دانلود و خرید کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن! اوزان وارول ترجمه حمید هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن! اثر اوزان وارول

کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن!

معرفی کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن!

کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن محصول سال ۲۰۲۰ و اثر اوزان وارول نویسنده و استاد حقوق اهل کشور ترکیه است. در این کتاب، نویسنده که یک دانشمند موشکی سابق است، عادات، ایده‌ها و استراتژی‌هایی را به خوانندگان معرفی می‌کند که به آن‌ها قدرت می‌دهد تا چیزهای به ظاهر غیرممکن را به ممکن تبدیل کنند. این اثر با ترجمه‌ی حمید هاشمی در انتشارات میلکان منتشر شده است.

درباره کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن

کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن توسط شرکت Inc.com و به گفته‌ی بیل گیتس، ساتیا نادلا و آدام گرانت، در سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از ۶ کتاب برتر سال، انتخاب شماره‌ی ۱ آدام گرانت از میان ۲۰ کتاب برتر سال ۲۰۲۰ و یکی از ۶ کتاب پیشگامانه‌ی بهار ۲۰۲۰ (به گفته‌ی مالکوم گلدول، سوزان کین، دانیل پینک و آدام گرانت) بوده است. آدام گرانت، از نویسنده‌های بسیار پرفروش نیویورک تایمز و میزبان پادکست ورک‌لایف تد، معتقد است که این کتاب فقط یک کتاب جذاب نیست، بلکه سرشار از بینش‌های عملی است. این کتاب که نخستین اثر خیره‌کنند‌ه‌ی اوزان وارول محسوب می‌شود، ممکن است نحوه‌ی برخورد شما با مشکلات را تغییر دهد، زیرا این کتاب راه‌حل‌هایی عملی را دربردارد.

دانیل اچ. پینک، یکی دیگر از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز، معتقد است زمانی که مخاطرات زیاد است، مسائل ناشناخته تهدید‌کننده هستند و مشکلات غیرقابل‌حل به نظر می‌رسند، شما به یک ابرقهرمان نیاز دارید. شما در واقع به اوزان وارول نیاز دارید! این نویسنده و دانشمند در کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن به شما نشان می‌دهد که چگونه بر مهارت‌های شناختی یک دانشمند موشکی تسلط پیدا کنید و زمانی که خواندن کتاب بی‌نهایت جذاب او را به پایان می‌رسانید، تفکر شما بزرگ‌تر، بهتر و جسورانه‌تر خواهد شد.

علم موشکی اغلب به عنوان مرحله‌ی نهایی فناوری شناخته می‌شود، اما این‌طور نیست. در عوض، علم موشکی اوج یک فرآیند فکری خاص است، راهی برای تصور امور غیرقابل تصور و حل امور غیرقابل حل. این همان فرآیند فکری است که نیل آرمسترانگ را قادر ساخت تا جهش غول‌پیکر خود را برای بشریت انجام دهد، همان علمی که به فضاپیماها اجازه می‌دهد میلیون‌ها مایل در فضای خارج از زمین سفر کنند و در نقطه‌ای دقیق فرود بیایند، همان علمی که ما را به استعمار سیارات دیگر نزدیک‌تر می‌کند.

کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن نشان می‌دهد که خوشبختانه، لازم نیست ما نیز یک دانشمند موشکی باشیم تا بتوانیم مانند یک دانشمند موشکی فکر کنیم!

خلاصه کتاب

در این کتاب خواندنی و کاربردی، اوزان وارول ۹ استراتژی ساده از علم موشکی را نشان می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای انجام جهش‌های غول‌پیکر در کار و زندگی خود استفاده کنید؛ چه برای به دست آوردن شغل رویایی خود یا سرعت بخشیدن به کسب‌وکار، چه برای یادگیری یک مهارت جدید یا ایجاد محصولی برای پیشرفت‌های بعدی. ممکن است باور نکنید، اما امروزه فکر کردن مانند یک دانشمند موشکی، یک ضرورت محسوب می‌شود. همه‌ی ما در زندگی خود با مشکلات پیچیده و ناآشنایی مواجه می‌شویم. کسانی که می‌توانند با این مشکلات مقابله کنند -آن هم بدون دستورالعمل‌های روشن و با سرعت بالا- باید از مزیت فوق‌العاده‌ای برخوردار باشند، بنابراین اگر بخواهیم با چنین مشکلاتی مقابله کنیم، لازم است دستورالعمل‌هایی را فرا بگیریم.

کتاب مانند یک دانشمند موشکی فکر کن به شما الهام می‌بخشد که عکس ماه خود را بگیرید و شما را قادر می‌سازد تا به پرواز برسید!

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

با خواندن کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن نکات بسیاری را یاد می‌گیریم، از جمله اصل واحدی که ایلان ماسک برای متحول کردن صنعت هوافضا از آن استفاده کرد (و اینکه چگونه می‌توانیم از همان اصل برای تغییر زندگی خود استفاده کنیم)، استراتژی آموزشی یک فضانورد غیرقابل توقف که می‌توانیم از آن برای نشان دادن، ارائه یا معرفی محصول بعدی خود استفاده کنیم، این که چگونه قوانین نامرئی تفکر ما را محدود می‌کنند (و چه کاری باید در رابطه با این موضوع انجام دهیم)، راهکاری که می‌توانیم برای تقویت خلاقیت استفاده کنیم، وجوه مشترک جورج کوستانزا و دانشمندان موشکی و آن‌چه می‌توانیم از هر دو در شروع پروژه‌های بعدی خود بیاموزیم، اینکه برای دست‌یابی به یک هدف جسورانه ابتدا باید چه کاری انجام دهیم (و چه کاری را هرگز نباید هنگام مقابله با یک هدف جسورانه انجام دهیم)، اینکه بزرگ‌ترین اشتباه انیشتین چگونه می‌تواند به ما در مورد چگونگی راه‌اندازی پروژه بعدی خودمان کمک کند، داستان جذاب نویسنده‌ی میلیارد دلاری و سلاح مخفی هشت‌ساله‌اش، اینکه چرا «هیچ‌کاری نکردن» با‌ارزش‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم و بسیاری مسائل دیگر. بنابراین می‌توان گفت یاد گرفتن چنین نکات ارزشمندی، باعث می‌شود این کتاب ارزش خواندن داشته باشد.

خواندن کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن، کتابی تاثیرگذار در باب تفکر موثر و انجام آزمایش‌های موفق در تجارت و زندگی است. وارول از تجربیات خود در زمینه‌ی علم موشکی در تیم عملیاتی ناسا برای مریخ‌نورد اکتشافی استفاده می‌کند تا راهبردهای عملی حل مسئله را به همه ارائه دهد. بنابراین، خواندن این کتاب را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که علاقه‌مند به یادگیری راهکارهایی عملی برای حل راحت‌تر و عمیق‌تر مسائل در زندگی خود هستند.

درباره اوزان وارول

اوزان وارول یک دانشمند موشکی سابق است که اکنون به استادی پرافتخار و نویسنده‌ای پرفروش تبدیل شده است. وارول که اهل استانبول ترکیه است، در ۱۷ سالگی به تنهایی به ایالات متحده نقل مکان کرد تا در دانشگاه کرنل و در رشته‌ی اخترفیزیک تحصیل کند. وارول زمانی که در این دانشگاه حضور داشت، در تیم عملیاتی پروژه‌ی مریخ‌نوردهای اکتشافی سال ۲۰۰۳ که دو مریخ‌نورد را به مریخ فرستاد، خدمت کرد.

پس از آن، وارول تغییر رشته داد و به عنوان استاد حقوق انتخاب شد تا دیگران را جهت انجام جهش و پیشرفت‌هایی عظیم در جهان، تحت تاثیر قرار دهد. آثار او در رسانه‌های مختلف جهانی از جمله وال استریت ژورنال، نیوزویک، بی‌بی‌سی، تایم، سی‌ان‌ان و واشنگتن پست منتشر شده است. وارول و آخرین فعالیت‌هایش را همچنین می‌توان از طریق وبسایت ozanvarol.com دنبال کرد.

نظرات مشهور درباره‌ این کتاب

پابلیشرز ویکلی، معتقد است تحلیل‌های ماهرانه‌، هوشمندانه و طنزآمیز وارول در کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن، اصول علمی پیچیده‌ای را توضیح می‌دهد و آن‌ها را برای مخاطبان عام، به زندگی عادی متصل می‌کند.

مجله‌ی دیسکاور، معتقد است روش علمی مشاهده، توسعه‌ی یک فرضیه، آزمایش آن و بازنگری آن در صورت لزوم به این دلیل که کارآمد است، قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و همانطور که اوزان وارول نیز در کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن نشان می‌دهد، این رویکرد -به علاوه‌ی ‌کنجکاوی بی‌حد‌وحصر- برای هر تصمیم کوچک و بزرگی در زندگی کارآمد خواهد بود.

سوزان کاین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، معتقد است فکر کردن مانند یک دانشمند موشکی، لزوما علم موشکی نیست. او معتقد است کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن که سرشار از نوشته‌های شوخ‌طبعانه، توصیه‌های روشنگر و داستان‌های نشاط‌آور است، دیدگاه شما را نسبت به جهان تغییر می‌دهد و به شما قدرت می‌دهد تا خود جهان را نیز تغییر دهید.

ست گودین، از دیگر نویسنده‌های پرفروش نیویورک تایمز، معتقد است همه‌ی ما باهوش‌تر از چیزی هستیم که خودمان فکر می‌کنیم. اوزان وارول برای هر یک از ما، یک مورد قانع‌کننده برای ارتقاء سطح خودمان و همچنین مشارکت در سطحی که خودمان فکر می‌کنیم در آن قرار داریم، ارائه می‌کند.

بخشی از کتاب مثل یک دانشمند موشکی فکر کن!

من در خانواده‌ای معمولی متولد شدم و همیشه در پی فرصت‌های بهتر در زندگی می‌گشتم. پدر من در شش‌سالگی شروع به کار کرده بود تا به پدرش که رانندهٔ اتوبوس بود و مادرش که خانه‌دار بود کمک کند. او همیشه قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار می‌شد، روزنامه‌هایی را که تازه از دستگاه چاپ بیرون آمده بود جمع می‌کرد و قبل از این‌که به مدرسه برود آن‌ها را می‌فروخت. مادرم در یکی از روستاهای ترکیه به دنیا آمد و بزرگ شد و پدرش، پس از مدتی چوپانی، در مدرسه‌ای دولتی معلم شد؛ مدرسه‌ای که خودش با کمک مادربزرگم، که او نیز معلم بود، خشت‌به‌خشت ساخته بود.

در دوران کودکی و نوجوانی من، برق شهر ما دائمی نبود و خاموشی‌های مکرر برای من، که پسر کوچکی بودم، ناراحت‌کننده و ترس‌آور بود. پدر من برای این‌که حواسم را از خاموشی پرت کند، بازی مخصوصی ابداع کرده بود. هر وقت برق می‌رفت، او شمعی روشن می‌کرد، توپ فوتبال من را برمی‌داشت و برایم توضیح می‌داد چه‌طور زمین (توپ فوتبال) به دور خورشید (شمع) می‌چرخد. 

این اولین درس‌هایی بود که در حوزهٔ نجوم آموختم و فکرم را به‌شدت مشغول خود می‌کرد.

شب‌ها موقع خوابیدن به کیهانی فکر می‌کردم که پر از توپ‌های فوتبال است. اما در طول روز دانش‌آموزی بودم که در سیستمی آموزشی، که بسیار بر یکسان‌سازی تأکید داشت، درس می‌خواند. معلم دبستانْ ما را به اسم‌های واقعی‌مان مثل عثمان یا فاطمه صدا نمی‌زد، بلکه مثل گوسفندان برای هر دانش‌آموزی عددی انتخاب کرده بود و اسم یکی ۱۵۴ و اسم دیگری ۳۵۹ بود (عددی که برای من انتخاب کرده بود کدی است که در تمام عمرم برای رمزگذاری همه‌چیز استفاده کرده‌ام و به‌همین‌دلیل نمی‌گویم چه عددی بود. همیشه می‌گویند رمزتان را مرتب عوض کنید، ولی من این کار را نمی‌کنم). ما در مدرسه لباس‌های مشابهی می‌پوشیدیم؛ همه لباس‌های یک‌شکل آبی روشن و یقه‌سفید داشتیم و پسرها همه باید موهای‌شان را می‌تراشیدند.

هر روز صبح سرود ملی می‌خواندیم، بعد سوگند دانش‌آموزی می‌خوردیم و عهد می‌کردیم وجودمان را فدای ملت کنیم. پیام این کارها کاملاً روشن بود: خود را به انقیاد درآورید، امیال غریزی خود را سرکوب کنید و یکسان‌شدن را به قصدِ دست‌یابی به هدفی والاتر بپذیرید.

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۱/۰۷/۲۸

در این کتاب عضو سابق ناسا ما را با روش‌هایی که دانشمندان علوم هوا-فضا برای حل مسئله و نوآوری استفاده می‌کنند آشنا می‌کند. . چند ایده از کتاب: - برای حل مسئله باید مسئله را طور دیگری مطرح کنیم و از زاویه جدیدی

- بیشتر
m.amiri
۱۴۰۲/۰۹/۳۰

کتاب جالبیه....من ک تا آخرش خوندم و ازش خسته نشدم

Bored Bear
۱۴۰۲/۰۸/۱۹

نمیخوام با تحلیلم برای کتاب حدی تعیین کنم. فقط میگم اگه از کودکی به علم علاقه داشتید، این کتاب به طرز لطیفی لذت بخشه...

کاربر ۴۳۴۳۹۵۰
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

کتاب بسیار خوبیاست که در مورد مناطق جنگی وعزیزان مرز نشین اطلاعات خوبی میدهد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۰۰)
کودکان، به‌صورت شهودی، از حقیقتی در این عالم خبر دارند که بیشتر بزرگ‌سالان از آن خبر ندارند. آن‌ها می‌دانند تمام جهان یک بازی بزرگ و شگفت‌انگیز است.
هدی✌
چه کاری در این دنیا هست که آن‌قدر دوست داشته باشی انجام بدهی که شکست و موفقیت برایت بی‌اهمیت باشد؟»
هدی✌
پیشرفت با کشف پاسخ‌های هوشمندانه شروع نمی‌شود، بلکه با طرح سؤال‌های هوشمندانه شروع می‌شود.
pouria
برخلاف نظر عموم، پیشرفت با کشف پاسخ‌های هوشمندانه شروع نمی‌شود، بلکه با طرح سؤال‌های هوشمندانه شروع می‌شود.
روزبه افشار
یکی از نویسندگان به نام رابرتسون دیویس در این مورد می‌گوید: «چشم‌های ما فقط آن چیزی را می‌بیند که ذهن‌مان می‌خواهد.»
هدی✌
دیوید موری، که خود یکی از دانشمندان هوافضاست، می‌گوید: «زیباترین راه‌حل‌ها کمترین مؤلفه‌ها را دارند ولی می‌توانند بیشترین مشکلات را حل کنند.»[۳۹]
هدی✌
گاهی اوقات لازم است چیزهایی را که یاد گرفته‌ایم فراموش کنیم و کار را از ابتدا شروع کنیم.
هدی✌
اعضای یکی از تیم‌ها با یکی از رستوران‌های پرطرفدار محل تماس گرفتند، میزی را رزرو کردند و بعد میز را در آخرین لحظه، به کسی که همان لحظه می‌خواست از آن میز استفاده کند، فروختند. این دانشجویان ظرف دو ساعت چندصد دلار پول درآوردند که درآمد چشمگیری بود. اما اعضای تیمی که بیشترین پول را به دست آورد، برخورد متفاوتی با این مسئله کردند. آن‌ها با خود فکر کردند نه بودجهٔ پنج‌دلاری و نه مهلت دوساعته هیچ‌کدام دارایی باارزشی نیستند، بلکه مهلت سه‌دقیقه‌ای صحبت در کلاس مهم‌ترین دارایی آن‌هاست و این مهلت سه‌دقیقه‌ای را به شرکتی که می‌خواست از میان دانشجویان دانشگاه استنفورد کارمند بگیرد فروختند و ششصدوپنجاه دلار گرفتند.
روزبه افشار
بعضی از دانشجویان می‌گفتند با این پول مواد و لوازمی تهیه کردند تا با آن ماشین بشویند و پول دربیاورند، بعضی دیگر جایگاهی نصب کردند و لیموناد فروختند یا عده‌ای بلیت بخت‌آزمایی خریدند. این‌ها همان روش‌های همیشگی و معمولی است که در قدم اول به ذهن همه می‌رسد و ما را عقب نگه می‌دارد. کسانی که توانستند درآمد بیشتری کسب کنند، اصلاً از پنج دلار خود استفاده نکردند، چون متوجه شدند پنج دلار اساساً نکتهٔ انحرافی است و به هیچ دردی نمی‌خورد. لذا اصلاً آن را در نظر نگرفتند و صورت‌مسئلهٔ خود را به این ترتیب تغییر دادند: «چطور می‌توان بدون هیچ پولی کسب درآمد کرد؟»
روزبه افشار
روال‌ها همیشه نگاهی به عقب دارند و در پاسخ به مشکلات قبل به وجود آمده‌اند. اگر آن‌ها را وحی مُنزل در نظر بگیریم و نتوانیم آن‌ها را زیر سؤال ببریم، جلوی حرکت روبه‌جلوی ما را می‌گیرند و به‌مرور زمان در رگ‌وپی سازمان‌ها و شرکت‌های ما رسوب و آن‌ها را مسدود می‌کنند.
هدی✌

حجم

۶۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

حجم

۶۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان