دانلود و خرید کتاب در دفاع از تضمین شغل پاولینا چرنوا ترجمه محسن محمدی ایوانکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در دفاع از تضمین شغل اثر پاولینا چرنوا

کتاب در دفاع از تضمین شغل

معرفی کتاب در دفاع از تضمین شغل

کتاب در دفاع از تضمین شغل نوشتهٔ پاولینا چرنوا و ترجمهٔ محسن محمدی ایوانکی و شادی بزرگ است. انتشارات شیرازه کتاب ما این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب شغل.

درباره کتاب در دفاع از تضمین شغل

کتاب در دفاع از تضمین شغل (A Case for; A Job Guarantee) که جلد ۴۰ از مجموعهٔ «مفاهیم علوم اجتماعی» است، شش فصل دارد. پاولینا چرنوا (Pavlina R. Tcherneva) در این اثر که آن را در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده، طرح برنامهٔ تضمین شغل را ارائه کرده است. او جوانب مختلف این موضوع از جمله جنبهٔ مالی و تدارکاتی و نتایجی را که از اجرای آن می‌رود، شرح و بسط داده و به‌عنوان راهکار پیش کشیده شده است. این نویسنده علاوه‌بر معرفی برنامهٔ تضمین شغل که در چارچوب اقتصادی، اجتماعی و سیاسی امروزی ایالات متحدهٔ آمریکا تبیین و تدوین شده، مثال‌های متعددی را از برنامه‌های مشابهی که در این کشور در برهه‌های مختلف بحرانی و با هدف حفاظت از مشاغل موجود یا ایجاد شغل‌های جدید مطرح شده، معرفی کرده است. او از طریق اشارات کوتاهی به تجربیات چند کشور دیگر در همین زمینه (از جمله در فرانسه و آرژانتین و هند) یادآور شده است که برنامهٔ تضمین شغل می‌تواند فراتر از آمریکا، موضوع الگوبرداری سایر جوامع قرار گیرد. با او همراه شوید.

خواندن کتاب در دفاع از تضمین شغل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب شغل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در دفاع از تضمین شغل

««اما چگونه هزینه آن پرداخت خواهد شد؟» این گمراه‌کننده‌ترین پرسش در سیاست امروز است، عمدتاً به این دلیل که بودجه دولت فدرال ایالات متحده برای این برنامه ممکن است تَه بکشد، افسانه‌ای بیش نیست. در واقع، این دیگر حتی یک سؤال نیست. این یک اعتراض است، یک منطقه ممنوعه در اطراف بسیاری از پیشنهادات سیاسی. سیاستمداران از آن برای کاهش بودجه برنامه‌های حیاتی به نام محدودیت‌های مصنوعی بدهی، شیوه‌های حسابداری غیرقابل‌توجیه، و اصلاحات دردناک بودجه متوازن استفاده می‌کنند و اکثر اقتصاددانان نیز کمکی به روشن‌شدن موضوع نمی‌کنند. درست مانند همان مقوله «نرخ بیکاری متناسب با تورّم شتابان»، آنها نسبت‌های موهوم بدهی و کسری به تولید ناخالص داخلی را بر سیاست‌هایی در جهت منافع عمومی اولویت داده‌اند.

ملاحظات هزینه و بودجه باید بر این درک روشن استوار باشند که منابع واقعی- انسانی یا طبیعی- هر دولت دارای حاکمیت پولی، مانند دولت ایالات متحده، ممکن است تَه بکشد اما نه منابع مالی. بر این اساس، پاسخ به سؤال «نحوه پرداخت هزینه تضمین شغل» بسیار ساده‌تر از پرداختن به «نحوه اجرای آن و عملی‌کردن آن» است (در فصل بعدی به آن پرداخته خواهد شد). در اینجا، ما به سه طریق به پرسش «چگونگی پرداخت هزینه» می‌پردازیم: اوّل، با بررسی ماهیت سیستم پولی و قدرت خزانه عمومی؛ دوّم، با مقایسه هزینه‌های تضمین شغل با سیاست‌های موجود مبارزه با بیکاری؛ و سوّم، از طریق ارائه برآوردهای بودجه و معیارهای خاصّ تضمین کار برای تأمین مالی مؤثر در بلندمدت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۲۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان