دانلود و خرید کتاب بیکرانه کویر: گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی (جلد ۱) علی شریعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیکرانه کویر: گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی (جلد ۱) اثر علی شریعتی

کتاب بیکرانه کویر: گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی (جلد ۱)

انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۴.۷از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بیکرانه کویر: گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی (جلد ۱)

«بیکرانه کویر» گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی(۱۳۵۶-۱۳۱۲)، نواندیش دینی است. این کتاب به تدوین و تحلیل نرگس علی‌مردانی( -۱۳۵۷) است و شامل هفت فصل نخست کتاب کویر می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«آدمیزاد هم چه گرفتاری‌ها که ندارد! رآلیسم و ایده‌آلیسم. هر وقت می‌خواهم خود را تسلیم رآلیسم کنم و به آنچه هست، به «واقعیت» جهان و انسان بیندیشم، احساس می‌کنم که دچار ابتذال شده‌ام. انسان همیشه خود را از طبیعت شریف‌تر می‌یابد و خود را از «آن که هست» برتر می‌خواهد. چه پست‌اند آنها که فاصله میان «آنچه هست» شان، با «آنچه باید باشد» شان نزدیک است و حتی در برخی هر دو برهم منطبق! حیوان و درخت است که این دو «بودن»شان یکی است.

هر موجودی در طبیعت آنچنان است که باید باشد و تنها انسان است که هرگز آنچنان که باید باشد نیست. آدمی هر چه روح می‌گیرد و هر چه از آنکه «هست» فاصله می‌یابد، از آنکه «باید باشد» نیز دورتر می‌شود و این است که هر که متعالی‌تر است از وحشت ابتذال، هراسناک‌تر است و از بودن خویش ناخشنودتر و این است فرق میان انسان و حیوان. و این است معنی حرف اگزیستانسیالیسم که تنها در آدمی است که وجودش مقدم بر ماهیت است و به اصطلاح قدماء علت غاییش پس از علل فاعلی و مادی و صوری. او است که ماهیتش را خود می‌سازد. و هر وقت خود را تسلیم «ایده‌آلیسم» کرده‌ام، گرفتار مصیبت‌های شگفت شده‌ام. «بود شدن» یکی از عواقب ایده‌آلیسم است.»

نظرات کاربران

Hossein
۱۳۹۵/۱۲/۲۸

قدرت تفکر خارق‌العاده و استفاده به جا از آرایه های ادبی این کتاب رو شگفت انگیز کرده...

Fatemeh
۱۳۹۷/۰۲/۲۳

طاقچه اگر بدونی با من چه کردی.. طاقچه من کتاب خوندنم خیلی از قبل بیشتر شده. من خیلی سخت دنبال شریعتی میرفتم اما الان حیرون کتاب هاشم. طاقچه ممنونم که کمکم کردی بیشتر کتاب بخونم

SARA
۱۳۹۵/۰۷/۱۶

سلام با خوندن این کتاب انگار در جایی بی انتها تنهایید و میدوید تا ب چیزی برسید.درست مثل کویر..

غریبه
۱۳۹۵/۱۲/۲۸

🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷 🔸نوروز تجدید خاطره ی بزرگی است؛ خاطره ی خویشاوندی انسان باطبیعت . هرسال ، این فرزند فراموشکارکه ،سرگرم کارهای مصنوعی و ساخته های پیچیده خود ، مادر خویش را از یاد میبرد ، با یادآوری های وسوسه آمیز نوروز،به دامن

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان