دانلود و خرید کتاب داستان پیدایش دیوید کریستین ترجمه سینا بحیرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان پیدایش اثر دیوید کریستین

کتاب داستان پیدایش

انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۳.۲از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب داستان پیدایش

کتاب الکترونیکی «داستان پیدایش» نوشتهٔ دیوید کریستین با ترجمهٔ سینا بحیرایی در مهرگان خرد چاپ شده است. دیوید کریستین با تمرکز بر تعریف وقایع و روندهای اصلی تاریخی، رشته‌های پنهانی را که همه چیز را به هم گره می زنند، آشکار می‌کند. از ایجاد کرهٔ زمین تا ظهور کشاورزی، جنگ هسته‌ای و فراتر از آن.

درباره کتاب داستان پیدایش

دیوید کریستین در مقدمهٔ کتابش می‌گوید:

من این کتاب را با این باور خوش‌بینانه نوشتم که ما انسان‌های نوین محکوم به این نیستیم که در یک وضعیت فروپاشی و بی‌معنایی مزمن به سر ببریم. در بستر توفان آفرینش‌گر مدرنیته، یک داستان پیدایش جهانی و تازه در حال آشکارشدن است که همچون داستان پیدایش سنتی پر از معنا و حیرت و راز است، اما بر اساس تحقیقات علمی نوین و با پیروی از قواعد بسیار نوشته شده است. این داستان هنوز فاصلهٔ زیادی تا کامل شدن دارد، شاید حتی به خاطر آن مجبور باشیم که تفکرات داستان‌های پیدایش قدیمی‌تر در مورد نحوهٔ گذران یک زندگی خوب و قابل تحمل را هم در آن ادغام کنیم. ولی این داستان ارزش مطالعه دارد، چرا که بر میراث جهانی متشکل از اطلاعات و دانش کاملاً بررسی‌شده تکیه می‌کند و اولین داستان پیدایشی است که تمام جوامع و فرهنگ‌های انسانی سراسر جهان را در خود جای می‌دهد. یک پروژهٔ جمعی جهانی است، داستانی که در بوینس آیرس و پکن و در لاگوس و لندن به یک اندازه باید جواب بدهد. در دنیای امروز کارشناسان زیادی درگیر وظیفهٔ هیجان‌انگیز خلق و روایت این داستان پیدایش نوین شده‌اند، آن‌ها همچون تمام داستان‌های پیدایش به دنبال آن ماهیت هدایت‌گر و حس دستیابی به هدف مشترکی هستند که این داستان ممکن است در خود داشته باشد، البته این‌ها باید در خدمت جهان به هم پیوستهٔ امروز باشد.

دیوید کریستین از پدر و مادری انگلیسی و آمریکایی در سال ۱۹۴۶ در بروکلین نیویورک به دنیا آمد. در آفریقا و انگلستان رشد و پرورش یافت. از آکسفورد انگلستان مدرک کارشناسی و از اونتاریوی کانادا کارشناسی ارشد و سرانجام از آکسفورد مدرک دکترای تاریخ گرفـت. او در این کتاب با بینشی خیره کننده از منشأ جهان ، آغاز زندگی ، ظهور انسان ها و آنچه آینده ممکن است به ارمغان بیاورد، جسورانه جایگاه ما را در کیهان مشخص می کند.

کتاب داستان پیدایش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب داستان پیدایش

در قلب داستان پیدایش نوین یک پیچیدگی فزاینده وجود دارد. گیتی ما چگونه ظاهر شد و این گیتی چگونه توانست کاروانی غنی از چیزها، نیروها و موجودات خلق کند که ما بخشی از آن هستیم؟ واقعاً نمی‌دانیم این‌ها از چه چیزی شکل گرفتند یا آیا پیش از پیدایش گیتی چیز دیگری هم وجود داشت یا خیر. ولی این را می‌دانیم که وقتی گیتی از یک تودهٔ عظیم انرژی شکل گرفت، ماهیت بسیار ساده‌ای داشت. این سادگی هنوز به صورت یک شرط پیش‌فرض باقی مانده است. در نهایت باید در نظر داشته باشیم که بخش عمده‌ای از گیتی ما سرد، تاریک و فضای خالی است. بااین‌حال، در حیطه‌های خاص و غیرمعمولی چون سیاره خودمان، شرایط و محیط‌های گلدیلاکسی عالی وجود دارد، همچون غذای بچه خرس داستان کودکانه گلدیلاکس و سه خرس که نه خیلی داغ بود نه خیلی سرد، نه خیلی غلیظ بود نه خیلی رقیق، این شرایط و محیط‌ها هم بهترین مرحله از تکامل پیچیدگی را در خود دارند. در محیط‌های گلدیلاکسی، چیزهای بسیار پیچیده در طول میلیاردها سال ظاهر شده‌اند، چیزهایی با بخش‌های متحرک‌تر و ارتباطات درونی پیچیده‌تر. نباید دچار این اشتباه شویم که چیزهای پیچیده‌تر لزوماً از موارد ساده‌تر بهتر هستند. البته پیچیدگی برای انسان‌ها اهمیتی ندارد، چون ما خودمان خیلی پیچیده هستیم و جامعهٔ جهانی پویایی که در آن زندگی می‌کنیم از پیچیده‌ترین چیزهایی است که می‌شناسیم. به همین دلیل، درک نحوهٔ ظهور چیزهای پیچیده و شرایط گلدیلاکسی که به آن‌ها مجال بروز دادند، راهی عالی برای شناخت خودمان و جهانی است که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۶)
مذاهب، چارچوب‌های متفاوت و اغلب متضادی برای درک نحوهٔ شکل‌گیری وضعیت فعلی جهان ارائه می‌دهند.
blogofski
«اگر می‌خواهید یک کیک سیب را از همان مرحله اول درست کنید، ابتدا باید جهان را خلق کنید.» کارل سیگن
blogofski
چرا گیتی معمولاً تمایلش این است که پیچیدگی کمتر و آشفتگی بیشتری داشته باشد
پوریای معاصر
در سال ۱۷۸۸، جیمز هاتن زمین‌شناس نوشت: «ما نه ردی از آغاز پیدا می‌کنیم، نه چشم‌اندازی از پایان.»
blogofski
اگر یک شی مثل موتورسیکلت با سروصدا در حال نزدیک‌شدن به شما باشد، به نظر می‌رسد بسامد امواج این صدا در حال افزایش است و گوش‌های شما بسامد بالاتر را به عنوان گام صدای بالاتر در نظر می‌گیرند. ولی وقتی موتور از کنار شما عبور می‌کند، به نظر می‌رسد صدا در حال پایین‌آمدن است، چون در این لحظه امواج در حال کشیده شدن هستند. قطعاً خود موتورسوار که پیوسته کنار موتور است همیشه یک گام صدای ثابت را می‌شنود. اثر داپلر یعنی تغییر ظاهری در بسامد ارسال‌های الکترومغناطیس هنگامی که اشیا در حال نزدیک شدن یا دور شدن از هم هستند.
blogofski
انسان به طور میانگین روزی ۲۵۰۰ کالری دریافت می‌کند، یعنی تقریباً ۱۰.۵ میلیون ژول (واحد کار یا انرژی؛ هر کالری معادل حدوداً ۴۱۸۴ ژول است). این را تقسیم بر ۸۶۴۰۰ ثانیه هر روز کنید، یک فرد در هر ثانیه حدودا ۱۲۰ ژول کار انجام می‌دهد. این «نرخ قدرت» یک انسان است: ۱۲۰ وات، تنها کمی از نرخ قدرت بسیاری از لامپ‌های قدیمی بیشتر است.
blogofski
«آنچه در قلب هر موجود زنده‌ای وجود دارد نه آتش است، نه نفس گرم و نه "یک جرقه حیات". بلکه اطلاعات، کلمات و تعلیمات است... اگر می‌خواهید حیات را درک کنید، به مایع لزج زیر پوستتان فکر نکنید که می‌تپد، بلکه به فناوری اطلاعات فکر کنید.» ریچارد داوکینز، ساعت‌ساز نابین
blogofski
ماه خودمان هم احتمالاً حدوداً ۱۰۰ میلیون سال پس از تولد سامانهٔ خورشیدی، در اثر برخورد بین زمین جوان و یک پیش‌سیاره در ابعاد مریخ (تیا) شکل گرفته است.
blogofski
آن‌طور که نیوتن نشان داد، در جاهایی که جرم بیشتر است و چیزها به هم نزدیک‌تر هستند، قدرت جاذبه بیشتر است. به همین دلیل کشش گرانشی زمین از کشش شما بیشتر است و همچنین به همین دلیل است که هرچه از سطح زمین دورتر باشید و مثلاً بر روی ایستگاه فضایی بین المللی باشید، به شکل آرام‌تری به طرف زمین کشیده می‌شود.
blogofski
«بشر از ستاره درست شده است.» هارلو شپلی
blogofski

حجم

۴۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۴۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان