دانلود و خرید کتاب فرهنگ زیباشناسی اران گوتر ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ زیباشناسی اثر اران گوتر

کتاب فرهنگ زیباشناسی

معرفی کتاب فرهنگ زیباشناسی

کتاب فرهنگ زیباشناسی اثری از اران گوتر با ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی است. این کتاب به بیان مفاهیم، مسائل، مواضع و چهره‌های مهمی می‌پردازد که در زیباشناسی و فلسفه هنر، نقشی پررنگ ایفا کرده‌اند. 

درباره کتاب فرهنگ زیباشناسی

اگر قرار باشد درباره این کتاب بنویسیم، بهتر است ابتدا به فرهنگ زیبایی شناسی و تعریف آن بپردازیم. در یک بیان ساده می‌توان آن را به این صورت گفت: زیبایی‌شناسی (Aesthetic) شاخه‌ای از علم فلسفه است که موضوع آن ماهیت زیبایی و سلیقه، همچنین فلسفه هنر (حوزه فلسفه خاص خود را دارد که از زیبایی‌شناسی بیرون می‌آید) است. همچنین زیبایی‌شناسی قابلیتی است برای درکِ بهترِ ادراکات و همچنین پدیده‌های سخت مانند تندیس و پدیده‌های نرم مانند موسیقی که باعث تغییر در روحیه و نگرش فرد می‌شود. اما نمی‌توان و نباید فراموش کرد که همین تعریف از زیبایی با مفاهیم دیگری همانند حقیقت، عشق، زندگی، مرگ، خدا، انسان، گناه و معصیت و حتی موضوعاتی چون سیاست، فضا و غیره گره خورده است و به این ترتیب وسیع‌تر و گسترده‌تر شده است. از همین رو است که گاهی برای رسیدن به پاسخ دقیق‌تر باید بتوانیم موضوع مورد نظرمان را محدودتر کنیم.

اران گوتر در کتاب فرهنگ زیباشناسی، به بیان و بررسی مفاهیم، مسائل، مواضع و چهره‌های مهمی پرداخته است که در زیباشناسی و فلسفه هنر نقش داشته‌اند. موضوعات و مدخل‌های این کتاب که بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است، نشان می‌دهد که چگونه زیباشناسی به سایر شاخه‌های فلسفه و نظریه‌های هنری پیوند خورده و با آن‌ها در ارتباط است. 

این کتاب را می‌توان یک راهنمای جمع وجور و جامع دانست که برای تمام کسانی که دوست دارند در این حوزه پژوهش کنند، مفید است. این کتاب به تمام تازه‌واردان در حوزه زیبایی شناسی کمک می‌کند تا به درکی دقیق و درست از مسائل و مفاهیم پیچیده زیباشناختی برسند که در کشورهای انگلیسی زبان مطرح شده‌اند. همچنین برای کسانی که سال‌هاست در این حوزه مشغول فعالیتند می‌تواند به درد بخور باشد تا به این ترتیب، دانسته‌ها و آموز‌ه‌های قبلی خود را مرور کنند. 

هرچند گفته شد که این کتاب بر اساس حروف الفبا تنظیم شده است، اما با اندکی دقت درمی‌یابیم که مدخل‌های آن به یکدیگر ارجاع می‌دهند و به مضامین مرتبط و زمینه‌های تاریخی و صورت بندی‌های استدلالی هم توجه دارند. 

کتاب فرهنگ زیباشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

فرهنگ زیباشناسی، کتابی است برای تمام کسانی که دوست دارند درباره این موضوعات به پژوهش بپردازند و درباره فلسفه هنر بیشتر بدانند. 

نظرات کاربران

Mon Hei
۱۴۰۰/۰۶/۲۱

این کتاب فرهنگ لغت و اصطلاحاتی است که در زمینه زیباشناسی استفاده میشوند و به هیچ وجه تعریف و توضیح منظمی از ماهیت کلی این علم نیست. همانطور که در توضیح کتاب کوتاه ذکر شده است این کتاب مناسب کسانی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان