دانلود و خرید کتاب این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار) جان پیاسنتینی ترجمه زهرا شهریور
کتاب این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار) اثر جان پیاسنتینی

کتاب این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار)

معرفی کتاب این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار)

کتاب این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار) نوشته جان پیاسنتینی و دیگران است. این کتاب به درمان شناختی رفتاری اختلال وسواسی جبری دوران کودکی می‌پردازد. این کتاب با ترجمه دکتر زهرا شهریور، فوق تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان و دکتر نسترن حبیبی آشتیانی، فوق تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان منتشر شده است. 

درباره کتاب این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار)

کودکان و نوجوانان هم ممکن است مانند بزرگسالان دچار فکرهای وسواسی و تکراری بشوند، فکرهایی که آنها را وادار می‌کند رفتارهای اجباری انجام دهند. اختلال وسواسی جبری یکی از اختلالات شایع در روان‌پزشکی کودک و نوجوان است و معمولاً مدت‌ها طول می‌کشد که خانواده متوجه وجود آن بشوند. آنها زمانی فرزندشان را نزد روان‌پزشک یا روان‌شناس می‌برند که سال‌ها از بروز اختلال می‌گذرد.

فکرهای وسواسی، شستشوهای تکراری، چک کردن، شمردن، منظم کردن، سؤال پرسیدن‌های بیش از حد، ... از علائم شایع این اختلال در کودکان و نوجوانان است. این علائم باعث اختلال عملکرد و ایجاد ناراحتی در فرد می‌شود و وقت او را تلف می‌کند. در بسیاری موارد خانواده درگیر وسواس فرزندشان می‌شوند، یا مقابل او می‌ایستند و با او برخورد بدی پیدا می‌کنند یا در موافقت با وسواس‌ها اسباب و وسایل لازم برای رفتارهای تکراری او را فراهم می‌آورند. تشخیص به موقع این اختلال و شروع درمان شناختی رفتاری به خانواده کمک می‌کند تا از شدت گرفتن علائم فرزندشان جلوگیری کنند و به خود کودک یا نوجوان می‌آموزد که وسواس مشکلی است که می‌توان آن را حل کرد. این کتاب کار بخشی از مجموعه مداخلات شناختی رفتاری در درمان اختلال وسواسی جبری کودکان و نوجوانان است.

پروفسور جان پیاسنتینی؛ روان‌شناس بالینی کودک و نوجوان که در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به کار می‌باشد، تألیفات متعددی برای کودک، نوجوان، خانواده و درمانگر در حوزه اختلال وسواسی– جبری و تورت دارد. او یکی از نویسندگان مجموعه کتاب‌های «درمان‌های مؤثر» است.

خواندن کتاب این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌درمان‌گران و دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب این فقط یک هشدار اشتباه است (کتاب کار)

اختلال وسواسی‌جبری چیست؟

به اختلال وسواسی‌جبری، OCD هم می‌گویند. اگر شما OCD دارید، احتمالاً نگرانی‌های زیادی پیدا می‌کنید و گاهی وقت‌ها مضطرب می‌شوید و می‌ترسید. ممکن است بترسید که به بعضی چیزها دست بزنید چون فکر می‌کنید آنها کثیف و یا پر از میکروب هستند. شاید هم نگران باشید اتفاق بدی برای خودتان یا کسی که دوستش دارید بیفتد. به این نوع فکرهای منفی وسواس می‌گویند. حرف "۲O" از OCD نشانهٔ وسواس است.

وسواس‌ها فکرها، تصویرها، میل‌ها یا احساس‌هایی هستند که شما دارید و باعث می‌شوند که اضطراب پیدا کنید، ناراحت شوید و یا حالت نفرت یا چِندش به شما دست دهد. این فکرها ممکن است در مورد کثیف بودن یا آلوده بودن اشیاء با میکروب‌ها باشد یا در مورد اینکه اتفاق بدی برای شما یا دیگران بیفتد و یا فقط این احساس را داشته باشید که چیزی اشتباه است یا درست نیست. کسانی که این فکرها را دارند معمولاً خودشان نمی‌خواهند چنین فکرهایی داشته باشند و سعی می‌کنند کارهایی انجام دهند که این فکرها را از ذهن‌شان دور کنند مثلاً دست‌هایشان را زیاد بشویند، چندین بار بعضی کارها را تکرار یا وارسی (چک) کنند، یا کارهای دیگری انجام دهند که احساس‌شان بهتر شود. گاهی این فکرها یا احساس‌ها باعث می‌شوند که شخص بخواهد کاری را چندین بار انجام دهد تا احساس کند که آن کار درست و کامل انجام شده است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶۳۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان