دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر کوچینگ اگزیستانسیال یانیک جی کوب ترجمه افشین چایچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدمه ای بر کوچینگ اگزیستانسیال اثر یانیک جی کوب

کتاب مقدمه ای بر کوچینگ اگزیستانسیال

نویسنده:یانیک جی کوب
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مقدمه ای بر کوچینگ اگزیستانسیال

کتاب «مقدمه ای بر کوچینگ اگزیستانسیال» نوشتۀ یانیک جی کوب و  ترجمۀ افشین چایچی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مقدمه ای بر کوچینگ اگزیستانسیال

مسئلۀ عدم‌قطعیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که انسان امروز با آن درگیر است و پیوسته می‌خواهد بداند که چطور با این حقیقت مواجه شود و رویکرد اگزیستانسیال کلید حل این موضوع است. در غیاب قطعیت انسان ناگزیر به خلق معنا است و این کتاب نشان می‌دهد که ساختار اقدام‌محور کوچینگ چگونه می‌تواند به‌جای ترس از عدم‌قطعیت، با آن مواجه شود و به‌این‌ترتیب، به کوچ‌ها و سایر متخصصان یاد می‌دهد که چگونه می‌توان انگیزۀ درونی و امنیت لازم را در افراد پرورش داد تا معنای زندگی خود را جستجو کنند و بهترین معنا را برای زندگی خود بیافرینند.

در کتاب مقدمه‌ای بر کوچینگ اگزیستانسیال نویسنده تلاش کرده است تا راهکاری برای موضوع عدم‌قطعیت پیدا کند بنابراین رویکرد اگزیستانسیالیسم، روان‌شناسی کوچینگ، پدیدارشناسی و روان‌شناسی مثبت‌گرا را با هم ترکیب می‌کند.

یانیک جی کوب در کتاب مقدمه‌ای بر کوچینگ اگزیستانسیال ابتدا به توضیح دربارۀ کوچینگ به‌عنوان ابزار قدرتمند تغییر، رشد، درک و تحول می‌پردازد سپس اگزیستانسیالیسم و چگونگی بهره‌گیری از آن‌ در فضای کوچینگ، ازجمله مدل‌های عملی و کاربرد آن‌ها در سازمان‌ها و رهبری را بررسی می‌کند. او همچنین نگرش اگزیستانسیال را در چهارچوب کوچینگ قرار می‌دهد و مشخص می‌کند که چگونه می‌تواند برای کوچینگ سودمند باشد.

به عقیدۀ یانیک جی کوب این کتاب قصد ندارد سیستمی خاص برای کوچینگ افراد به‌صورت اگزیستانسیال ارائه دهد، بلکه درواقع نقطۀ آغازی برای درک مبانی اصلی آن و جمع‌آوری اطلاعات برای کاربردهای عملی آن در فعالیت کوچینگ است.

خواندن کتاب مقدمه ای بر کوچینگ اگزیستانسیال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را علاقه‌مندان به کتاب‌های فلسفی و روان‌شناسی و همچنین مربی‌ها و کوچ‌هایی که در زمینۀ کوچینگ فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر کوچینگ اگزیستانسیال

«کوچینگ یک حرفهٔ عمدتاً تنظیم‌نشده است، با آنکه برخی نهادهای خصوصی به ارائهٔ اعتبارنامه و رهنمود دربارهٔ بهترین رویه‌ها و چهارچوب‌های اخلاقی می‌پردازند، اما اصطلاح «کُوچ» محدودهٔ مشخصی برای خود ندارد؛ بنابراین هر فردی ممکن است خود را کُوچ بنامد و خدمات کوچینگ را با هر معنای مدنظرش ارائه دهد. حتی در پیشینهٔ پژوهش آکادمیک دربارهٔ کوچینگ نیز تعاریف متفاوت بسیاری ارائه شده است که موردبحث و مجادله است. پس از بیش از یک دهه تحقیق دیگر دربارهٔ روان‌شناسی کوچینگ (شاخهٔ علمی روان‌شناسی که به بررسی کوچینگ و نظریه اساسی آن می‌پردازد) این اظهارات هنوز هم درست است. اگر از ۱۰۰ کُوچ بخواهید کوچینگ را تعریف کنند، احتمالاً ۱۰۰ جواب متفاوت خواهید گرفت و در دنیایی که خدمات کوچینگ با هدف جلب مُراجع با بسته‌های بسیار گران‌قیمت در بازار عرضه می‌شود، جای تعجب ندارد که متخصصان تلاش می‌کنند تا موقعیت ویژهٔ خود را ایجاد کنند تا نقاط فروش و رویکرد منحصربه‌فردشان به فعالیت کوچینگ را ارتقا بخشند. با این وجود، حتی در بین محققان روان‌شناسی کوچینگ (که احتمالاً به عینیت خود افتخار می‌کنند و تمایل دارند برای پیشبرد اهداف خود از هر برنامهٔ مشخصی دور بمانند)، تعریف‌ها بسیار متفاوت است و از «نوعی تدریس یا دستورالعمل» تا «فقط یک نام تجارتی متفاوت برای کارهای مشاوره‌ای» را در برمی‌گیرد

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۴۲۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان