‌ها را امتحان و تکرار کنید.

خواندن کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب مختصر و مفید ساختن تشکیلاتی ماندگار را به کسانی که سودای ماندگارکردن تشکیلات، شرکت، ایده‌ و محصولاتشان را دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ساختن تشکیلاتی ماندگار

آنچه باعث می‌شود شرکت‌های آینده‌ساز تا این حد موفق باشند این است که آنها درحالی‌که چهارچشمی از ثبات و استمرار ایدئولوژی اصلی‌شان محافظت می‌کنند، راه را برای تغییر و توسعهٔ مظاهر آن ایدئولوژی هم باز می‌گذارند. به‌عنوان مثال، عامل ثابت در ایدئولوژی اصلی فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت این است که از انتظارات مشتری فراتر برود، اما ایستادن کارکنانی جلوی درِ ورودی فروشگاه برای خوشامدگویی به مشتری عملی است که ممکن است تغییر کند. یا مثلاً ایدئولوژی اصلی بوئینگ این است که در صنعت هوانوردی پیشرو باشد، اما ساختن جمبوجت نُمادی از آن ایدئولوژی است که می‌شود تغییرش داد.

این انعطاف‌پذیری نشان می‌دهد که چطور شرکت‌های آینده‌ساز از رفتن به زیر یوغ به‌اصطلاح «یا این یا آن» امتناع می‌کنند، کاری که به‌موجب آن شرکت باید یا وفادار ماندن به اصول را انتخاب کند یا آنچه را باعث پیشرفت می‌شود. اما درعوض، شرکت‌های آینده‌ساز ویژگی «و» را به‌کار می‌برند _ یعنی امتحان کردن و پیشرفت _ درحالی‌که همچنان به ایدئولوژی اصلی‌شان پایبندند.

شرکت‌های آینده‌ساز ایدئولوژی اصلی‌شان را دارند تا راهنمایی‌شان کند، اما درعین‌حال بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا روزبه‌روز شرایط محصولات و تجارت و سازمانشان بهتر شود. آنها هرگز از تلاش دست برنمی‌دارند و به خودشان غره نمی‌شوند. جان ویلارد ماریوت، مؤسس هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت را در نظر بگیر که شعارش این بود که «همیشه سازنده باش، کارهایی مفید و مؤثر انجام بده، و تا زمان مرگ مطمئن شو هر روز به یک دردی بخوری.» این شعار تا حدودی مأیوس‌کننده به‌نظر می‌رسد، ولی درعین‌حال تعهدی بزرگ به پیشرفت مداوم هم هست.شرکت‌های آینده‌ساز قادرند با وفادار ماندن به ایدئولوژی و مرام اصلی‌شان، همچنان‌که بی‌وقفه پیشرفت می‌کنند، به موفقیتی چشمگیر دست یابند. ایدئولوژی اصلی هر شرکتی علاوه بر ارزش‌های اصلی، هدف شرکت را هم شامل می‌شود، که یعنی دلیل موجودیتِ شرکت فراتر از سود سهامداران یا ارزش‌گذاری سهام‌شان است. شرکت‌های آینده‌ساز برای تکمیل ایدئولوژی اصلی‌شان، درعین‌حال با تعیین اهدافی جسورانه و ایجاد سازوکارهایی مردمی برای عملی کردن خط‌مشی شرکت، باعث پیشرفت مداوم‌شان می‌شوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۱۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان