دانلود و خرید کتاب ساختن برای ماندن جیم کالینز ترجمه ریحانه توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ساختن برای ماندن

کتاب ساختن برای ماندن؛ عادت‌های موفق شرکت‌های آرمانی نوشتهٔ جیم کالینز و جری پوراس و ترجمهٔ ریحانه توکلی و سمیرا فرهادی است و هورمزد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ساختن برای ماندن

جیم کالینز و جری پوراس در کتاب ساختن برای ماندن مجموعه‌ای از شرکت‌های استثنائی را برگزیدند که امتحان خود را طی زمان پس داده‌اند و تاریخ تأسیس آن‌ها به‌طور متوسط در سال ۱۸۹۷ بوده است. آن‌ها را از همان آغاز کار و تمام مراحل توسعه‌شان بررسی کردند؛ از زمانی‌که اندازه‌ای متوسط داشتند تا امروز که شرکت‌هایی بزرگی شده‌اند. افزون‌برآن، آن‌ها را با مجموعه‌ای دیگر از شرکت‌های خوب با عملکرد مشابه مقایسه کردند که از نظر قدرت و منزلت هنوز به مقام آن‌ها نرسیده‌اند و همچنین دورانی را مدنظر قرار دادند که تغییرات چشمگیر را در دنیای پیرامونشان تجربه می‌کردند؛ این تغییرات عبارت بودند از: جنگ‌های جهانی، رکود، انقلاب صنعتی و تحولات فرهنگی. در تمام این مراحل از خود پرسیدند: «چه چیزی شرکت‌های استثنائی را از سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند؟»

نویسندگان کتاب می‌خواستند فراتر از رگبار بی‌پایان اصطلاحات مدیریتی مُدروز پیش بروند. دراین‌راستا، اصولی نامتناهی در مدیریت کشف کردند که همواره شرکت‌های برجسته را متمایز می‌کند. در امتداد مسیر دریافتند که امروزه بسیاری از روش‌های مدیریتی «نوآورانه» یا «جدید» در واقع، اصلاً جدید نیستند. همچنین، بسیاری از اصطلاحات متداول کنونی، مانند مالکیت کارکنان، قدرت‌دهی، توان‌افزایی، بهبود مستمر، مدیریت کیفیت فراگیر، آرمان مشترک، ارزش‌ها و فرهنگ‌های مشترک و...، نسخه‌های روزآمد رویه‌هایی هستند که در برخی موارد قدمتشان به دههٔ نخست قرن نوزدهم برمی‌گردد.

باوجوداین، بخش اعظم یافته‌ها شگفت‌انگیز و حتی گاه تکان‌دهنده بود و افسانه‌های بسیاری از میان رفت و بسیاری از اصول و چهارچوب‌های سنتی و متعارف اعتبارشان را از دست دادند. آن‌ها باید آموخته‌های پیشین را فراموش می‌کردند و چهارچوب‌های قدیمی را کنار می‌گذاشتند و چهارچوب‌هایی جدید و از پایه تعیین می‌کردند.

براساس یافته‌ها، یکی از کشف‌های بسیار مهم و بزرگ آن‌ها این بود که تقریباً هر کسی می‌تواند شخصیتی کلیدی در ایجاد کسب‌وکاری فوق‌العاده باشد. بیشتر مدیران در تمام سطوح می‌توانند از این شرکت‌ها درس بگیرند و این آموزه‌ها را به‌کار برند. در مقابل، دیدگاه تضعیف‌کننده‌ای که می‌گوید: «رشد و بزرگی شرکت‌ها به رهبری کسانی بستگی دارد که دارای صفت‌های نادر و مرموزی هستند که نمی‌توان آن صفت‌ها را آموخت»، به‌کلی بی‌پایه و دست‌کم از دید ما برای همیشه از بین رفته است.

صدها مثال ویژه در این کتاب شما را بر آن می‌دارد که در سازمانتان اقدام فوری به‌عمل آورید. مفاهیم و چهارچوب‌ها در ذهن شما جا می‌افتند و اندیشه‌تان را هدایت می‌کنند. این کتاب اعتمادبه‌نفس داشتن و الهام‌بخش‌بودن را به یاد شما می‌آورد.

خواندن کتاب ساختن برای ماندن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همهٔ مدیران ارشد، مدیرعاملان و کارآفرینان دنیا باید این کتاب را بخوانند. همچنین اعضای هیئت‌مدیره، مشاوران، سرمایه‌گذاران، روزنامه‌نگاران، دانشجویان رشتهٔ بازرگانی و هر کسی که به ویژگی‌های متمایزِ پایدارترین و موفق‌ترین شرکت‌های دنیا علاقه‌مند است، از خواندن این کتاب بی‌نیاز نخواهد بود.

بخشی از کتاب ساختن برای ماندن

«وقتی ایدئولوژی محوری شرکت‌های آرمانی با شوق و انگیزهٔ پیشرفت همراه شود، سبب تحول، حرکت پیوستهٔ روبه‌جلو و تغییر در همهٔ امور تغییرپذیر می‌شود؛ اموری که بخشی از ایدئولوژی محوری شرکت نیستند. در حقیقت، محرک پیشرفت از اشتیاق عمیق بشر به کاوش، آفرینش، کشف، دستیابی، تغییر و بهبود سرچشمه می‌گیرد؛ در واقع، همهٔ این‌ها برای بهترشدن و بهترکردن است. در ضمن، انگیزه و میل به پیشرفت از نوع حرف‌های روشنفکرانه و عقیم نیست که هیچ‌وقت به مرحله عمل در نیایند. برای مثال می‌گویند: «پیشرفت در دنیای در حال تغییر چیز خوبی است یا سازمان‌های سالم باید تغییر کنند و بهبود یابند یا ما باید اهدافی داشته باشیم؛ بر عکس، این انگیزه، انگیزه‌ای نیرومند، درونی، ریشه‌دار، غیرارادی و بنیادی است؛ در واقع، همان نوع محرکی است که سم والتون را در چند روز پایانی و باارزش عمرش، به بحث‌کردن در خصوص ارقام فروش هفته با مدیر فروشگاهی محلی در بیمارستان هدایت کرد. محرکی که سبب شد ویلارد ماریوت با شعار زیر زندگی کند و به آن عمل کند: «به سازنده‌بودن و انجام‌دادن کارهای سازنده ادامه دهید تا زمان مرگ‌تان فرا برسد و کاری کنید که هر روزتان تا آخرین لحظه ارزش زندگی‌کردن را داشته باشد.»

در واقع، «محرک پیشرفت» شرکت سیتی کورپ را برانگیخت تا هدف تبدیل‌شدن به فراگیرترین موسسهٔ مالی دنیا را تنظیم کند؛ زمانی‌که هنوز آن‌قدر کوچک بود که چنین هدفی، اگر بی‌پروایانه نبود، برایش مضحک به‌نظر می‌رسید. همان نوع محرکی است که والت دیزنی برای ساختن دیزنی‌لند آبروی کاری‌اش را به‌خطر انداخت، حتی بدون هیچ اطلاعی از بازار که نشان‌دهندهٔ تقاضا برای چنین رؤیایی باشد. محرکی که باعث شد فورد آینده‌اش را برای هدف بی‌باکانهٔ «مردمی‌کردن اتومبیل» به‌خطر بیندازد؛ در نتیجه، اثری فراموش‌نشدنی در دنیا برجای بگذارد.»

معرفی نویسنده
عکس جیم کالینز
جیم کالینز

جیم کالینز نویسنده معروف کتاب‌های مدیریت است که در ۲۵ ژانویه ۱۹۵۸ در کلرادو آمریکا متولد شد. او مدرک لیسانس و MBA خود را از دانشگاه استنفورد و دکتری افتخاری را از دانشگاه کارادو گرفت. کالینز فردی است که عمر خود را به تحقیق و پژوهش در زمینه مدیریت گذرانده. کارنامه زندگی او پر از کتاب‌های مختلف است. کتاب‌هایی که برخی از آن‌ها حتی تا ده میلیون نسخه در جهان هم به فروش رسیده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
تومان