دانلود و خرید کتاب سانتاماریا (جلد اول) سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سانتاماریا (جلد اول) اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب سانتاماریا (جلد اول)

معرفی کتاب سانتاماریا (جلد اول)

معرفی کتاب

«سانتاماریا» مجموعه‌ای از ۴۰ داستان کوتاه به قلم سید مهدی شجاعی است که روایت‌های آن مربوط به دو دهه 67 تا 77 و 57 تا 67 است.

داستان های این کتاب بیشتر در موضوعات اجتماعی است. اگرچه تفاوت هایی در نوع موضوعات انتخابی بین دو فصل کتاب مشهود است، که می تواند بیانگر تفاوت هایی از جامعه زمان جنگ و بعد از آن باشد.

درباره سانتاماریا

سانتاماریا (جلد اول) مجموعه ی چهل داستان کوتاه از سید مهدی شجاعی است . داستان های کتاب به دو بخش تقسیم شده اند: دوره ی ۶۷-۷۷ و دوره ی ۶۷-۵۷. داستان‌های هر دوره کاملا منطبق بر فضای حاکم بر اجتماع آن سال‌هاست. در دوره ۵۷ تا ۶۷ بیشتر با ادبیات دفاع مقدس مواجهیم و دغدغه‌های اجتماعی آن دوران. در دوره ۶۷ تا ۷۷ با نگرانی‌های جدید نویسنده روبروییم. انتقاد به شیوه مدیریت،‌ سوء استفاده‌ها، سوء مدیریت‌ها و … دغدغه‌های نویسنده در قسمت دوم دیگر شهادت و مردانگی نیست، شهادت گریزی و نامردی است. نویسنده ذره‌بین خود را در سال‌های ۵۷ تا ۶۷ روی دل و احساس مردم گذاشته بود،‌ اما در دهه بعدی نویسندگی‌اش نگاهش را کمی بازتر گذاشته و به روابط آدم‌ها از دو به دو تا کلان پرداخته. نگاهی که رنگ و بوی زنگ خطر برای بیماری‌های اجتماعی داشتند و بسیاری که درک افق دید او را نداشتند برآشفتند و شکایت‌هایی هم شکل گرفت… در سانتاماریا داستان‌هایی هست که به نظر بسیاری از کارشناسان معیار ادبیات داستانی بعد از انقلاب است،‌ سنگین و متین و کار درست. شاید مثل: شیرین من بمان، قابیل ۱۹۹۶، ماه‌جبین، کار ناتمام و دزد ناشی… داستان های بخش ۷۷-۶۷ عبارتند از: ماه جبین، شیرین من بمان، برای زندگی، پارک دانشجو، ویروس، دزد ناشی، کارِ ناتمام، شازده، قابیل ۱۹۹۶، طوقی از تاول، زیر دوش دیدم، افسانه، شکیبا، سانتاماریا و داستان های آخرین دفاع، امروز بشریت، آب در لانه، یکی بیاید مرا تحویل بگیرد، با یه جنگ چطوری؟، حساب پس انداز، راه خانه کجاست؟، کسی که آمدنی است، دو کبوتر، دو پنجره، یک پرواز، آبی، اما به رنگ غروب، راز دو آینه، آن شب عزیز، آرامش قهوه ای، بغض آینه، امضاء، ضریح چشم های تو، مرا به نام تو می خوانند، تویی که نمی شناختمت، دیدار معشوق، عشق چه رنگی است؟، خالد، بیست و یک سال تجربه، ناخلف، شکار شکارچی، چوب کاری، تو گریه می کردی در بخش ۶۷-۵۷ آمده اند.

کتاب سانتاماریا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کسانی که به داستان کوتاه و تاریخ معاصر شفاهی و داستان‌هایی با مضامین اجتماعی علاقه‌مندند.

درباره سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی متولد  ۱۳۳۹ نویسنده و فیلمنامه‌نویس است. وی در سال 1376 اقدام به تاسیس انتشارات نیستان کرد. او آثاری برای بزرگسالان و آثاری نیز برای کودکان و نوجوانان دارد. اگرچه رشته تحصیلی‌ سید مهدی شجاعی ادبیات نمایشی بوده و چند نمایش‌نامه هم به دست چاپ سپرده، اما بیش‌تر بر روی داستان‌نویسی متمرکز شده و مجموعه‌هایی از داستان‌های کوتاه و بلند مانند را منتشر کرده‌است که در طاقچه در دسترس است.

از سید مهدی شجاعی کتاب‌های گنجی که می‌جستیم، ماهی رنگین‌کمان و یک اتفاق دیگر و... و همین طور چندین کتاب صوتی مثل: پدر عشق و پسر، رزیتا خاتون، آفتاب در حجابُ از دیار حبیب، کشتی پهلوگرفته و... در طاقچه موجود است. 

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظرات کاربران

s.h
۱۴۰۰/۰۷/۱۱

من این کتاب رو دارم و داستاناش بنظرم جذاب و جالب و خاصن

amirpedarpour
۱۴۰۰/۰۸/۲۳

عالی

Tabasom
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

اسپویل یکی از داستان‌ها این کتاب توی کتاب فارسی دبیرستان هست و من از اونجا باهاش آشنا شدم. اون داستان، داستان خوبی بود اما متاسفانه با سایر داستان‌های این کتاب فرق داشت. فکرمی‌کردم با کتاب منسجم تری رو به رو باشم

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۹۳,۶۰۰
تومان