دانلود و خرید کتاب مرگ های ناامیدی آن کیس ترجمه پرناز طالبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرگ های ناامیدی اثر آن کیس

کتاب مرگ های ناامیدی

انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مرگ های ناامیدی

کتاب مرگ های ناامیدی نوشته آن کیس و آنگس دیتون است که با ترجمه پرناز طالبی منتشر شده است. این کتاب به پدیده‌ای فراگیر و هولناک در آمریکا به نام مرگ‌های ناامیدی می‌پردازد.

درباره کتاب مرگ های ناامیدی

نویسندگان کتاب مرگ های ناامیدی در این اثر تصویری حقیقی از جامعه سرمایه‌داری ایالات متحده آمریکا ارائه می‌کنند که همیشه با تبلیغات این کشور به عنوان ساختاری با فرصت‌های برابر نشان داده می‌شود. عبارت مرگ های ناامیدی به مرگ‌های ناشی از خودکشی، مصرف بیش از حد مواد مخدر و الکل اطلاق می‌شود که در دهه‌های اخیر در میان طبقه کارگر آمریکا رشد پیوسته و فراگیری داشته است.

این کتاب به این موضوع می‌پردازد که امروزه در جامعه آمریکایی شرایط اقتصادی و رشد سرمایه‌داری چونه برای طبقه کارگر میان‌سال سفید پوست اوضاع زندگی را دشوارتر کرده است  و این گروه را به سمت خودکشی و غرق شدن در مخدرها هدایت کرده است. 

نویسندگان در این کتاب به مسائلی مانند نابرابری، شهرنشینی، شکاف آموزش و تحصیلات و نظام بهداشت گران قیمت اما ناکافی می‌پردازد و این موضوعات را عامل موثر در افزایش نرخ مرگ و میر در این قشر می‌داند. 

خواندن کتاب مرگ های ناامیدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مرگ های ناامیدی

بسیاری از مشاغلی که دستمزد‌های پایینی دارند با خود آن حس افتخاری را ندارند که کار در یک شرکت موفق، حتی در مقامی‌ رده پایین، به همراه دارد. کارگران نظافتچی، مستخدم‌ها، رانندگان و نمایندگان خدمات مشتریان هنگامی‌ که به صورت مستقیم توسط یک شرکت بزرگ استخدام می‌شوند حس تعلق دارند اما این حس زمانی که شرکتی بزرگ آن‌ها را به صورت غیرمستقیم از یک شرکت خدماتی تجاری که دستمزد پایینی دارد و چشم‌اندازی برای ارتقا ندارد به کار می‌گیرد، از بین می‌رود. حتی هنگامی‌که کارگران همان کاری را انجام می‌دهند که قبل از به کار گرفته شدن غیرمستقیم در یک شرکت بزرگ، انجام می‌دادند آن حس تعلق به محل کار ایجاد نمی‌شود.

همان‌طور که اقتصاددان نیکلاس بلوم شاره می‌کند، این کارگران آن‌هایی نیستند که به جشن تعطیلات شرکت دعوت می‌شوند. دورانی که مستخدم شرکت ایستمن کدا ک می‌توانست تا تبدیل شدن به مدیرعامل یک شرکت وابسته ارتقا یابد، به سر رسیده است. در برخی از این مشاغل شرایط کاری به دقت توسط نرم افزار‌ها رصد می‌شود که کارگران را از داشتن کنترل یا به‌کارگرفتن خلاقیت محروم می‌کند و در این زمینه حتی در مقایسه با شرایط خطوط مونتاژ قدیمی‌ که بسیار هم مورد نفرت کارگران بود، بدتر است. کارگران حتی در مشاغل خطرنا ک و آلود‌ه‌ای مانند اکتشاف معدن زغال سنگ یا در پست‌های رده پایین شرکت‌های معروف می‌توانستند به نقش خود افتخار کنند. مردانی که چشم‌اندازی برای آینده ندارند نمی‌توانند شریک خوبی برای ازدواج باشند. میزان ازدواج در میان سفیدپوستان دارای تحصیلات کمتر کاهش یافت و افراد بیشتری از مزایای ازدواج محروم شدند؛ آن‌ها نتوانستند شاهد بزرگ شدن فرزندان خود باشند و فرصت آشنایی با نوه‌های خود را داشته باشند. اکثریت مادران سفیدپوستی که تحصیلات پایین‌تری داشتند حداقل یک فرزند داشتند که خارج از رابطه زناشویی متولد شده بود. چشم‌انداز فقر بیشتر، باعث شد برای بسیاری ساختن زندگی‌ای مشابه آنچه که والدینشان داشته‌اند، مثال خرید خانه یا پس‌انداز برای فرستادن فرزندان به کالج، دشوارتر شود. فقدان مشاغلی که حقوق خوبی داشته باشند حتی جوامع و خدماتی که ارائه می‌دهند از قبیل مدارس، پارک‌ها و کتابخانه‌ها را تهدید می‌کند. 

نظرات کاربران

pR
۱۴۰۲/۰۴/۲۷

مرگ های نا امیدی .۱شامل خودکشی ۲.مرگ در اثرمشکل کبدی (خوردن مشروبات الکلی )۳مرگ در اثر اعتیاد ...این مرگها در آقایان و در ایران هم هست در تمام دنیا آمار ها نشان دادند رو به گسترش هست .....چرا ما در

- بیشتر
حامد
۱۴۰۱/۰۹/۲۰

یا ترجمه بد بود یا اصل کتاب خوب نوشته نشده. جوری که شما با جمله هایی روبرو میشی که سردرگمی منظور نویسنده چیه و خودتون باید استنباط کنید. و دیگه اینکه چرا امکان یادداشت گذاشتن روی این کتاب قفل بود؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

حجم

۱۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان