دانلود و خرید کتاب این منم که رهایت می کنم! هایدی پریپ ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این منم که رهایت می کنم! اثر هایدی پریپ

کتاب این منم که رهایت می کنم!

نویسنده:هایدی پریپ
انتشارات:نیکو نشر
امتیاز:
۴.۷از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب این منم که رهایت می کنم!

کتاب این منم که رهایت می‌ کنم! اثری از هایدی پریب با ترجمه مریم تقدیسی است. این کتاب اثری است برای تمام ما تا بیاموزیم چطور با مشکلات روبه‌رو شویم و چگونه اندوه‌ها و رنج‌هایمان را رها کنیم. 

درباره کتاب این منم که رهایت می‌ کنم!

این منم که رهایت می‌ کنم! کتابی است برای تمام آن‌هایی که از همه چیز خسته شده‌اند. کتابی که به ما می‌آموزد چگونه می‌توانیم با تمام دردها و رنج‌ها خداحافظی کنیم. کتابی که به ما نحوه مواجهه با تغییرات را می‌آموزد. تمام زندگی ما سرشار از تغییرات و اتفاق‌ها و رخدادهایی است که گاهی پیشبینی نشده هستند و رخ دادنشان سبب می‌شود تا احساس کنیم آمادگی رویارویی با آن را نداریم. اما این اثر قرار است به ما کمک کند تا درک کنیم که زندگی به چه صورت پیش می‌رود و چه راهی برای مواجه شدن با این تغییرات وجود دارد. 

هایدی پریب در کتابش آمیزه‌ای از شوخی و جدی وارد کرده است تا اثرش، ترکیبی باشد که زندگی را به صورت تمام نما نشان دهد. زندگی که پر از ضربه‌های روحی و دردهای عاشقانه است. این کتاب متنی ساده و روان دارد که بعد از خواندنش، احساس خوبی در شما به وجود می‌آید. احساسی که خودش را به شکل یک لبخند بزرگ نشان می‌دهد. 

کتاب این منم که رهایت می‌ کنم! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

هایدی پریب به تمام مخاطبانش اینطور توصیه کرده است: «اگر از همه چیز خسته شده‌ای این کتاب را بخوان». ما هم خواندن کتاب این منم که رهایت می کنم! را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارند با غم و رنج‌ها و اندوه‌هایشان خداحافظی کنند و آن‌ها را رها کنند. 

بخشی از کتاب این منم که رهایت می‌ کنم!

بیا و به خاطر من به چیز احمقانه‌ای فکر کن.

اگر همین امروز و همین ثانیه به گوی بلورین پیش‌بینی آینده نگاه می‌کردی و به وضوح متوجه می‌شدی که هرگز با فرد مناسب زندگی‌ات آشنا نمی‌شوی چه می‌کردی؟

می‌دانم که سؤال خوشایندی نیست. تا امروز امیدوار بودی با «فرد مناسب» یا حداقل «نیمه‌مناسبی» که بتوانی باقی زندگی را در کنار او سپری کنی آشنا شوی. می‌دانم. می‌دانم. تو مثل دیگران خیالباف نیستی و به همزاد اعتقاد نداری؛ ولی حداقل این انتظار را داشتی که با کسی آشنا شوی که بتوانی کمی او را دوست داشته باشی. کسی که بتوانی در پایان یک روز طولانی در کنار او آرام بگیری، کسی که وقتی مریض می‌شوی از تو مراقبت کند و هر روز عصر بعد از کار به حرف‌هایت گوش کند. همهٔ ما امیدواریم چنین کسی را پیدا کنیم. ما انسانیم.

ولی یک لحظه مجسم کن که به طور قطع هرگز چنین فردی سر راهت سبز نمی‌شود. این آگاهی از آینده چه تغییری در زندگی‌ات ایجاد می‌کرد؟

چون چیزی که در مورد پیدا کردن فرد مناسب در زندگی اهمیت دارد این است که چنین اتفاقی برای همیشه زندگی‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. و همهٔ ما از تصدیق آن بیزاریم؛ ولی عشق در صف مقدم زندگی‌مان قرار دارد، حتی اگر در صف مقدم ذهنمان قرار نداشته باشد. به همین دلیل، هفتهٔ پیش آن شلوار جین تازه را خریدی. به همین دلیل است که هفتهٔ پیش به آن مهمانی باربکیویی رفتی که دلت نمی‌خواست بروی. به همین دلیل است که گاهی به شدت احساس ناامنی و بی‌کفایتی می‌کنی و از هر اتفاقی که قرار است رخ دهد می‌ترسی. عشق الهام‌بخش بزرگ‌ترین تغییرات زندگی تو است.

پس اگر قطعاً می‌دانستی که هرگز در زندگی عاشق نخواهی شد چه تغییراتی در زندگی‌ات ایجاد می‌کردی؟ در مورد روال روزمرهٔ زندگی‌ات چه چیزی را تغییر می‌دادی؟ در مورد نقشه‌های آینده‌ات چطور؟

شاید در وهلهٔ اول بگویی «هیچ تغییری ایجاد نمی‌کردم». به هر حال، آدم باهوشی هستی و نقشه‌هایی برای آینده‌ات داری که کسی نمی‌تواند در آن تأثیری داشته باشد. این در مورد همهٔ ما صدق می‌کند؛ ولی کمی بیشتر به آن فکر کن. چون این دقیقاً همان چیزی است که نمی‌خواهیم در مورد عشق تصدیق کنیم و بهانه‌ای است که دائم در مورد عشق می‌آوریم: روزی سرانجام کسی را پیدا می‌کنم که مرا با همهٔ عیب‌هایم بپذیرد و به همین بهانه روی این معایب کار نمی‌کنم. این‌که سرانجام نیمهٔ گمشدهٔ خودم را پیدا خواهم کرد بهانه‌ای است که به نیمهٔ بهترِ خودم تبدیل نشوم. کسی را می‌خواهیم که در تاریک‌ترین دوران زندگی‌مان وارد شود و نجاتمان دهد، ولی اگر بدانیم این اتفاق نخواهد افتاد باز هم منتظر می‌نشینیم؟ یا به روشی کاملاً متفاوت زندگی می‌کنیم؟

مصائب عشق
آلن دوباتن
دلهره های کودکی
آلیس میلر
زندانیان باور
ماتیو مک کی
انتظارش را نداشتم
ریچل هالیس
۱۲۴ نکته برای ایجاد رابطه بهتر
لوری وایس
اَبَرجاذب
گابریل برنستین
بهترین خودت باش
ایلین ولتروت
من مضطرب
استفانی برتولون
افسانه عادی بودن
گبور مته
در باب اعتماد به نفس
آلن دوباتن
درد همیشه راه را نشان می دهد
هاکان منگوچ
ما تمامش می کنیم
کالین هوور
آسایش
مت هیگ
یکدیگر را همان طور که هستیم بپذیریم و دوست داشته باشیم
لیز بوربو
شاید بخواهید با من ازدواج کنید!
جیسن رزنتال
آیا تو آن گمشده ام هستی؟
باربارا دی‌آنجلیس
رازهایی درباره‌ی مردان که هر زنی باید بداند
باربارا دی آنجلیس
هیچ ملاقاتی تصادفی نیست
هاکان منگوچ
خیره به خورشید نگریستن
اروین د. یالوم
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

🧸🪐
۱۴۰۱/۰۳/۳۰

حسی که با خوندن این کتاب داشتم شبیه کتاب های ام سوسا مخصوصا کتاب رهایی بود، اما یه بخش هایی از کتاب هم حسی شبیه کتاب تکه هایی از یک کل منسجم داشت، واقعا ترجمه روان و ساده ای داشت

- بیشتر
کام‌دخت
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

این کتاب بی‌نظیره،دقیقا توی روزایی که نمیتونم حتی خودم درد دلمو به کسی توصیف کنم،این کتاب مثل یه دوست همدل و دلسوز راجب تک تکشون باهام صحبت کرد و تسکینم داد،میخام چندین بار این کتابو بخونم تا بره توی روحم

- بیشتر
leoread
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

کتاب زیبا و روانی بود و حس خوبی منتقل میکرد، خیلی راحت باهات صحبت میکنه و متن هاش قابل تامل، اصلا کسل کننده نیست و بنظرم مفید بود مخصوصا اگر در شرایط روحی خوبی نباشید میتونه کمک کننده باشه.

کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

خیلی دوسش داشتم باید یه بار دیگه بخونمش

کاربر 2032716
۱۴۰۲/۰۷/۰۲

یه تفسر ساده و دخترانه از جدایی و رهایی . بسیار مناسب دوستانی است که به تازگی از یک رابطه خارج شدن و هنوز با فقدان حاصل از اون کنار نیومدن

کاربر 7575804
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

میتونم بگم اگر بابت خیلی جیزا تو زندگیتون و خصوصا روابطتون ناراحت هستین و خودتونو سرزنش میکنید این کتاب مثل ی مرهم میمونه و شما رو واقعا اروم میکنه تو اوج بی حوصلگی ، بازم حوصله خوندن این کتابو دارین

saharist
۱۴۰۲/۰۸/۰۶

بخونید و لذت ببرید،کمکتون میکنه و به شدت تاثیر‌گذار هست.

کاربر ۳۸۶۰۵۱۳
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

کتابی خاص برای آدم‌های خاص همه احتمالا دوسش ندارن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۱)
روزی می‌رسد که کسی همهٔ ظرایف وجودت را دوست خواهد داشت. مدل سرفه کردنت را دوست خواهد داشت. وقتی کلیدهایت در دستت است و فکر می‌کنی گمشان کرده‌ای به تو می‌خندد. روزی کسی از آن طرف اتاقی شلوغ به تو خیره می‌شود و دقیقاً می‌داند وقتی سرت را روی نوشیدنی مورد علاقه‌ات خم می‌کنی چه احساسی دارد. روزی سرانجام کسی قدر همهٔ پیچیدگی‌هایت را خواهد دانست
شاداب
چطور بی‌توقع عشق بورزیم: ابتدا خودت را دوست داشته باش. نه لزوماً بیشتر از همه، بلکه اول از همه. برنامه‌هایی را که به خاطرشان هیجان‌زده بودی به این دلیل که شخص دیگری وقتت را می‌خواهد به هم نزن. برای این‌که کسی را در برنامه‌ات بگنجانی که احتمالاً به هر حال در لحظهٔ آخر همه چیز را به هم می‌زند زمان‌بندی‌ات را دوباره تنظیم نکن. تکلیفت را با خودت مشخص کن ـ حتی وقتی که می‌خواهی در مقابل خواسته‌های دیگران تسلیم شوی ـ چون می‌دانی چه می‌خواهی و چیزی که می‌خواهی همیشه یکسان نیست.
کاربر ۴۹۳۲۲۹۷
روز خوبی را شروع کن، حتی اگر کسی آرزویش را برایت نداشته باشد. وقتی کسی به یاد تو نیست، خودت راهی برای شعله‌ور نگه داشتن آتش وجودت پیدا کن چون دنیا نیازمند نور وجود تو است.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
گاهی بهترین کاری که می‌توانی برای کسی که دوستش داری انجام دهی رها کردن اوست ـ تا بتواند به آن کسی تبدیل شود که در کنار تو هرگز تحقق نمی‌یافت.
شاداب
اگر یک کار در زندگی هست که باید از آن دست بکشیم، انتظار کشیدن برای کسی است که قرار است از راه برسد و زندگی‌مان را تغییر دهد. همان کسی باش که منتظری تا بیاید و زندگی‌ات را تغییر دهد. طوری زندگی کن که انگار عشق زندگی‌ات هستی.
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
نور را به زندگی‌ات راه بده، حتی اگر کسی نور تو را نبیند. روز خوبی را شروع کن، حتی اگر کسی آرزویش را برایت نداشته باشد. وقتی کسی به یاد تو نیست، خودت راهی برای شعله‌ور نگه داشتن آتش وجودت پیدا کن چون دنیا نیازمند نور وجود تو است. و تو عزیز من، قوی‌تر از آنی که صبح به خیر نگفتن دیگران بتواند تو را به موجودی ناچیز و حقیر تبدیل کند.
بهسین
تو عاشق احتمالات شدی. عاشق شایدها و کاش‌ها شدی.
شمع'
تو همانی که قرار است از خودت پاداش بگیری. تو همانی که در شکست‌ها باید دست خودت را بگیری. تو همانی که قرار است هر بار زمین می‌خوری دست خودت را بگیری و از زمین بلند شوی، و اگر این‌ها کیفیت‌هایی حاصل عشق نیستند پس چه هستند.
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
روزی که سرانجام تصمیم می‌گیری به زندگی ادامه دهی روزی است که با همهٔ ترس‌ها، دردها و تردیدهایت به پا می‌خیزی و به آینده نگاه می‌کنی. روزی که سرانجام با خودت کنار می‌آیی.
شاداب
تو دنیا را در خود داری. تو عمیقی. تو آتشی درخشان و غرنده‌ای در دنیایی مملو از آدم‌های زخمی. پس لطفاً اجازه نده این آدم‌های زخمی تو را از بین ببرند.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷

حجم

۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۵۰۰
تومان