دانلود و خرید کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول رضا رحیمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول اثر رضا رحیمیان

کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول

کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول نوشته رضا رحیمیان است. کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول  یکی از کتاب‌های کاربردی مدیریت انتشارات نسل روشن است.

درباره کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول

در این کتاب بیان جامعی از تعریف استراتژی چیست از درون متون علمی گردآوری کردم تا بتوان با مطالعه و تأویل آنها، دید عمیق تری از این واژه کسب کرده و به تبع بتوانیم کاربست درست تری از آن را در برنامه ریزی و مدیریت سازمان اعمال نمائیم. هیچ چیز سهل الوصولی در دنیای رقابت مزیت آور نیست، بنابراین استراتژی اثربخش تنها در سایه نگرش هوشیارانه به جوهره استراتژی شکل می گیرد. بنابراین ضروریست که ماهیت و جوهره استراتژی شناخته و بازگو شود. برای استراتژی تعاریف متعددی ذکر شده است و هر یک از این تعاریف ابعادی از مفاهیم استراتژیک را مورد توجه قرار داده است. 

به لحاظ ریشه شناسی، واژهٔ «راهبرد (استراتژی/Strategy) مشتق از کلمه یونانی «استراتگوس/Strategus“ و مرکب از دو لغت «استراتوس/Stratus ” یعنی قشون و «آگاگس/Agaugus ” یعنی راهنما و به معنای فرمانده است. در یونان قدیم، فنون یا نقشه‌هایی که یونانیان و همچنین رومیان برای کسب پیروزی در جنگ به کار می بردند «استراتژوم/Strategum ” نامیده می‌شد. 

خواندن کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد اول

متولد ۱۹۴۷ در آمریکا. فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه پرینستون، MBA از دانشگاه‌هاروارد و دکترای اقتصاد کسب و کار در سال ۱۹۷۳ از دانشگاه‌هاروارد. وی درسال ۱۹۸۰ کتاب «استراتژی رقابتی» خود را منتشر کرد که معروفیت جهانی برای وی بهمراه داشت. هر چند وی تاثیرپذیر از تفکرات ایگور آنسف بود ولی معروفترین فردی است که مفهوم استراتژی را به صورتی که امروزه می‌شناسیم که در آن «سازمان باید با مطالعه دقیق محیط‌های بیرونی و درونی به تدوین استراتژی بپردازد» بسط داد. دو مدل یا مفهوم پایه‌ای که علم استراتژی به آن مدیون است متعلق به مایکل پورتر است: «زنجیره ارزش» و «پنج نیروی مایکل پورتر». جمله معروف مایکل پورتر: «استراتژی زاییدهٔ رقابت است پس باید مزیت رقابتی را برای خود ایجاد کنیم». مجموعه مطالعات و مدل‌هایش، وی را به عنوان بزرگترین متفکر استراتژی معرفی کرده است. پورتر که همیشه به ورزش علاقه داشته، در یکی از مصاحبه‌های خود توضیح داد که به علت علاقهٔ زیاد به ورزش، رقابت همیشه در ذهن او جایگاهی خاص داشته و نهایتاً باعث شده که مفهوم استراتژی رقابتی را وارد دنیای تئوری‌های مدیریت و کسب و کار کند. همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، او مفاهیم متعددی را حوزه استراتژی مورد بررسی قرار داده و تدوین و ترویج کرده است که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

بحث مزیت رقابتی پورتر امروزه به یک فاکتور شناخته‌شده در تحلیل کسب و کارها تبدیل شده است. مزیت رقابتی عاملی است که باعث می‌شود مشتری، یک سازمان یا محصول را در میان رقبایش انتخاب کند.

مدل پنج نیروی پورتر که شاید بتوان گفت، معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کار اوست. از این مدل برای تحلیل جذابیت یک صنعت و نیز برآورد ظرفیت بالقوهٔ سوددهی در صنعت استفاده می‌شود. پنج نیروی رقابتی پورتر شامل موارد زیر است:

قدرت چانه زنی تأمین کنندگان

قدرت چانه زنی مشتریان

قدرت تهدید تازه واردها

فشار رقابت میان رقبای فعلی

تهدید کالاها و خدمات جایگزین

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۲ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان