دانلود و خرید کتاب هوش مثبت شیرزاد چمین ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش مثبت اثر شیرزاد چمین

کتاب هوش مثبت

معرفی کتاب هوش مثبت

کتاب هوش مثبت نوشته شیرزاد چمین است که با ترجمه فرناز فرود منتشر شده است. کتاب هوش مثبت به این می‌پردازد چگونه می‌توانید به توانایی حقیقی خود دست یابید.

درباره کتاب هوش مثبت

در فصل یکم کتاب از هوش مثبت و بهرهٔ هوش مثبت سخن می‌گوید. نویسنده تشریح می‌کند که بهرهٔ هوش مثبت در واقع به زبان ریاضی، مدت زمانی را که ذهمنان در خدمت ماست، نشان می‌دهد و بهرهٔ هوشی بالای ۷۵٪ به اندازه‌ای‌ است که می‌تواند بر تأثیر منفی خرابکارها چیره شد. آنگاه راه آشنایی ما را با ده خرابکار موجود در ذهن می‌گشاید و می‌فهمیم در وجود در همهٔ آدم‌ها قاضی، نقش سرکرده را دارد و یکی از نُه خرابکار دیگر به شکل دستیار او عمل می‌کند. نگارنده با آوردن نمونه‌های واقعی از محیط کار و زندگی به اثبات می‌رساند که تنها راه پس راندن خرابکارها، پرورش هوش مثبت است. در این مرحله با سه راهبرد پرورش هوش مثبت آشنا می‌شویم: ۱- تضعیف خرابکارها. ۲- تقویت فرزانه. ۳- پرورش «ماهیچه‌های» مغز هوش مثبت. این سه راهبرد، در فصل‌های دوم تا چهارم کتاب با جزییات توضیح داده و با چاشنی شرح حال‌های واقعی، به خوبی آموزش داده می‌شوند. در پایان هر فصل، طرح پرسش‌هایی ساده و تفکر برانگیز، خواننده را به درنگ و شوق به کار گیری راهکارهای کتاب فرامی‌خواند. در فصل پنجم، شیوهٔ محاسبهٔ امتیاز هوش مثبت، برای هر فرد و گروه را می‌آموزیم و به این نکتهٔ مهم پی می‌بریم که برای چیرگی برافکار منفی، لازم است سه فکر مثبت در برابر یک فکر منفی داشته باشیم و از همین جاست که امتیاز هوش مثبت بالای ۷۵ مفهوم می‌یابد و تأثیرگذار خواهد بود. شیرزاد، امتیاز هوش مثبت را با میزان شادکامی انسان‌ها پیوند می‌زند؛ با این توضیح که درامتیاز بالای هوش مثبت، نیروهای پنجگانهٔ فرزانه، افزایش می‌یابند و شادمانی و خشنودی پایدارتری را در وجود فرد و گروه جاری می‌سازند. در فصل ششم، کاربردهای شگفت‌آور تقویت هوش مثبت را برای به‌زیستی در کار و زندگی شخصی درک می‌کنیم و این دریافت، از نمونه‌های موردی در زمینهٔ مدیریت سازمانی، زندگی مشترک و موضوع فروش، حاصل می‌شود. در مبحث فروش، چمین با تردستی شگفت‌انگیزی ما را مجاب می‌سازد که همهٔ آدم‌ها به شکلی فروشنده هستند و برای این که فروشنده‌ای درستکار، شادمان و موفق باشند، ضروری‌ست که از شبکهٔ هوش مثبت با انسان‌های دیگر ارتباط برقرار کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند زندگی را آن‌طور که می‌خواهید پیش بگیرید.

خواندن این کتاب می‌تواند تصور شما را از باهوش بودن و بر هم کنش با آدم‌ها دگرگون کند. همچنین از این طریق، بیش‌تر با ساختار مغز و کارکرد ذهن خود آشنا می‌شوید و در واقع، راه ادارهٔ همهٔ جنبه‌های زندگی، توسط به خدمت گرفتن ذهن خود را می‌آموزید. مطالعهٔ کتاب حاضر را به زوج‌ها برای دست‌یابی به زندگی همدلانه‌تر، به مدیران و کارکنان برای رسیدن به موفقیت درونی و بیرونی، به مادر و پدرها و دیگر اعضای خانواده برای کشف نقاط اشتراک نظر و تفاهم ژرف‌تر پیشنهاد می‌دهیم. هر گروه کاری و غیر حرفه‌ای، برای برقراری ارتباط صمیمانه‌تر و دسترسی به توان بیش‌تر در فعالیت‌های جمعی می‌تواند از رهنمودهای «هوش مثبت» بهره‌مند شود. افزون بر این، کتاب حاضر می‌تواند شما را با وجودتان به همزیستی شادمانه برساند؛ آن چنان که از مسیر زندگی لذت بیش‌تری ببرید و در سفر رشد و بالندگی، سپاس‌گزار باشید.

خواندن کتاب هوش مثبت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

الهام
۱۴۰۰/۱۲/۲۴

من از خوندن این کتاب لذت بردم . تمریناتش خیلی به من کمک کرد مثل این هست که یک رویکرد درمانی یاد گرفتم و پر از ارامش 😍🌹💃

iMajid
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

یه کتاب فوق‌العاده. مبحث هوش مثبت رو باید در دانشگاه‌ها تدریس کنن. همراه داشتنش حس خیلی خوبیه. سپاس از طاقچه و کلک آزادگان

کاربر 8577905
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

خود کتاب عالی هست ولی این نسخه الکترونیکی که در این نرم افزار برای فروش گذاشته اند کامل نیست و جدول های این کتاب که حتما باید میبود آورده نشده واین ایراد مربوط به کتاب نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
این، یکی از استدلال‌های اصلی قاضی برای بر سر قدرت ماندن است. این، دیدگاهی منفی و پر از بدبینی‌ست که می‌گوید شما و به طور کلی همهٔ آدم‌ها، فقط زیر فشار یا از سر ترس، احساس گناه یا در نتیجهٔ پیامدهای منفی، کار درست انجام می‌دهید. این نگاه بدبینانه، نیروهای عظیم و دست‌نخوردهٔ فرزانهٔ درونتان و سرشت بنیادی جوهر شما را نادیده می‌گیرد.
ClassiCcOwl
موفقیت او از زمانی آغاز شد که از این باور دست کشید که شادی او به موفقیتش وابستگی دارد
ClassiCcOwl
موفقیت او از زمانی آغاز شد که از این باور دست کشید که شادی او به موفقیتش وابستگی دار
ClassiCcOwl

حجم

۷۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۷۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان