دانلود و خرید کتاب زنان، خورد و خوراک، معنویت جنین راث ترجمه حمیده رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنان، خورد و خوراک، معنویت اثر جنین راث

کتاب زنان، خورد و خوراک، معنویت

معرفی کتاب زنان، خورد و خوراک، معنویت

میکروکتاب زنان، خورد و خوراک، معنویت نوشتهٔ جنین راث و ترجمهٔ حمیده رستمی است و نشر لیوسا آن را منتشر کرده است. این کتاب مسیری دور از انتظار به‌سمت تقریباً هر هدفی است.

درباره میکروکتاب زنان، خورد و خوراک، معنویت

می‌پرسی از این کتاب چه عایدت می‌شود؟ می‌فهمی چه عاملی باعث می‌شود ناخواسته و بی‌اختیار پرخوری کنی.

هر کسی در مرحله‌ای از زندگی سعی می‌کند مقداری وزن کم کند. در بعضی موارد کاملاً منطقی است که آدم سعی کند چند کیلو وزن کند تا سالم‌تر باشد. گاهی هم انگیزه‌ٔ ما برای رژیم‌گرفتن موضوعی عمیق‌تر را منعکس می‌کند که یک مورد به احساس ارزشمند بودنمان مربوط می‌شود و دیگر اینکه پرخوری‌ می‌کنیم تا حواسمان را از احساسی ناخواسته منحرف کنیم.

در نکات برجستـه‌ٔ این کتاب بـه مسائـل احسـاسیِ موجود در کُنهِ بی‌اختیارخوردن و همچنین مقابله و کنارآمدن با میل به پرخوری می‌پردازیم. اصلاً نترس؛ راهی برای در هم شکستن چرخه‌ٔ بی‌اختیار خوردن و رژیم غذایی اجباری وجود دارد که خیلی هم با رفتن روی تردمیل و درپیش‌گرفتن مسیری معنوی ارتباط ندارد.

جِنین راث، نویسنده‌ٔ این کتاب، ده‌ها سال است که بـه مردم کمـک می‌کنـد زندگـی احسـاسـی و هیجانـیِ سالم‌تری داشته باشند. او در این کتاب تجربیات و دانشی را که در سفر خودش کسب کرده و آنچه را از دیگران یاد گرفته، به‌اشتراک می‌گذارد.

بعد از خواندن این نکات می‌فهمی که:

 چطور مراقبه می‌تواند کمکت کند ریشه‌ٔ اختلال در خوردن را پیدا کنی؛

 چگونه فیلم «روزِ گراندهاگ» به ما درباره‌ٔ کم‌کردن وزن آموزش می‌دهد؛

 چطور می‌توانی یاد بگیری که با مسئولیت خودت هرچه دلت خواست بخوری.

خواندن میکروکتاب زنان، خورد و خوراک، معنویت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زنانی که می‌خواهند لاغر شوند و کم‌خوری را پیشهٔ خود سازند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از میکروکتاب زنان، خورد و خوراک، معنویت

معمولاً مشکلاتی مثل تهدید و اذیت شدن در مدرسه، کتک خوردن و بدرفتاری دیدن در خانه، یا طلاق والدین است که مشکلِ بغرنجِ اختلال در خوردن را ایجاد می‌کند.

در مورد جِنین راث هم مشکلات و عذاب‌های دوران بچگی‌اش باعث ایجاد اختلالِ خوردن در او شد.

او در اوایل دوران نوجوانی اغلب بابت رابطهٔ ازهم‌گسیخته و ناکارآمدش با پسرها یا پدرومادرش عصبانی یا ناراحت و غمگین بود، بنابراین پرخوری می‌کرد تا اضطراب و آشفتگی‌اش را تسکین بدهد.

طبیعتاً، این مسئله باعث شد وزنش بالا برود و درنتیجه احساس کند که هیچ‌کس از او خوشش نمی‌آید. و همین باعث شد زمانی هفته‌ها یا ماه‌ها یک رژیم لاغری سخت را دنبال کند، که البته این برنامه‌ها هم همیشه کنار گذاشته می‌شدند؛ به‌این‌ترتیب که دیر یا زود او با یک شرایط احساسی ناراحت‌کننده مواجه می‌شد، که می‌توانست دعوا با خواهر و برادر یا نگاه نامهربانانهٔ غریبه‌ای در خیابان باشد. بعد، دوباره همان احساس خشم یا اندوه ظاهر می‌شد و او روزها یا هفته‌ها پرخوری را از سر می‌گرفت.

اما با وجود این ناراحتی، رنج و عذاب ممکن است عاقبت به بینش و بصیرتی معنوی هم منجر شود.

هیچ‌کس دردورنج را دوست ندارد، ولی بدون پریشانی و ناراحتیِ احساسی هیچ انگیزه‌ای نداریم تا دنبال معنایی عمیق‌تر در زندگی‌مان بگردیم. به‌علاوه، وقتی رنج و عذابِ ما به نقطه‌ای برسد که مقاومت‌مان درهم‌بشکند، بر سر دوراهی قرار می‌گیریم که تسلیم شویم و از زندگی دست بکشیم یا نگرشمان نسبت به زندگی و روش زندگی‌مان را تغییر بدهیم.

وقتی راث به این مرحله رسید، به مراقبه رو آورد و به مکاشفه‌ای معنوی نایل شد. او با این کشف پی برد که زندگی چیزی بیش از آن است که ما با حواس پنجگانه‌مان درک می‌کنیم.

برای کشف حقیقت معنوی‌ات، بر مواردی تمرکز کن که آرامش خیالت را به هم می‌زند. وقتی در مورد چنین موضوعی تعمق و مراقبه کنی، عاقبت به احساسات هیجانیِ عمیق‌ترِ پنهان در پسِ دردورنج و ناراحتی‌ات پی می‌بری، که بعد می‌توانی آنها را تأیید و حل‌وفصلشان کنی.

جنین راث برای پایان دادن به چرخهٔ معیوب پرخوری و رژیم لاغری، می‌بایست کلاً نگرش و طرز فکرش را در مورد خودش تغییر می‌داد؛ یعنی باور می‌کرد همین‌طور که هست سزاوار عشق و محبت است. در نهایت، این تغییرِ نگرش به تحولی عظیم در زندگی‌اش انجامید.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۱۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان