دانلود و خرید کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری مهدیه کمشکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری اثر مهدیه کمشکی

کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری

معرفی کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری

کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری نوشته مهدیه کمشکی است. کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری به شما کمک می‌کند مسیر زندگی‌تان را تغییر دهید و موفق‌تر باشید.

درباره کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری

اولین تلاش‌ها برای تبیین اهمال‌کاری از جانب نظریه‌پرداز حوزه روان‌تحلیل‌گری، «فروید» صورت گرفت. فروید اولین فردی بود که در سال ۱۹۵۳، رفتارهای اجتنابی را با توجه به نقش اضطراب شرح داد. در وهله اول اجتناب از اجرای تکالیف به علت آن است که این امور تهدیدی برای خودمان محسوب می‌شوند. ما با تأخیر در انجام امور، سعی داریم از خود در برابر خطرات احتمالی محافظت کنیم. 

اهمال‌کاری ریشه‌ها و انواع خاص خودش را دارد و ترکیبی از عوامل روان‌شناختی، زیست‌شناختی و تجارب زندگی در آن دخیل هستند. امروزه با افزایش آگاهی در زمینه تاثیرات مخرب اهمال‌کاری و لزوم اتخاذ تصمیمات صحیح در کمترین زمان به زمینه های ظهور و آن و درمان توجه بیشتری شده است.

اهمال‌کاری به ویژگی شخصیتی‌ای گفته می‌شود که مشخصه آن داشتن استانداردهای بالای غیرواقع‌بینانه برای خویشتن یا دیگران است. همچنین کمال‌گرایی زمانی ناسازگارانه است که تعقیب معیارهای سخت‌گیرانه منتهی به آسیب و ناراحتی قابل ملاحظه بالینی می‌شود. اگر احساس می‌کنید که با وجود دستاوردهای بالا و موفقیت‌هایی که در زندگی‌تان داشتید، قادر به پذیرش خودتان به عنوان فردی موفق نیستید یا احساس می‌کنید هر چقدر هم در مسیر زندگی‌تان حرکت می‌کنید و مراحل زندگی‌تان را با موفقیت طی می‌کنید، اما همچنان احساس می‌کنید، هیچ‌وقت رضایت کافی از خودتان ندارید، احتمالا دچار مسئله کمال‌گرایی هستید. این کتاب به شما یاد می‌دهد چطور کمال‌گرایی می‌تواند آسیب‌زننده باشد و جلوی پیشرفت شما را بگیرد.

خواندن کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی موفق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نابودگر زندگی؛ اهمال کاری

 همه آدم‌ها اهمال‌کار هستند؛ من، شما و همه آدم‌ها. چند مثال می‌زنم:

مثلا فردی که کامل‌طلبی دارد. من دوستی دارم که با هم در یک دوره شرکت کردیم و یک‌سری تکالیف را می‌بایست انجام می‌دادیم؛ ایشان به‌خاطر کامل‌طلبی که داشت تا ۴ ماه طول کشید تا متوجه شد که دچار کامل‌طلبی شده (چون فقط می‌خواست بهترین‌ها را ارسال کند). این کامل‌طلبی باعث اهمال‌کاری شده بود.

نمونه دیگر عزیزی است که کارها را آن‌قدر عقب می‌اندازد تا انجام دادن آن می‌ماند برای دقیقه نود و این استدلال را با خودش دارد که کارها در دقیقه نود بهتر انجام می‌شود. گاهی شاید بهتر هم انجام شود (این افراد استرس مثبت در خودشان ایجاد می‌کنند)؛ ولی مشکل اینجاست که این فرد دچار اهمال‌کاری شده و همچنین دچار استرس مزمن می‌شود و سلامتی خود را از دست می‌دهد و این یک نوع گول زدن خود است و هم باعت عادت کردن به اهمال‌کاری می‌شود. افرادی که آینده‌نگر نیستند و فقط الان را می‌بینند و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

پایین بودن سطح تحمل آدم‌ها نسبت به شرایط اطرافشان؛ به‌همین‌دلیل کاری انجام نمی‌دهند و زود حوصله‌شان سر می‌رود.

گاهی افراد نمی‌توانند نه بگویند و کاری را که بلد نیستند یا نمی‌توانند انجام دهند، قبول می‌کنند و چون آن کار را دوست ندارند یا بلد نیستند؛ آن را به تعویق می‌اندازند و یک اهمال‌کاری اتفاق می‌افتد.

انواع اهمال‌کاران

- کسانی که در غفلت به سر می‌برند و اصلا نمی‌دانند که اهمال‌کار هستند.

- بعضی قبول دارند که اهمال‌کار هستند؛ ولی چون آن را بد نمی‌دانند کاری نمی‌کنند.

- گروهی هم هستند که خود می‌دانند که اهمال‌کار هستند؛ ولی کاری نمی‌کنند. آنها حتی به خود برچسب هم می‌زنند و درمان این افراد کار دشواری است.

در سوم
الکس بنایان
طراحی مسیر زندگی
بهنام مرادیان
راز و رمز مذاکره
داوید بیتون
در منزل عشق
محسن کشتکار
رهایی از خشم و پرخاشگری
شهربانو قهاری
تکنیک‌های رنگ‌کردن قناری (۵۵ راه برای فروش محصولات آموزشی)
حسین شیرمحمدی
قوانین خلاقیت
تینا سیلیگ
امروز و فردا نکن
گارلند کالسن
عاقلانه فکر کنید، راحت‌تر زندگی کنید
آلبرت الیس
از نه به بله
شراره زارعان
چگونه دست از نشخوار فکر برداریم
چیس هیل
سالمندی موفق
دنیل جی. لویتین
روزت را مدیریت کن
جوسلین ک. کلای
پشت هر رنج یک اشتباه وجود دارد!
فریبا شکیبا
فقط گوش کن
مارک گالستن
راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران
اریک فرژر
به جعبه دست بزن
ست گادین
۵۲ راز روانشناسی
کریس دی
مهارت های نرم برای افراد سخت
هلنا کیم
هنر ظریف اهمیت ندادن
مارک منسون
اثر مرکب (خلاصه کتاب)
دارن هاردی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
معجزه (شکرگزاری)
مسیحا برزگر
هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها
مارک منسون
پسرک، موش کور، روباه و اسب
چارلی مکسی
عادت های اتمی
هادی بهمنی
تکنیک‌های تسلط بر ذهن
آنتونی رابینز
خرده‌ عادت ها
جیمز کلیر
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیتاثر مرکب
دارن هاردی
کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم
تینا سیلیگ
آداب معاشرت
برایان تریسی
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
خالی‌ شدن از احساسات منفی
جوئل اوستین
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی

نظرات کاربران

محمد حامی
۱۴۰۰/۰۶/۲۵

سلام. با احترام به نویسندۀ محترم و خسته نباشید خدمت ایشون بابت نوشتن این کتاب؛ کتاب و خوندم؛ میشه گفت چکیده‌ای از کتاب‌های موفقیت و اعتماد به نفس و اینجور کتاباس. اما در مجموع، کتاب مشکلاتِ اهمال‌کاری و تنبلی رو بیان کرده

- بیشتر
کاربر ۲۶۳۶۶۰۵
۱۴۰۰/۰۹/۲۸

فیلم توصیه شده در کتاب : انیمیشن غارنشین جمله زیبای در کتاب : می توانیم شکست خوردن را بپذیریم اما تلاش نکردن را هرگز

hadi.
۱۴۰۱/۱۱/۰۶

مهمترین نکته و نقطه قوت این کتاب اینه که اصلا حاشیه نداره،مختصر،چکیده،مفید،،،مثل خیلی از کتاب هابیخودی با مثالهای الکی طولش نداده...اکثر کتاب ها تواین سبک و موضوع رو بخونید می بینیدیه مطلب ۵۰ صفحه ای رو توی ۵۰۰ صفحه توضیح

- بیشتر
ashkan
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

کتاب خوب و مختصری بود

niyan
۱۴۰۱/۰۹/۱۶

به عنوان یک کتاب خیلی ضعیف بود و بیشتر شبیه به مقاله بود اکثر مطالب از کتاب های دیگه جمع آوری شده بود و زیاد مطالب کامل و علمی ای نداشت !

خوره کتاب
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

کوتاه،ساده،کاربردی...

shem
۱۴۰۰/۰۶/۲۹

سلام، این اثر بیشتر یک مقاله است از خلاصه و گردآوری از سایر کتاب های موفقیت، تا یک کتاب از یک مولف. البته مفید بود

کاربر ۱۹۰۳۷۰۰
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

برای کسی که دنبال راه حل هست و نیاز به مطالعه و خود پروری دارا بی فایدست، یسری کلیات که توی سرچ ساده میشه پیدا کرد

kamand
۱۴۰۰/۰۹/۲۸

کوتاه و کاربردی بود اما خیلی خلاصه و خیلی تکنیک های کتاب کم بود اما خوب بود

Eli
۱۴۰۱/۰۴/۰۶

توی گوشی من ۶۲ صفحه بود.کلا شاید ۴ صفحه ش جدید و خوب بود بقیه ش تماماً ابتدایی، سرشار از کلی گویی‌، توصیه های کلیشه ای، سه چهار بار میخواستم تموم نکرده ولش کنم ولی گفتم شاید حداقل یه نکته مفید

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۷)
برعکس چیزی که قبلا فکر می‌کردیم، الان متوجه شدیم که مغز ما مانع پیشرفت ماست؛ مگر اینکه مجبورش کنیم هر چیزی که ما می‌گوییم انجام دهد.
Abolfazl Armon
تکنیک خیلی مهم و ساده‌ای وجود دارد و آن تکنیک (۵ دقیقه) است. این تکنیک می‌گوید که شما هرکاری که می‌خواهید انجام دهید اول یک لیست درست کنید، بعد برای انجام آن کار فقط روزی ۵ دقیقه وقت بگذارید نه بیشتر. با این کار شما اول عادت‌هایتان را می‌سازید، بعد چون لذت‌بخش می‌شود و حالمان بهتر می‌شود، ادامه می‌دهید و از همه مهم‌تر مسیر پیشرفت را برای خودتان باز کرده‌اید.
hananeh
مغز ما چون تمام کارهای ما را کنترل می‌کند؛ انرژی ثابتی برای انجام امور در نظر گرفته است. وقتی ما می‌خواهیم کار جدیدی انجام دهیم، مقاومت می‌کند و می‌گوید تو نمی‌توانی؛ چرا می‌خواهی تغییر ایجاد کنی؟ همین شرایط خوب است
kosarnik
به گذشته نگاه نکنید، تصور کنید سوار ماشینی هستید که رو به جلو حرکت می‌کند؛ فقط گاهی در آینه، به عقب نگاه می‌کنید تا از تصادف اجتناب کنید. نگاه کردن به گذشته مثل این می‌ماند که کل مسیر را دنده عقب بروید که کار عاقلانه‌ای نیست.
محمد حامی
ما همه‌چیز را با هم می‌خواهیم؛ هم تفریح زیاد و هم پولدار بودن. ما باید این را در ذهن خود جا بیندازیم که برای رسیدن به خواسته‌هایمان باید بهای آن را بپردازیم. گاهی باید از تفریح گذشت تا به نتیجه دلخواه رسید، ولی در آینده نتایج بهتری می‌گیریم و می‌توانیم تفریحات بهتری داشته باشیم. هدف خود را مشخص کنید؛ باید مشخص کنید از زندگی‌تان چه می‌خواهید. اگر مشخص نکنید تصمیم‌گیری‌ها بی‌معنی است.
محمد حامی
۱- اگر احساس می‌کنید که تمرکز و عبادت یا عملی مشابه شما را ارضا کرده و آرامش می‌بخشد، از آن سود بجویید. ۲- هرگز تسلیم نشوید. نگذارید شکست‌ها و مشکلات موقتی، نیرو و انرژی شما را از شما بربایند. ۳- هنگامی که درباره کاری تصمیم گرفتید، هرگز به خود شک و تردید راه ندهید و پشتکار و مداومت داشته باشید. تمرین تمرین و تمرین در کاری که دوست دارید تا وارد شوید و مهارت کسب کنید. ۴- به گذشته نگاه نکنید، تصور کنید سوار ماشینی هستید که رو به جلو حرکت می‌کند؛ فقط گاهی در آینه، به عقب نگاه می‌کنید تا از تصادف اجتناب کنید. نگاه کردن به گذشته مثل این می‌ماند که کل مسیر را دنده عقب بروید که کار عاقلانه‌ای نیست. ۵- تمرکز روی یک کار و اتمام آن.
esrafil aslani
به گفته «پیتر دراکر»: «هیچ کاری بیهوده‌تر از این نیست که کاری را که اصلا نباید انجام شود، با بهره‌وری بالا انجام دهید.»
ae
ما برای موفقیت باید یک‌سری کارها را که دوست نداریم یا سخت است انجام دهیم تا هم متفاوت باشیم و هم بتوانیم موفق شویم و به خواسته‌هایمان برسیم.
محمد حامی
برای اینکه ما بتوانیم بر اهمال‌کاری غلبه کنیم، باید این موضوع را با خود بررسی کنیم که ارزش ما چقدر است و هدف ما از آمدن به دنیا چیست؟ اگر ما به ارزش وجودی خود پی ببریم، هیچ وقت زمان و زندگی خودمان را با اهمال‌کاری هدر نمی‌دهیم.
ae
این کامل‌طلبی باعث اهمال‌کاری شده بود.
ae

حجم

۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۲۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان